• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Lolle

Panerai
hänger inte riktigt med. Jag har inte sagt att det endast är limiterad slipsar.
Jaha sorry måste varit jag som missuppfattat ditt inlägg på instagram för några timmar sedan där du nämnde ”Fdetails ties is always limited edition which makes each time exclusive” etc

Så jag visade bara ett exempel som jag själv har hemma och kostade motsvarande ett paket godis inkl frakt, vilket ser ut att vara samma som du själv delar på dina bilder.

DAB739D3-02F4-4A9B-806F-C8AB73489522.jpeg
 

ToolDiver

KS Explorers Club
Jaha sorry måste varit jag som missuppfattat ditt inlägg på instagram för några timmar sedan där du nämnde ”Fdetails ties is always limited edition which makes each time exclusive” etc

Så jag visade bara ett exempel som jag själv har hemma och kostade motsvarande ett paket godis inkl frakt, vilket ser ut att vara samma som du själv delar på dina bilder.

DAB739D3-02F4-4A9B-806F-C8AB73489522.jpeg
Svarade precis innan
 

grodslukarenx

Patek
2-Faktor
Svarade precis innan

Ge dig nu. Du försöker ge dina kinaslipsar för en tjuga styck en aura av exklusivitet, du skriver samma sak på typ alla inlägg.

Transparens är det viktigaste här, att folk aldrig lär sig av Söner, Marcels och alla andra som försökt sig på det här i historien.
E5DB1B16-FA33-4309-8A3A-1A89D2759727.jpeg
F1B6BD40-B4C9-4190-B763-CD28AC9309D4.jpeg
DE96893C-8ACF-4B2E-802C-DEFE8310CB45.jpeg

Fel ställe, fel klientel och en total miss i utförandet av den här marknadsföringen.
 

grodslukarenx

Patek
2-Faktor
En bättre variant;

”Hej,

Jag har en verksamhet som importerar slipsar av olika slag från Kina. Det finns en del, i mitt tycke, schyssta designer och de är grymt prisvärda imho! Finns i köp och sälj om någon skulle vara sugen.

Vänliga hälsningar,
Yü på Fdesign”

Sen är instagramscreenshots inte speciellt tilltalande i marknadsföringssyfte, kanske lite egentagna bilder på välknutna slipsar, utan en massa blurry edges och filter, istället för screenshots av vad jag misstänker är er ”leverantörs” produktbilder, kanske skulle kunna vara en ide.

Edit:

... och som avslutning på det hela har FDetails nu gått privat på instagram.
B72D46AB-6090-4467-8BA9-0D947FA73B0A.jpeg


Okej, en edit till då. Flera av bilderna är dessutom hämtade från andra ställen. Misstänker att thenordicfit inte gett något godkännande av att hans bilder används?

Sen säljer mylapel exakt samma slips som FDesign verkar det som.
0F9C4794-74CE-4F53-B1EC-94D0D06A1FAF.png
6AAABA90-BA71-4BE2-ACF4-6726FAF73C19.png
 
Senast ändrad:

Magnuss0n

Omega
2-Faktor
En bättre variant;

”Hej,

Jag har en verksamhet som importerar slipsar av olika slag från Kina. Det finns en del, i mitt tycke, schyssta designer och de är grymt prisvärda imho! Finns i köp och sälj om någon skulle vara sugen.

Vänliga hälsningar,
Yü på Fdesign”

Sen är instagramscreenshots inte speciellt tilltalande i marknadsföringssyfte, kanske lite egentagna bilder på välknutna slipsar, utan en massa blurry edges och filter, istället för screenshots av vad jag misstänker är er ”leverantörs” produktbilder, kanske skulle kunna vara en ide.

Edit:

... och som avslutning på det hela har FDetails nu gått privat på instagram.
B72D46AB-6090-4467-8BA9-0D947FA73B0A.jpeg


Okej, en edit till då. Flera av bilderna är dessutom hämtade från andra ställen. Misstänker att thenordicfit inte gett något godkännande av att hans bilder används?

Sen säljer mylapel exakt samma slips som FDesign verkar det som.
0F9C4794-74CE-4F53-B1EC-94D0D06A1FAF.png
6AAABA90-BA71-4BE2-ACF4-6726FAF73C19.png
Det är sådan här grävande journalistik jag är ute efter!! :D
 
D

Deleted member 26382

Guest
MALMÖ, nästa helg. Har dålig koll på denna stads utbud av herrkläder. vilka klassiska butiker rekommenderar ni?
Vill kolla lite accessoarer som väskor, skor osv också. vad säger ni? Tips tages tacksamt emot.
 

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
En bättre variant;

”Hej,

Jag har en verksamhet som importerar slipsar av olika slag från Kina. Det finns en del, i mitt tycke, schyssta designer och de är grymt prisvärda imho! Finns i köp och sälj om någon skulle vara sugen.

Vänliga hälsningar,
Yü på Fdesign”

Sen är instagramscreenshots inte speciellt tilltalande i marknadsföringssyfte, kanske lite egentagna bilder på välknutna slipsar, utan en massa blurry edges och filter, istället för screenshots av vad jag misstänker är er ”leverantörs” produktbilder, kanske skulle kunna vara en ide.

Edit:

... och som avslutning på det hela har FDetails nu gått privat på instagram.
B72D46AB-6090-4467-8BA9-0D947FA73B0A.jpeg


Okej, en edit till då. Flera av bilderna är dessutom hämtade från andra ställen. Misstänker att thenordicfit inte gett något godkännande av att hans bilder används?

Sen säljer mylapel exakt samma slips som FDesign verkar det som.
0F9C4794-74CE-4F53-B1EC-94D0D06A1FAF.png
6AAABA90-BA71-4BE2-ACF4-6726FAF73C19.png
Älskar det här. Att de inte lär sig.
 
Har du storlek 46 så kan denna kanske vara något. Det finns en i storlek 46 kvar som är nedsatt. Har testat på Ströms i Stockholm och tycker den var riktigt trevlig. Hade jag kunnat komma i en 46a så hade jag tagit den direkt. :)
Edit: att länka till den kan ju vara bra:banghead::rolleyes: https://coloniaire.com/mens-1/blazer-overshirts/artisan-khaki/
mocka.png
Hur är kvalitén på den? De har en schysst i mörkbrun. Känner inte till märket.

edit:
Fri frakt och retur, skadar inte o testa...
 
Senast ändrad:

Oliver

Cartier
2-Faktor
Efter att ha varit generellt konservativ i mitt val av skor till kostym börjar jag nu snegla på ”fin-sneakers”.

Tror ni att Bordeaux sneakers skulle fungera till mörkblå kostym eller blir det för mycket färg?

Skorna jag kikar på:
upload_2020-4-28_13-38-5.jpeg
 
Tänker att jag redan idag bär skor i Cordovan Col 8 och att detta kanske inte blir ett allt för stort hopp i coolhet (för att min självsäkerhet skall klara av det dvs).

Kanske borde gå och kika på skorna irl för att bedöma kulören :)
Min upplevelse är att det blir något helt annat att bära ett par sneakers i en mer flamboyant färg jämfört med ett par dressade läderskor. Om det så är burgundy, röd, ljusblå, mörkblå. Det handlar mer om skon än själva färgen imo.
 

Lolle

Panerai
Tänker att jag redan idag bär skor i Cordovan Col 8 och att detta kanske inte blir ett allt för stort hopp i coolhet (för att min självsäkerhet skall klara av det dvs).

Kanske borde gå och kika på skorna irl för att bedöma kulören :)
Jag håller med @Notorious Niklas att det mer har med modellen att göra. Dessa var absolut snygga men sneakers till kostym är ju redan lite utmanande så risken med färgglada sneakers då blir att det är så ”sprezza” att det kräver ett jäkla självförtroende på gränsen till arrogans för att komma undan med det.

Jag hade personligen kunnat tycka att någon är cool om de har hela stilen medan jag själv inte hade varit bekväm att köra dessa till kostym. Däremot hade jag lätt kunnat ha dem till blåa linnebyxor och en snygg piké eller liknande.
 

Oliver

Cartier
2-Faktor
Min upplevelse är att det blir något helt annat att bära ett par sneakers i en mer flamboyant färg jämfört med ett par dressade läderskor. Om det så är burgundy, röd, ljusblå, mörkblå. Det handlar mer om skon än själva färgen imo.
Jag håller med @Notorious Niklas att det mer har med modellen att göra. Dessa var absolut snygga men sneakers till kostym är ju redan lite utmanande så risken med färgglada sneakers då blir att det är så ”sprezza” att det kräver ett jäkla självförtroende på gränsen till arrogans för att komma undan med det.

Jag hade personligen kunnat tycka att någon är cool om de har hela stilen medan jag själv inte hade varit bekväm att köra dessa till kostym. Däremot hade jag lätt kunnat ha dem till blåa linnebyxor och en snygg piké eller liknande.

Tack för ärlig och bra input!
I nuläget ser jag två alternativ för mig gällande skorna.
1. Bygga upp samma självförtroende som Johnny Bravo
2. Hoppa inköpet.

För sova på saker, titta på skorna i Verkligheten och sen välja alternativ 1 eller 2 :)
Enda störiga är att Linnegatan 2 har numera begränsade öppettider vilket tar bort mycket av impulsen att titta på skorna irl.
 
Jag fick hem ett paket från Coloniaire idag.... WOW.

Helt fantastiskt snygga produkter, hög kvalité, snygg finish. Verkligen, topp-notch. Tyvärr, likt mycket i klädesvärlden för min del, så är plaggen för små. I storlek 48 sitter de helt rätt över axlar och ärmar, men är för små över bröst. Får snegla på deras MTM/MTO-alternativ. Mitt råd till er andra är således en storlek upp från er vanliga.

Jag har ett nytt märke jag kommer följa och handla från iaf. Wow.
 

Arvis

Cartier
2-Faktor
Jag fick hem ett paket från Coloniaire idag.... WOW.

Helt fantastiskt snygga produkter, hög kvalité, snygg finish. Verkligen, topp-notch. Tyvärr, likt mycket i klädesvärlden för min del, så är plaggen för små. I storlek 48 sitter de helt rätt över axlar och ärmar, men är för små över bröst. Får snegla på deras MTM/MTO-alternativ. Mitt råd till er andra är således en storlek upp från er vanliga.

Jag har ett nytt märke jag kommer följa och handla från iaf. Wow.
Har du storlek 46 så kan denna kanske vara något. Det finns en i storlek 46 kvar som är nedsatt. Har testat på Ströms i Stockholm och tycker den var riktigt trevlig. Hade jag kunnat komma i en 46a så hade jag tagit den direkt. :)
Edit: att länka till den kan ju vara bra:banghead::rolleyes: https://coloniaire.com/mens-1/blazer-overshirts/artisan-khaki/
mocka.png
Tack för tipset! Är oftast en 44 men gör ett försök.
 

kalufsen

Panerai
Jag fick hem ett paket från Coloniaire idag.... WOW.

Helt fantastiskt snygga produkter, hög kvalité, snygg finish. Verkligen, topp-notch. Tyvärr, likt mycket i klädesvärlden för min del, så är plaggen för små. I storlek 48 sitter de helt rätt över axlar och ärmar, men är för små över bröst. Får snegla på deras MTM/MTO-alternativ. Mitt råd till er andra är således en storlek upp från er vanliga.

Jag har ett nytt märke jag kommer följa och handla från iaf. Wow.
Kul! Mycket för pengarna, speciellt på rea. Som du beskriver så verkar det som att man måste upp i strl för att bröstmåttet skall fungera. Är vanligtvis en 46 men den skulle bli för liten så avstår.
 
Topp