• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kläderna gör mannen

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Vad säger ni herrar - knapp- eller dragkedjegylf? Valde knappgylf till mina senaste par byxor och känns nästan som att jag föredrar det lite mer. Gylfen sitter lite "plattare" när man sätter sig ned samt att "gubbproblemet" med neddragen gylf försvinner. Enda negativa aspekten är väl att det tar några sekunder extra att knäppa knapparna (lite otympligt ibland).
Efter en olycka i unga dagar föredrar jag knappgylf.
 

Exekys

Cartier

Gant vs Luke Edward Hall. "Ett unikt designsamarbete där den brittiska konstnären Luke Edward Halls kreativitet och fantasi möter varumärkets anrika preppystil"
Kossatröjan är ett måste.
Det är ju så häftigt och... ja, engelskt. Den där dubbelknäppta rocken, manchesterkavajen... Härliga saker. Åsså kossatröjan dårå ;)
Ska man vara lite motvals kunde de gått loss på insidan av plaggen - vad är det för fel på knallröda foder?
 
Efter en olycka i unga dagar föredrar jag knappgylf.
???
1604583614603.png
 

Lauda

Patek
2-Faktor
Go kväll!

Väl gärna be om stilråd.

Jag kom hem precis från skräddare där jag lämnade in mina nya flanell byxor för uppläggning. Skräddaren ”tycker” att de ska vara så. Vad tycker ni? Ska det vara så eller behöver de läggas upp ytterligare?

6E3F47AF-BA30-401D-B5A6-6F35B5C9791B.jpeg

125A735D-6D99-4D76-9F8C-71993D13EFD5.jpeg

2C94D36C-39A5-4D3F-BE98-7FC25B022970.jpeg
 
Go kväll!

Väl gärna be om stilråd.

Jag kom hem precis från skräddare där jag lämnade in mina nya flanell byxor för uppläggning. Skräddaren ”tycker” att de ska vara så. Vad tycker ni? Ska det vara så eller behöver de läggas upp ytterligare?

6E3F47AF-BA30-401D-B5A6-6F35B5C9791B.jpeg

125A735D-6D99-4D76-9F8C-71993D13EFD5.jpeg

2C94D36C-39A5-4D3F-BE98-7FC25B022970.jpeg
Det beror ju helt på hur du själv vill ha det. Det blir ju ett tidigare break med ett par boots jämfört med lågskor dock bör du komma ihåg.
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
-Tack för era input.

Tycker ni att det är en längd som är mer anpassad till lågskor?

DF96D78F-3A3D-4409-AE3E-015E5ACDBA82.jpeg
25F4C36A-0A42-4B53-8CDF-93E93327B92E.jpeg
0A3ADF4F-A936-4373-A574-F106E3809B11.jpeg
Tycker inte det där ser bra ut. Hade inte velat ha något veck alls.
Tycker uppläggningen ser alldeles lagom ut. Högre och det riskerar se för små ut eller visa hud när du sitter, lägre och det hade sett knasigare ut med lågskor.
Eller så köper man bara ordentliga strumpor.. ;)
 

jamesfranco

Audemars
Friends Of KS
Go kväll!

Väl gärna be om stilråd.

Jag kom hem precis från skräddare där jag lämnade in mina nya flanell byxor för uppläggning. Skräddaren ”tycker” att de ska vara så. Vad tycker ni? Ska det vara så eller behöver de läggas upp ytterligare?

6E3F47AF-BA30-401D-B5A6-6F35B5C9791B.jpeg

125A735D-6D99-4D76-9F8C-71993D13EFD5.jpeg

2C94D36C-39A5-4D3F-BE98-7FC25B022970.jpeg
Det ser bra ut, men förstår vad du menar och hade själv velat ha dom upplagda lite till.
Man ska inte gå runt och vara missnöjd trots att det "rätt", speciellt inte i ett par flanellbyxor.
 
Jovars, men för typ allt över en normal storlek 46 tycker jag 36 är smalt. Sen kan man ju gilla en smal fotvidd. :)

Anyways, längden är ju frågan - och jag tycker att de är för långa.
36cm är väl standard på 48or på de flesta RTW-brallor. Så att kalla det "väldigt smalt" är ju verkligen en personlig preferens i sammanhanget. Med det sagt så föredrar även jag en bredare fotvidd!
 

Lauda

Patek
2-Faktor
-Tack för alla inputs. Det kommer bli en sväng till skräddaren imorgon för en ytterligare justering av längden, nån cm till :)

Jag har för det mesta haft jeans och chinos med nästan bara avsmalnande passform.

Det är första gången jag testar byxor i flanell. Jag ser många intressanta modeller med breda passformer. Jag tycker det ser väldigt bra ut på andra men själv är inte 100% bekväm/van i det. Själv känner jag mig mest hemma i en passform som smalnar av därav valet av byxan nedan.


D6837969-28B3-4AB2-ADB8-F90ACFC5D229.jpeg
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
-Tack för alla inputs. Det kommer bli en sväng till skräddaren imorgon för en ytterligare justering av längden, nån cm till :)

Jag har för det mesta haft jeans och chinos med nästan bara avsmalnande passform.

Det är första gången jag testar byxor i flanell. Jag ser många intressanta modeller med breda passformer. Jag tycker det ser väldigt bra ut på andra men själv är inte 100% bekväm/van i det. Själv känner jag mig mest hemma i en passform som smalnar av därav valet av byxan nedan.


D6837969-28B3-4AB2-ADB8-F90ACFC5D229.jpeg
Slaget kommer hjälpa byxan att falla rakt, så länge de inte viker sig på skon.
 

stigge

Omega
2-Faktor
Vad har du för fotvidd? Ser sjukt smala ut - men det är ju tycke och smak. Hade inte varit nöjd med längden, dock.

Väldigt smal mao!Som sagt, inget rätt eller fel. Hade dock föredragit kortare byxa än skräddaren din. :)
Inte svårt att lista ut vad du gillar ;)

Tycker man ska titta på mer än bara fotvidden utan helheten på byxan. Sedan faktiskt även på personen som ska bära den. Imho så är det skillnad på en person som tex är 172cm och 67kg, 172cm och 92kg, 185cm och 80kg och 185cm och 105kg i modell på byxa som passar. Att kategoriskt säga att smalare eller vidare byxa är snyggast tycker jag beror på hur individen ser ut och faktiskt trivs med. Om personen inte trivs i plagget så syns det och då blir ”passformen” oxå påverkad.
Personligen har jag svårt för det extrema no break. Ser i praktiken bara snyggt ut på stillbild men ofta för kort i rörelse.
Men, gillar man det så kör på.
:)
 

grodslukarenx

Patek
2-Faktor
Inte svårt att lista ut vad du gillar ;)

Tycker man ska titta på mer än bara fotvidden utan helheten på byxan. Sedan faktiskt även på personen som ska bära den. Imho så är det skillnad på en person som tex är 172cm och 67kg, 172cm och 92kg, 185cm och 80kg och 185cm och 105kg i modell på byxa som passar. Att kategoriskt säga att smalare eller vidare byxa är snyggast tycker jag beror på hur individen ser ut och faktiskt trivs med. Om personen inte trivs i plagget så syns det och då blir ”passformen” oxå påverkad.
Personligen har jag svårt för det extrema no break. Ser i praktiken bara snyggt ut på stillbild men ofta för kort i rörelse.
Men, gillar man det så kör på.
:)
Som sagt, sa inte att det ena eller andra var snyggare. På bilden ser byxan dock för snäv ut. Och för lång. :)

Edit: När jag tittar igen kan det vara den märkliga korvningen som gör att jag tycker den ser smal ut, lite oklart. För långa är de iaf imo! :)
 

stigge

Omega
2-Faktor
Som sagt, sa inte att det ena eller andra var snyggare. På bilden ser byxan dock för snäv ut. Och för lång. :)

Edit: När jag tittar igen kan det vara den märkliga korvningen som gör att jag tycker den ser smal ut, lite oklart. För långa är de iaf imo! :)
Fast du tycker att vidare och kortare är snyggare;)
Men som sagt, personlig preferens:)
 
Någon som handlat från Viola Milano? Läser runt lite och läser delade meningar. Vissa säger att det är urkass kundservice, sega utskick, etc.

Erfarenheter?
 
Topp