• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Tack för tipset. Aldrig beställt från Sellpy men nu blev det 2 kavajer och en kostym för totalt 550 inkl frakt. Jaja, en klar chanstagning, kan bli hur som helst
Kul att höra, återkom gärna hur resultatet blev! :)

Tack för tips! Ska pröva det nästa gång jag kikar på sidan :)
Gör det! Sedan handlar det också om mycket tittande överlag och lära sig snabbt sålla bort junk. Jämför det lite med att när man går in en riktig second hand butik - man får ha tålamodet och leta igenom flera högar med plagg innan man hittar fyndet! :)

Har handlat en hel del second hand de senaste åren, speciellt kostymer/kavajer, primärt från Sellpy och Tradera. Och har lärt mig några viktiga punkter som gjort att jag gjort otaliga kap på deras sida, detta eftersom oftast prissätter Sellpy, i mitt tycke, många kavajer/kostymer i underkant. Hittat ex. Corneliani för 150kr där etc. Så, som du säger är deras bilder dåliga, men det jag lärt mig för att få en uppfattningen av plagget är att kika deras inzoomade "tvättlappsbilder" de tar. Ta denna som ex:

https://www.sellpy.se/item/P3hwCvBpE1/oscar-jacobson-kostym-strl-48-fuego-blazer-dave-trousers-ull

Bilderna överlag är skitsvårt att få en bild av plagget, men tittar du på de inzoomade bilderna får du en bra bild av hur tygets färg och mönster är på kostymen. Sedan för att veta om det passar skriver de ut modellnamnet på denna annonsen, så du kan ju enkelt hitta mått på just denna modellen på andra sidor som CareOfCarl ex. Om inte modellnamn finns med, så kanske man har en uppfattning av märket ex. Oscar Jacobson brukar överlag kanske vara med rymligare än Tiger Of Sweden i passformen, eller så kan du se på deras inzoomade tvättlapp om plagget tillhör en äldre kollektion. Om en äldre kollektion antar jag alltid rymligare just pga modet numera är så slimmat. Sedan som grädden på moset får vi inte glömma allt vad en skräddare kan göra med ett plagg, så släng kanske på 500kr på exemplet ovan för att få det finjusterat hos skräddare (behövs ju alltid göras, oavsett om kostymen är ny/second hand). Sedan skulle jag även säga att skicket på speciellt second hand kavajer/kostymer är väldigt bra, detta just pga folk använder kostymer/kavaj så sällan jämfört med andra plagg, så oftast får man ett plagg som är i väldigt bra skick, och köper du något i 100% ull är det ju bara att vädra på balkongen över natten så är du hemma! :)

Så summa summarum, som i exemplet ovan, kombinerar man allt detta ovan + skräddarjusteringar på 500 kr + skicket överlag, skulle jag säga att en kostym från Oscar Jacobsson som sitter riktigt bra för 850kr är ett kap. :) Sedan får vi inte glömma att Sellpy erbjuder 14 dagars ångerrätt också (dock får du pröjsa returen själv).
Najjjjj, det här måste vara värre än att avslöja ett kantarellställe.... :drowning::drowning: Å andra sidan är jag för mer återbruk, men man kan hitta så jäkla mycket bra på Sellpy. Just att man har ångerrätt, även om man köpt på auktion, gör att det blir en fullträff i min mening!

Najjjjj, det här måste vara värre än att avslöja ett kantarellställe.... :drowning::drowning: Å andra sidan är jag för mer återbruk, men man kan hitta så jäkla mycket bra på Sellpy. Just att man har ångerrätt, även om man köpt på auktion, gör att det blir en fullträff i min mening!
Man kan ju dessutom reklamera om något inte stämmer överens/utelämnas i beskrivningen och då betalar sellpy returfrakt.

Haha förvisso, men med det utbudet Sellpy har och de mängderna de får in dagligen tror jag det räcker för att KS ska få veta ;)

8BA34C92-642A-498B-96E0-CCC4D897D01A.jpeg
150 kr för denna (typ vad ett par billiga kalsongerna kostar :D) Återstår att se om den passar.

Har tänkt att skicka efter byxor från luxire och stötte på att man kan sätta en knapp på slaget. Har aldrig sätt det förut. Vad fyller det för funktion? Är det istället för att sy fast slaget på sidorna? Har @grodslukarenx koll?

Bifogar bild påt.

Screenshot_20201008-110636_Chrome.jpg

Har tänkt att skicka efter byxor från luxire och stötte på att man kan sätta en knapp på slaget. Har aldrig sätt det förut. Vad fyller det för funktion? Är det istället för att sy fast slaget på sidorna? Har @grodslukarenx koll?

Bifogar bild påt.

Screenshot_20201008-110636_Chrome.jpg
Är väl mest för att det ska bli enklare att tvätta osv. Jag väljer bort det, tycker slagen blir klumpiga. :)

E4DB9635-D490-4BE9-B1F4-B88EC265C456.png
Tyckte väl att det kändes för bra för att vara sant....

Sidan var riktigt knas. Gick sjukt långsamt och uppdaterade dåligt.

Jag hade tre artiklar i korgen som jag försökte beställa. 2 tog slut medans jag väntade på att få betala.

Har iaf ett paket med en artikel som väntar på posten nu.

Beställde förra helgen.

Lyckades med det smått deprimerande att spräcka min två favoritbyxor i flanell på två dagar.. Var hittar man bra flanellbyxor med slag för rimliga priser? Vet om Luxire men om det finns bra RWT i samma prisklass hade det varit att föredra, då kylan börjar närma sig.

Tillbaka
Topp