• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Ytterligare något man spontant klickade hem i jakten på Mocka-jacka, denna från Mango, gillar passformen på denna, men mer osäkert på färg. Blir en karamell att suga på.

Även kvaliten är en något man kan fundera över, skall vara äkta mocka men överlag vet man ju vad man får av dessa märken.
A71986F1-64D2-4D0C-AE80-D1CCF58038AF.jpeg

7EC4B689-E6EB-43C6-89B7-2E7BE5A5D880.jpeg

Jag fick hem den gröna mockajackan Mick från Human Scales idag (tog ingen bild). Ger samma omdöme som tidigare här i tråden, alldeles för tung och tjock, kändes inte alls som en skön skinnjacka när graderna stiger. Tyckte allmänt att modellen också kändes bylsig trots smal över bröst och mage. Skickar tillbaka direkt.

Ytterligare något man spontant klickade hem i jakten på Mocka-jacka, denna från Mango, gillar passformen på denna, men mer osäkert på färg. Blir en karamell att suga på.

Även kvaliten är en något man kan fundera över, skall vara äkta mocka men överlag vet man ju vad man får av dessa märken.

Schysst ju! Vad är det för storlek på dig och jackan? :D

Schysst ju! Vad är det för storlek på dig och jackan? :D
Tror vi hade liknande mått om det var du som frågade mig sist, finns där uppe i sådana fall:)
Storleken på jackan är Small och sitter faktiskt riktigt bra, får se om det blir en keeper, högst oklart än så länge. Skickade också tillbaka min från Human efter att ha reflekterat över det som den tredje som beställt därifrån skrev.:banghead:

Snygg. Är själv på jakt efter nån liknande. Hur är den i storlek?

Snygg. Är själv på jakt efter nån liknande. Hur är den i storlek?
Skulle väl ändå vilja säga TTS. Jag pendlar mellan M och S med 174/74 i mått. Som referens bär jag bland annat M här med A days march Overshirt
som många har. Den var lite stram i S och gillade proportionerna i M. Rent generellt brukar dock S vara bäst för mig, så skulle ändå säga att den (Mango) är relativt TTS.
74CC374E-9ECA-4A60-9702-45DC8B06049C.jpeg

Skulle väl ändå vilja säga TTS. Jag pendlar mellan M och S med 174/74 i mått. Som referens bär jag bland annat M här med A days march Overshirt
som många har. Den var lite stram i S och gillade proportionerna i M. Rent generellt brukar dock S vara bäst för mig, så skulle ändå säga att den (Mango) är relativt TTS.
74CC374E-9ECA-4A60-9702-45DC8B06049C.jpeg

Tack för svaret . Jag har L i min från A Days March. Den i mocka fanns dessvärre inte i L

Tror vi hade liknande mått om det var du som frågade mig sist, finns där uppe i sådana fall:)
Storleken på jackan är Small och sitter faktiskt riktigt bra, får se om det blir en keeper, högst oklart än så länge. Skickade också tillbaka min från Human efter att ha reflekterat över det som den tredje som beställt därifrån skrev.:banghead:
Gah, såg inte vem som skrev, tack igen!

Någon som skulle vilja vara snäll och dela med sig av mått på sina Manolo x Ströms brallor? Helst någon som kör strlk 50/52. Typ fotvidd, front rise m.m.
Tack! :happyhappy::happyhappy:

Ni som är rutinerade med Aspesi Field Jacket, 174/74 på ett ungefär, bär man upp en medium om man har en ganska bred ”vältränad” kropp? Brukar pendla mellan S/M där M brukar va lite långt ibland. Sugen på en som ligger här på lifestyle nämligen men osäker på storlek.

Ni som är rutinerade med Aspesi Field Jacket, 174/74 på ett ungefär, bär man upp en medium om man har en ganska bred ”vältränad” kropp? Brukar pendla mellan S/M där M brukar va lite långt ibland. Sugen på en som ligger här på lifestyle nämligen men osäker på storlek.

Tror på M för din del, jag är 195/90kg brukar ligga på L/Xl och har XL i Aspesi. Vill minnas att L var smal över axlarna och bröstet o jag skulle inte beskriva mig som "bred och vältränad" :)

Tror på M för din del, jag är 195/90kg brukar ligga på L/Xl och har XL i Aspesi. Vill minnas att L var smal över axlarna och bröstet o jag skulle inte beskriva mig som "bred och vältränad" :)
Haha kanske var en överdrift, men med en bakgrund från elitsatsning i handboll och mycket gym har vissa saker en tendens att sitta tajt vid vissa partier. Tack för svar i alla fall, ska invänta fler åsikter innan jag gör mitt val:)

Aspesis storlekar varierar en hel del mellan plagg och kollektioner. Äger M och den är rymlig och en L och den är skuren lite smalare.
Mao, du behöver tyvärr pröva den
Har du frågat om måtten och jämfört med ett plagg du har hemma som sitter som du vill? Det brukar i regel funka ok (värre med skor)

Aspesis storlekar varierar en hel del mellan plagg och kollektioner. Äger M och den är rymlig och en L och den är skuren lite smalare.
Mao, du behöver tyvärr pröva den
Har du frågat om måtten och jämfört med ett plagg du har hemma som sitter som du vill? Det brukar i regel funka ok (värre med skor)
Får leta upp måttbandet då! Tack för svar:)

Aspesi
Zara
Ett par gamla Levis 501
Human scales
Cartier Santos carree
IMG_20190715_161244.jpg

IMG_20190715_161006.jpg

Jag har en S och är 176/70. Bild ovan. Har denna modell: http://www.linnegatan2.com/page-2?showvariant=true&catid=161&blockid=4

Tillbaka
Topp