Japp, det gäller RTW
Men förutom bål och knappar, är inte övriga punkter ngt som skiljer åt?
Kvalitet är ett begrepp som är lite luddigt map prisvärdhet. Har själv tex aldrig behövt sy om knappar eller sömmar på Eton eller Stenströms vilket jag ofta fått göra på Barba,Finamore och skjortor som framhäver sina handsydda delar som en usp. Jag kan uppskatta olika delar på skjortor och sågar inte kategoriskt Elton och Stenströms för deras avsaknad av handsydda delar eller deras tyger.
Om det sedan är prisvärt med 2200 för en mtm ifrån Stenströms vs andra märken ser jag beror på vad du uppskattar och vill ha i den specifika skjortan.
Den nämna "mouschen" är väl något. Är dock knappast något som jag märker av när jag bär den. Har sådana på mina SuitSupply-skjortor, så inget speciellt. Hela 1899-linjen känns bara överprisad och tråkig. Man har extremt färre designmöjligheter gentemot standardlinjen, vilket är otroligt konstigt då man betalar så mycket mer för premiumlinjen. Bl.a. när det kommer till kragar - finns endast tre olika kragar att välja när man kör 1899-MtM, medan standard har ett stort och varierat utbud av diverse kragar.