• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Hur upplever ni storleken på årets modell av Valstarino? B&B skriver att den är TTS men jag är vanligtvis en klockren stl 46 och tycker den var alldeles för liten. Klippte en på Linnégatans rea så funderar på om jag ska acceptera den som italiensk slim fit eller lägga till 4 140 kr för att gå upp en storlek.
Ta en bild så får du bättre hjälp :)

Hur upplever ni storleken på årets modell av Valstarino? B&B skriver att den är TTS men jag är vanligtvis en klockren stl 46 och tycker den var alldeles för liten. Klippte en på Linnégatans rea så funderar på om jag ska acceptera den som italiensk slim fit eller lägga till 4 140 kr för att gå upp en storlek.
Jag tycker faktiskt dom är ganska TTS, men vissa föredrar en storlek upp. Hur lång och vad väger du, samt vilken storlek köpte du?

Valstarinos storlekar varierar en hel del mellan plagg/säsonger imho, tyvärr.

Jag fick gå upp 1 storlek i min Valstarino när jag köpte. Min vanliga storlek hade gått att ha på sig min den var inte bekväm (tight över bröst och axlar o lite kort i armar) och det var även lite på gränsen utseendemässigt oxå.

Jag fick gå upp 1 storlek i min Valstarino när jag köpte. Min vanliga storlek hade gått att ha på sig min den var inte bekväm (tight över bröst och axlar o lite kort i armar) och det var även lite på gränsen utseendemässigt oxå.

Tack, det gör beslutet lättare även om det tar emot:)

Jag tycker faktiskt dom är ganska TTS, men vissa föredrar en storlek upp. Hur lång och vad väger du, samt vilken storlek köpte du?

175 cm kort, 67 kg. Beställde 46. Tycker den funkar oknäppt till skjorta men inte för layering på hösten.

Bilagor

• 1F759AD8-894F-497E-A639-B85503F76AED.jpeg
    1F759AD8-894F-497E-A639-B85503F76AED.jpeg
    65.2 KB · Visningar: 18
  • 74C11E87-E959-4692-A987-177F7B58ABB8.jpeg
    74C11E87-E959-4692-A987-177F7B58ABB8.jpeg
    52.8 KB · Visningar: 19
varför så mycket hat? Yes de är gjorda i Kina men tygerna är från Italien. Varför så hårda ord. Antingen gillar man dem eller så gör man det inte :pompus: #lovenothate
Hashtags fungerar inte på forumet. Har heller inte uttryckt något hat, ställt frågan var dina slipsar kommer ifrån, och det verkar som jag hade rätt med Alibaba, eller?

Rätt drygt att sälja slipsar och bomba instagramscreenshots i tre separata trådar, egentligen ovidkommande var slipsarna är ifrån, dock.

Edit: Gjorde ett besök på er instagram också, tänkte därför fråga vad det är som gör er slipsar till ”limited edition”? Givet att det är billighetsslipsar från Alibaba/Aliexpress.

Tack, det gör beslutet lättare även om det tar emot:)

175 cm kort, 67 kg. Beställde 46. Tycker den funkar oknäppt till skjorta men inte för layering på hösten.
Som man är det svårt att bära så korta jackor stängda. Så även fast du hade gått på storlek större hade det sett konstigt ut med stängd. Så ska den stanna behåll storleken imo.

Hashtags fungerar inte på forumet. Har heller inte uttryckt något hat, ställt frågan var dina slipsar kommer ifrån, och det verkar som jag hade rätt med Alibaba, eller?

Rätt drygt att sälja slipsar och bomba instagramscreenshots i tre separata trådar, egentligen ovidkommande var slipsarna är ifrån, dock.

Edit: Gjorde ett besök på er instagram också, tänkte därför fråga vad det är som gör er slipsar till ”limited edition”? Givet att det är billighetsslipsar från Alibaba/Aliexpress.

Svar på din fråga så nej det är inte från Alibaba. Jag har faktiskt varit och besökt fabriken själv och valt ut vissa själv och ritat upp egna som de har gjort för mig så NEJ det är inte Alibaba utan tvärtom. Tygerna är från Italien men produktionen är från Kina. Yes lite onödigt med bomb men fick lite inspiration bara och la upp lite.

Svar på din fråga så nej det är inte från Alibaba. Jag har faktiskt varit och besökt fabriken själv och valt ut vissa själv och ritat upp egna som de har gjort för mig så NEJ det är inte Alibaba utan tvärtom. Tygerna är från Italien men produktionen är från Kina. Yes lite onödigt med bomb men fick lite inspiration bara och la upp lite.
Tack, det var ett vettigt svar på mina frågor. :)

Inget fel på slipsarna kanske men inte för att vara elak så kan man undra vad som är limited och unikt jämfört med billiga eBay/alibaba. Den på bilden är en stickad slips för 20kr typ från eBay och ser misstänksamt likt ut den i dina bilder, sen får alla avgöra själv...

1B0B245A-271F-42F4-8F83-40C80BED220F.jpeg

Inget fel på slipsarna kanske men inte för att vara elak så kan man undra vad som är limited och unikt jämfört med billiga eBay/alibaba. Den på bilden är en stickad slips för 20kr typ från eBay och ser misstänksamt likt ut den i dina bilder, sen får alla avgöra

Inget fel på slipsarna kanske men inte för att vara elak så kan man undra vad som är limited och unikt jämfört med billiga eBay/alibaba. Den på bilden är en stickad slips för 20kr typ från eBay och ser misstänksamt likt ut den i dina bilder, sen får alla avgöra själv...

Nu hänger jag inte med alls, jag har aldrig sagt att det är endast limiterade slipsar.

hänger inte riktigt med. Jag har inte sagt att det endast är limiterad slipsar.

hänger inte riktigt med. Jag har inte sagt att det endast är limiterad slipsar.
Det vore bra om du pitchade din affärsidé så transparent som möjligt. Det vore intressant att veta mera om vem som står bakom, vad din/er bakgrund är, vad ni har för mål, hur era produkter tillverkas osv.

Det är sällan en bra idé att fotobomba en tråd i hopp om att få sålt några slipsar, snarare har det nog motsatt effekt.

Att flera är intresserade var dina slipsar är tillverkade och designade samt av vilken kvalité de är borde nog inte vara någon överraskning då du surfar på ett klockforum.

Trist om du tycker folk är elaka, men du kan försöka se det som en övning i marknadsföring.

Lycka till!

Det citatet stämmer helt rätt. När det tar slut så tar det ju slut. Sen fick jag nog det fel i att alla är alltid limiterade men men
Fast det stod att alla era slipsar är limited edition i bion tidigare. Det här var ett bra försök men att lansera din slipsbusiness kommer nog aldrig att fungera här.

Edit: det står förövrigt att alla slipsar är limiterade, och att det gör dem exklusiva. Tror inte de är varken exklusiva eller limiterade.

Tillbaka
Topp