• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Tänkte plocka en ny halsduk. :)
vad tycker ni om blackwatch?
876C0E9F-4849-406D-825A-91BD196A90AE.jpeg

Någon mer än jag som har problem med att kalsonger rullar upp? Älskar lyocell och har några CDLP men deras boxer är verkligen horribla runt låren. Kanske borde testa trunks? Annat tips på märke?

Behöver handla längre strumpor (OTC), vad finns det för prisvärda alternativ?
Skolyx har prisvärda OTC-ullstrumpor i en rad olika färger. Har några själv. Kvaliteten är självklart bättre om du hoppar upp lite i pris till Sozzi/Pantherella, men Skolyx är oslagbara i sin prisklass (speciellt ifall du nyttjar mängdrabatten för tio strumpor).

EDIT: Glömde nämna Granqvist. De har också OTC-strumpor i den lägre prisklassen. Har dock endast testat deras korta bomullsstrumpor.

Skolyx har prisvärda OTC-ullstrumpor i en rad olika färger. Har några själv. Kvaliteten är självklart bättre om du hoppar upp lite i pris till Sozzi/Pantherella, men Skolyx är oslagbara i sin prisklass (speciellt ifall du nyttjar mängdrabatten för tio strumpor).

EDIT: Glömde nämna Granqvist. De har också OTC-strumpor i den lägre prisklassen. Har dock endast testat deras korta bomullsstrumpor.
Tack för förslagen, skolyx låter som ett bra alternativ 🙂

Någon mer än jag som har problem med att kalsonger rullar upp? Älskar lyocell och har några CDLP men deras boxer är verkligen horribla runt låren. Kanske borde testa trunks? Annat tips på märke?
Har haft det problemet med dom flesta märken jag testat, men CDLP's boxer brief sitter perfekt och varken rullar eller glider på mig. Ser att dom har tre olika sorters boxer, boxer trunk, boxer brief och boxer shorts. Vilken variant har du testat?
Jag har dock ganska kraftiga lår, så kan vara det som avgör också.
En extra bonus är att dom är tillverkade i Portugal, då jag försöker handla europatillverkat som långt som möjligt.

Bilderna nedan är ändå någon sorts kvitto på att Ralph Lauren och The Real McCoy's är just: The Real McCoy's (idom för "The Real Thing").

Dessa bilder postades nyligen av kontot @orenim på Instagram, där jackan som Ralph bär kändes väldigt bekant, men utan att vara från hans egna varumärke. Jag anade att den var från The Real McCoy's och när jag frågade dem fick jag snabbt svaret att han bär deras modell Buco J22 (samt att han handlar en del annat därifrån). Tungt.

Jag uppmanar fler att prova deras grejer, jag kan garantera er att ni kommer bli oerhört nöjda, oavsett om det är en t-shirt, eller en hoodie; eller en M65 eller en skinnjacka ni köper. Det är en jäkla glädje i att bära deras grejer.

The Real McCoy's – A quality garment satisfaction guaranteed.

8E94B6F7-2DD3-4874-9667-5189AF89B845.jpeg
0BB8BD4D-FB8C-41F3-81E6-150987090BE4.jpeg

Modellen J22 är ursprungligen framtagen 1953 av Buco (Joseph Buegeleisen Co Detroit) och tillverkas nu på licens av The Real McCoy’s. Just den här typen av jacka går ofta under samlingsnamnet d-pocket. Extra kul är att även Alessandro Squarzi spatserar Italiens gator i en sådan. Här är lite roliga bilder.

6A4C3DDC-DE93-4439-978A-AD4807B9DFDA.jpeg

3805BF96-AE8D-431A-9B6E-FD4BA0E07B6E.jpeg

C42F91DC-0FFB-4BB1-BF0D-D1A6F5A3A197.jpeg
7184D108-BE20-44BB-AAFA-1F08F20C280F.jpeg

C1CCBBCA-FB42-4315-882E-5078D8EFEBF1.jpeg

Senast ändrad:
Har haft det problemet med dom flesta märken jag testat, men CDLP's boxer brief sitter perfekt och varken rullar eller glider på mig. Ser att dom har tre olika sorters boxer, boxer trunk, boxer brief och boxer shorts. Vilken variant har du testat?
Jag har dock ganska kraftiga lår, så kan vara det som avgör också.
En extra bonus är att dom är tillverkade i Portugal, då jag försöker handla europatillverkat som långt som möjligt.
Jag har också hyfsat kraftiga lår & använt briefs... tydligen inte tillräckligt kraftiga

Ni får ursäkta att jag kommer in och stör i tråden med ett långskott.
Men är det någon av er klädconnoisseur som vet lite om Stone Island storlekar när det kommer till jackor/rockar.
Normalt ska man väl plocka en storlek större från SI men gäller det även ytterkläder?

stone-island-shadow-coat-in-black-7319704b3v0029_01_1024x1024.jpg

Men är det någon av er klädconnoisseur som vet lite om Stone Island storlekar när det kommer till jackor/rockar.
Normalt ska man väl plocka en storlek större från SI men gäller det även ytterkläder?

Jag brukar ha M/L i normalt o jackor. Har XL i mina Stone Island-jackor.

Sist jag köpte en Stone Island-rock blev det medium, och jag använder normalt S. Det var 2014. Samma sak med alla äldre, även om jag fick känslan att senare kollektioner är lite rymligare jämfört med det jag köpte kring 2006.

Jag brukar ha M/L i normalt o jackor. Har XL i mina Stone Island-jackor.

Sist jag köpte en Stone Island-rock blev det medium, och jag använder normalt S. Det var 2014. Samma sak med alla äldre, även om jag fick känslan att senare kollektioner är lite rymligare jämfört med det jag köpte kring 2006.
Så ingen skillnad egentligen på jackor/rockar jämfört med övriga sortiment inom SI.
Generellt bör man gå upp från sin normala storlek.

Tillbaka
Topp