• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Kul! Mycket för pengarna, speciellt på rea. Som du beskriver så verkar det som att man måste upp i strl för att bröstmåttet skall fungera. Är vanligtvis en 46 men den skulle bli för liten så avstår.
Ja, jag snackade lite med Henric (grundaren) och han har lite prov-ex man hade kunnat beställa av honom till väldigt förmånliga priser.

Detta är, vad jag förstår, en ny aktör så det är lite "startup" över det hela, men över lag, väldigt bra start.
 

herr_raev

Omega
2-Faktor
Vad kör ni för vattentålig jacka på vår/sommar? Drog fram Barbourn till skitvädret nu och det kändes så oerhört höstigt :p
Är Snoot eller Ubr trevligt?
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Fick hem min Coloniaire (stavning?)

307AB424-F527-4F96-A9A4-B16C9C9E7E86.jpeg
 
Riktigt bra jacka! Simon Crompton samarbetar med Valstar men själv bär han Ralph Lauren:
https://www.permanentstyle.com/2016/08/the-suede-blouson-for-travel.html

Jag är på jakt efter något liknande men min budget är en bra bit under 30 k;)

Tack! Och kul läsning! Ja denna är ju begagnad (osäker på hur gammal, men Black Label finns ju inte längre), så hamnade inom budget. Black Label låg prismässigt mellan Polo och Purple Label som Simon Cromptons jacka är från. Skulle jag gissa nypris på denna skulle jag säga 15-20k ish.

Jag har letat efter en liknande jacka med ljus och lykta, men verkar helt omöjligt att hitta en. Tappar hoppet :(
 
Hur är uniqlos tshirts (supima bomull)? Söker en något tjockare tshirt, inte för tunn och fladdrig, till en vettig peng.
 

Ejnork

Cartier
Fick hem prylarna från Cavour idag. Enbart hunnit testa kavajen:

+ Schysst tyg
+ Bra fit på mig (80kg/186cm), noll justering behövs vilket är ovanligt för OTR.
+ Bra hantverk
+ Mycket prisvärd på 50%+ rea

- Mönstret är inte välmatchat överallt, ena fickan skär sig lite.
- "Normal"-lång kavaj, dvs, täcker inte min rumpa fullständigt. Hade behövt en 3cm extra minst.

Några extra synpunkter som inte nödvändigtvis är ett minus:
- Relativt hög knäppning, men jag tycker det är snyggt på modellen
- Halv-canvas, tror jag.

Över lag, för dryga 3000kr är det en väldigt prisvärd kavaj, och jag rekommenderar er att testa om ni har möjlighet.

Edit:
Testade skjortan: den håller också måttet. Bra passform och detaljer. För priset är det oerhört svårslaget (cirka 800 SEK).

Vad beställde du för storlek?
 
Topp