40% var väl att ta i?Ser helt OK ut men tänk på att om du beställer från staterna så tillkommer tullavgift och moms (40%). Finns den inte på EU siten?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
40% var väl att ta i?Ser helt OK ut men tänk på att om du beställer från staterna så tillkommer tullavgift och moms (40%). Finns den inte på EU siten?
OK 40% var i överkant men totalen är40% var väl att ta i?
Sköna jeans, t-shirt och kashmir alt fleece.Ni som jobbar hemifrån med dagliga videosamtal - vad kör ni för outfit? Brukar klä mig i sweatpants och T-shirt men vill gärna klä mig lite mer propert (dock ej skjorta).
Långärmad pike & i skön bomull eller någon mjuk stickad. Otroligt mångsidigt plaggNi som jobbar hemifrån med dagliga videosamtal - vad kör ni för outfit? Brukar klä mig i sweatpants och T-shirt men vill gärna klä mig lite mer propert (dock ej skjorta).
Tenniströja måste väl vara det givna valet om du vill ha något som ligger mellan t-shirt och skjorta.Ni som jobbar hemifrån med dagliga videosamtal - vad kör ni för outfit? Brukar klä mig i sweatpants och T-shirt men vill gärna klä mig lite mer propert (dock ej skjorta).
Ni som jobbar hemifrån med dagliga videosamtal - vad kör ni för outfit? Brukar klä mig i sweatpants och T-shirt men vill gärna klä mig lite mer propert (dock ej skjorta).
Jag har gjort en Custom made rock hos SS. Är inte MTM utan du får utgå från deras befintliga modeller så kan du tweaka längd, innerfoder etc.Är det någon som gjort en rock i made to measure? Lite sugen. Suitsupply har ju denna möjlighet.
Varför inte skjorta? Har några lite mer casual skjortor i linne samt andra material som jag tycker fungerar jättebra. Gäller hålla stilen även i corona-tider.
Jag har gjort en Custom made rock hos SS. Är inte MTM utan du får utgå från deras befintliga modeller så kan du tweaka längd, innerfoder etc.
Väldigt nöjd. 4200kr för en mörk dubbelknäppt rock i klassisk längd.Blev du nöjd? Vad ligger prisbilden på? Antar det varierar ganska kraftigt pga materialval.
Vi kan dessvärre inte göra det under rean! Det är för stort tryck på försäljningen och vårt lilla team hinner inte lösa det praktiskt. Tjänsten är därmed bara någonting som erbjuds vid fullpris.@Fabian erbjuder ni inte skräddaralterneringar på längden och slag längre?
Fullt förståeligt! Tack för snabbt svar!Vi kan dessvärre inte göra det under rean! Det är för stort tryck på försäljningen och vårt lilla team hinner inte lösa det praktiskt. Tjänsten är därmed bara någonting som erbjuds vid fullpris.
Beror på vad för typ av vandring du tänker på?Tjenare! Mitt första inlägg i denna tråd.
Skulle behöva hjälp med hur man klär sig elegant när man vandrar och är i skogen?
Vandring i fjällen och berg, men även i skogenBeror på vad för typ av vandring du tänker på?
Köp klassiska men funktionella grejer. Använd sedan inte dessa förutom när du är i en miljö som kräver det.Vandring i fjällen och berg, men även i skogen
Är elegant högsta prio eller funktionellt?Vandring i fjällen och berg, men även i skogen
Precis samma uppsättning jag valt, mer eller mindre. Gore-tex från Haglöfs, fleece från Houdini, underställ från Icebreaker osv.Är elegant högsta prio eller funktionellt?
Använder själv kläder ifrån tex Haglöfs, Arcteyx, Houdini och Icebreaker. Undviker väl det allra gällaste färgerna, om det nu kan klassas som lite mer elegant, är ju fortfarande funktionskläder vi pratar om.
Du måste köpa ngt ifrån Arcteryx oxåPrecis samma uppsättning jag valt, mer eller mindre. Gore-tex från Haglöfs, fleece från Houdini, underställ från Icebreaker osv.
Tjenare! Mitt första inlägg i denna tråd.
Skulle behöva hjälp med hur man klär sig elegant när man vandrar och är i skogen?
Det är ju elgantare med oljerocken och molskinnsbyxor än funktionskläder men direkt praktiskt är det inte.
Breeks i mollskinn, manchester eller tweed, oljerock och ett par gummistövlar kommer man långt medDet är ju elgantare med oljerocken och molskinnsbyxor än funktionskläder men direkt praktiskt är det inte.
Men, vill man vara elegant så....kostar att ligga på topp
Nja....Breeks i mollskinn, manchester eller tweed, oljerock och ett par gummistövlar kommer man långt med
Något sådant är riktigt elegantKör funktionella kläder enligt @stigge's förslag och komplettera med pipa och käpp.
Varför?Jag vet att några för statistik över sina kläder och klockor. Jag slängde ihop ett kalkylark som tar fram lite statistik på hur ofta man använder olika kläder och klockor tillsammans. En flik vardera för byxa, överdel (skjorta, t-shirt), "ytteröverdel" (kavaj, tröja) och klocka som är i ägo. I en flik kan jag välja vilka plagg jag har för dagen (rullistor från tidigare nämnda flikar) och i en annan flik kan jag välja ett objekt och se hur ofta det används med andra objekt. Ingen skoflik då den delen av garderoben är katastrof. Förhoppningsvis lyckas jag med att kunna ställa in statistik för en given period också.
Ibland måste man roa sig...
1. Ibland får jag för mig att göra lite halvt onödiga saker. Detta är en sådan.Varför?
Jag vet att några för statistik över sina kläder och klockor. Jag slängde ihop ett kalkylark som tar fram lite statistik på hur ofta man använder olika kläder och klockor tillsammans. En flik vardera för byxa, överdel (skjorta, t-shirt), "ytteröverdel" (kavaj, tröja) och klocka som är i ägo. I en flik kan jag välja vilka plagg jag har för dagen (rullistor från tidigare nämnda flikar) och i en annan flik kan jag välja ett objekt och se hur ofta det används med andra objekt. Ingen skoflik då den delen av garderoben är katastrof. Förhoppningsvis lyckas jag med att kunna ställa in statistik för en given period också.
Ibland måste man roa sig...