• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Ingen erfarenhet av Morgano men Gran Sasso diggar jag stenhårt. Bra kvalitét och snygg design sett till priset enligt min erfarenhet. Tycker de är jämförbara med Zanone, Canali
Jag har inget ont att säga om Morgano, har tröjor som är flera år gamla som ser ut som nya i princip. Mycket bang for the buck, så att säga, men skulle vara kul att testa Gran Sasso som ser snarlikt ut.
 

johpe

Panerai
2-Faktor
Har svårt att bestämma mig vid uppläggning, 5cm slag eller ej på dessa:


Hur hade ni resonerat? :)
Generellt sätt är det väl lite sämre med slag på bomullsbyxor då slagen har en tendens att kunna bli lite tjocka och bomullsslag har svårt o hålla formen som de ska. Jag hade nog satsat på ett klassiskt chino avslut med ca 2-2,5 cm söm.
 

Erik83

Cartier
Har svårt att bestämma mig vid uppläggning, 5cm slag eller ej på dessa:


Hur hade ni resonerat? :)

Generellt sätt är det väl lite sämre med slag på bomullsbyxor då slagen har en tendens att kunna bli lite tjocka och bomullsslag har svårt o hålla formen som de ska. Jag hade nog satsat på ett klassiskt chino avslut med ca 2-2,5 cm söm.
Beror väldigt mycket på hur kraftigt tyget är. Med ett tunt bomullstyg funkar slag riktigt bra.
 

DiscoPapa

Rolex
2-Faktor
Är på jakt efter en overshirt i XL som gärna får vara lite teknisk och slitstark.

Hittade denna från Barbour. Modellen heter Seaton. Hade varit perfekt men dessvärre utgått i sortimentet.

Tar gärna tips på liknande. Får gärna vara lång i modellen :)



192569270830_c_seaton_overshirt_barbour_20.jpg
 

MAz_666

Rolex
Är på jakt efter en overshirt i XL som gärna får vara lite teknisk och slitstark.

Hittade denna från Barbour. Modellen heter Seaton. Hade varit perfekt men dessvärre utgått i sortimentet.

Tar gärna tips på liknande. Får gärna vara lång i modellen :)



192569270830_c_seaton_overshirt_barbour_20.jpg
Gränsen är ju hårfin mellan en sån här overshirt, och en riktigt tunn jacka.
Har du testat att googla "Barbour Overshirt Olive"? Du hittar ju en del andra (liknande) modeller.
T.ex. Barbour BARBOUR QUENTON CASUAL är ju rätt lik.
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Är på jakt efter en overshirt i XL som gärna får vara lite teknisk och slitstark.

Hittade denna från Barbour. Modellen heter Seaton. Hade varit perfekt men dessvärre utgått i sortimentet.

Tar gärna tips på liknande. Får gärna vara lång i modellen :)



192569270830_c_seaton_overshirt_barbour_20.jpg

På typ samma tema som ovan, dvs boarderline jacka, så såg ju Drakes nyhet trevlig ut, om än pricey:

 
Hej!
Söker en V ringad tröja likt denna som Picasso bär, någon som stött på något liknande och kan visa mig rätt?
Såg något liknande på Gabucci men där var min storlek tyvärr slut.
670CF07B-EEAE-4A82-A40F-C7C098E01801.jpeg
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Hej!
Söker en V ringad tröja likt denna som Picasso bär, någon som stött på något liknande och kan visa mig rätt?
Såg något liknande på Gabucci men där var min storlek tyvärr slut.
670CF07B-EEAE-4A82-A40F-C7C098E01801.jpeg
Rubato har en del trevligt.

218C6A57-8512-4A57-9E71-FF9B6F1856F6.jpeg


 

Korsvold

Omega
Rekommendationer på chinos(ish) i lite grövre tyg? Var lite spekulant på dessa, men finns inte i min storlek.


För pengen tycker jag att Uniqlos vintage fit är riktigt bra. Grövre tyg än de flesta alternativen,, högre midja, rymligare passform utan att det blir teater.

 

POO

Panerai
Hej!
Söker en V ringad tröja likt denna som Picasso bär, någon som stött på något liknande och kan visa mig rätt?
Såg något liknande på Gabucci men där var min storlek tyvärr slut.
670CF07B-EEAE-4A82-A40F-C7C098E01801.jpeg

Finns massor om du vänder dig till tröjans ursprung, Scotland, för långt under halva priset på det som föreslagits. Shetlandsull har den ulliga finishen som på bilden.
 

Magnuss0n

Omega
2-Faktor
Någon som har erfarenhet av Cavours kostymer och om de är något att ha i förhållande till Suitsupplys? Har en (möjligtvis felaktig) bild av att SuSu passar långa och smala - vilket inte riktigt är för mig!
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Någon som har erfarenhet av Cavours kostymer och om de är något att ha i förhållande till Suitsupplys? Har en (möjligtvis felaktig) bild av att SuSu passar långa och smala - vilket inte riktigt är för mig!
Made to order min vän, kostymer ska inte köpas off the shelf imo. Prisskillnaden hos tex SS är dessutom minimal.
 

Magnuss0n

Omega
2-Faktor
Made to order min vän, kostymer ska inte köpas off the shelf imo. Prisskillnaden hos tex SS är dessutom minimal.
Det beror väl på vad man söker och hur ens kroppsform är? :) Om jag tror rätt så är kostymerna från Cavour i bättre kvalitet (?), men med nackdelen att de inte kan måttsys. Sedan är jag inte så kräsen att jag behöver ett särskilt tyg, för att MTO ska vara aktuellt.
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Det beror väl på vad man söker och hur ens kroppsform är? :) Om jag tror rätt så är kostymerna från Cavour i bättre kvalitet (?), men med nackdelen att de inte kan måttsys. Sedan är jag inte så kräsen att jag behöver ett särskilt tyg, för att MTO ska vara aktuellt.
Det var inte just tyget jag tänkte på utan snarare bara det att det är rätt osannolikt att man har just den kroppsform som off the shelf-kostymer är sydda efter.
 
Topp