• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Helt normalt för L2.

Mailet kommer. Efter. Ett. Tag.
I see, trodde bekräftelsemail var mer eller mindre automatiska. Lägger man en beställning, pengar dras, och man får ett "Vi återkommer snart" då tror man ju att man blivit blåst. Har för mig att jag läst att L2 strulat lite tidigare, typ tagit beställningar sen har varan inte funnits? Såg att båda jag beställde nu är slutsålda så får hålla tummarna. Två nya märken för mig så gick på min vanliga size, får hoppas de passar :)
 
I see, trodde bekräftelsemail var mer eller mindre automatiska. Lägger man en beställning, pengar dras, och man får ett "Vi återkommer snart" då tror man ju att man blivit blåst. Har för mig att jag läst att L2 strulat lite tidigare, typ tagit beställningar sen har varan inte funnits? Såg att båda jag beställde nu är slutsålda så får hålla tummarna. Två nya märken för mig så gick på min vanliga size, får hoppas de passar :)
Kolla skräppost. De har inte konfat sin mejlserver korrekt.
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
I see, trodde bekräftelsemail var mer eller mindre automatiska. Lägger man en beställning, pengar dras, och man får ett "Vi återkommer snart" då tror man ju att man blivit blåst. Har för mig att jag läst att L2 strulat lite tidigare, typ tagit beställningar sen har varan inte funnits? Såg att båda jag beställde nu är slutsålda så får hålla tummarna. Två nya märken för mig så gick på min vanliga size, får hoppas de passar :)

Har iof varit med om det tidigare också från L2 men att bekräftelsen kommer efter någon dag har skett typ varje gång jag handlar vilket är ett gäng iaf.

Har heller inte fått någon bekräftelse denna gång och samma sak som för dig har hänt med alla mina plagg.

Är inte orolig. :)
 

a.i

Omega
2-Faktor
Har iof varit med om det tidigare också från L2 men att bekräftelsen kommer efter någon dag har skett typ varje gång jag handlar vilket är ett gäng iaf.

Har heller inte fått någon bekräftelse denna gång och samma sak som för dig har hänt med alla mina plagg.

Är inte orolig. :)
Jag har beställt av L2 flertalet gånger och aldrig fått en orderbekräftelse per mail, varken i skräppost eller inkorg. L2 lät förvånade när jag berättade detta men de tog åt sig av feedbacken och jag fick då ett manuellt mail från dem med information om ordern. Som vanligt jättetrevligt bemötande av deras personal!
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Tror jag måste akutköpa ett par linnebyxor.

Spontant känns Natalino som ett bra alternativ, men betalar gärna lite mindre än de 2000:- som man får hosta upp där?
 

bernoulli

Audemars
2-Faktor
Jag har beställt av L2 flertalet gånger och aldrig fått en orderbekräftelse per mail, varken i skräppost eller inkorg. L2 lät förvånade när jag berättade detta men de tog åt sig av feedbacken och jag fick då ett manuellt mail från dem med information om ordern. Som vanligt jättetrevligt bemötande av deras personal!
Fortfarande inte fått nått mail från L2, mailade dem imorse och inväntar svar.. får hoppas man får ett sms iallafall när grejerna är framme
 

Duddee

Cartier
2-Faktor
Återkom gärna vad du tycker, den var väldigt fin!

Jag kom på att jag hade glömt att visa hur den såg ut. Passformen tycker jag är bra, lagom slimmad i min mening. Såg att jag råkade ha den lite snett över axlarna men den sitter bra annars. Tunn och härlig linne.


6DBB2997-A6D8-476B-91AF-ABC8CA150AE0.jpeg


5C507058-BB6B-4447-8D10-AA47CC5DB480.jpeg
 

a.i

Omega
2-Faktor
Fortfarande inte fått nått mail från L2, mailade dem imorse och inväntar svar.. får hoppas man får ett sms iallafall när grejerna är framme
Segt, hoppas det löser sig! Jag vill minnas att jag ringde dem sist när jag valde "hämta i butik" som leveranssätt, det var över en vecka efter att ordern lades. Och med tanke på att jag inte hade fått någon orderbekräftelse den gången heller ville jag kolla läget. Fick känslan av att det var lite stökigt hos dem, ordern fanns att hämta ut i alla fall. De kanske har mycket att stå i? Kanske nedskuren personalstyrka pga. Corona? Jag vet inte riktigt men jag hoppas de klarar sig i dessa tider då jag gillar deras utbud och deras service när man är i butiken.
 
Segt, hoppas det löser sig! Jag vill minnas att jag ringde dem sist när jag valde "hämta i butik" som leveranssätt, det var över en vecka efter att ordern lades. Och med tanke på att jag inte hade fått någon orderbekräftelse den gången heller ville jag kolla läget. Fick känslan av att det var lite stökigt hos dem, ordern fanns att hämta ut i alla fall. De kanske har mycket att stå i? Kanske nedskuren personalstyrka pga. Corona? Jag vet inte riktigt men jag hoppas de klarar sig i dessa tider då jag gillar deras utbud och deras service när man är i butiken.
Beställt två gånger ifrån L2, ingen av gångerna fick jag någon leveransbekräftelse, men varorna dök i alla fall upp. Även om något seg leverans.
 

kalufsen

Panerai
Beställt två gånger ifrån L2, ingen av gångerna fick jag någon leveransbekräftelse, men varorna dök i alla fall upp. Även om något seg leverans.
Två senaste beställningarna fick jag bekräftelse men inga varor - några dagar efter får jag email om att varornas lagersaldo var fel och därmed slut och att beloppet kommer att krediteras.
 
Tråkigt, någonting verkar inte fungera så bra med L2.
Mailade dem förra veckan och testade den andra mailadressen idag, inget svar. Hade jag inte vetat om att de brukar strula hade jag trott att jag blivit blåst. Får väl testa att ringa dem om jag inte får något mailsvar. Håller tummarna att de går som de ska, har velat testa 100 hands ett bra tag och 1250kr för en skjorta kändes överkomligt :)
 

Falken

Panerai
Mailade dem förra veckan och testade den andra mailadressen idag, inget svar. Hade jag inte vetat om att de brukar strula hade jag trott att jag blivit blåst. Får väl testa att ringa dem om jag inte får något mailsvar. Håller tummarna att de går som de ska, har velat testa 100 hands ett bra tag och 1250kr för en skjorta kändes överkomligt :)
Skriv i DM på instagram? Så brukar jag kommunicera med majoriteten av företag, speciellt lite mindre :)
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Mailade dem förra veckan och testade den andra mailadressen idag, inget svar. Hade jag inte vetat om att de brukar strula hade jag trott att jag blivit blåst. Får väl testa att ringa dem om jag inte får något mailsvar. Håller tummarna att de går som de ska, har velat testa 100 hands ett bra tag och 1250kr för en skjorta kändes överkomligt :)

Jag fick precis info om att en transport är på väg till mig (från DHL).

Som jag sa, jag var aldrig orolig. ;)

...håller dock med om att kommunikationen kan stärkas upp.
 
Jag fick precis info om att en transport är på väg till mig (från DHL).

Som jag sa, jag var aldrig orolig. ;)

...håller dock med om att kommunikationen kan stärkas upp.
Fick precis svar av L2 att ordern var bekräftad och skickad. Fick DHL nr men när jag söker på dhl får jag inte upp någon sändning. Tror dock att de kan ta några timmar innan de syns på DHLs hemsida :) Nu är de bara att hoppas att storlekarna är normala!
 

kalufsen

Panerai
Cavour kan man lita på, beställningen går ut samma dag och ankommer alltid vid lunch dagen efter med DHL Express. Beställde en 100H som stannar och två skjortor från deras Sartoria linje men de var för små så de åker tillbaka.

100H är egentligen bara en vit/blå business skjorta men tyget är intressant, väldigt lätt med open weave och struktur. Väldigt passande i varmare väder.

1.jpg
 
Cavour kan man lita på, beställningen går ut samma dag och ankommer alltid vid lunch dagen efter med DHL Express. Beställde en 100H som stannar och två skjortor från deras Sartoria linje men de var för små så de åker tillbaka.

100H är egentligen bara en vit/blå business skjorta men tyget är intressant, väldigt lätt med open weave och struktur. Väldigt passande i varmare väder.

1.jpg
Grym butik. Dock segt i mejlsvaren och boka retur.
 

johpe

Panerai
2-Faktor
Cavour kan man lita på, beställningen går ut samma dag och ankommer alltid vid lunch dagen efter med DHL Express. Beställde en 100H som stannar och två skjortor från deras Sartoria linje men de var för små så de åker tillbaka.
100H är egentligen bara en vit/blå business skjorta men tyget är intressant, väldigt lätt med open weave och struktur. Väldigt passande i varmare väder.
Det sura med Cavour är att de inte skriver ut nästan någon info om plaggen!?! ingen materialsammansättning (typ ingen info om det är 100% linne eller bomull eller vad) och väldigt knapphändig storleksinfo (ingen alls?).
 
Topp