Hej, Jag söker lite råd och insperation! Ska nämligen gifta mig i slutet av sommaren och står och väger lite vad jag ska välja för färg och material. Tanken är vi ska köra klädkod kavaj och det kommer vara ett mindre formellt bröllop. Skulle vara skönt med en sval kostym då jag gärna inte vill stå och svettas om det är varmt
Här är mina förutfattade meningar som man gärna får tillrättavisa om man tycker jag har fel
Dessa är tänkbara kandidater, har jag missat någon nämnvärd i sthlm? tänker mig en prisklass kring 10-25 tkr
Material & vävning
Färg (här finns det såklart 1000 varianter och mellanting beroende på material och nyans )
Avslutar med lite bilder som tilltalar mig
Här är mina förutfattade meningar som man gärna får tillrättavisa om man tycker jag har fel
Dessa är tänkbara kandidater, har jag missat någon nämnvärd i sthlm? tänker mig en prisklass kring 10-25 tkr
Blugiallo | 7-12 tsk |
Samanamel | någon som har erfarenhet av pris? |
Lund&lund | ? |
Rose&born | ? |
Material & vävning
100% linne | Svalt och krispigt men kan upplevas för informellt och kan bli skrynkligt |
100% ull | Stort variation av utfall men kan bli varmt? (beroende på täthet) |
100% bomull | Härligt sommarplagg men kan upplevas för informellt, tappar pressveck osv och lite av en myt att det är ett svalt tyg? |
linne, ull, silkes-blandning | Bra kombo för den ambivalenta men blir det en bra slutprodukt för bröllop? |
Fresco | Bra alternativ till linne om man vill gå åt det mer formella hållet. Risk för att den blir tråkig? (0 erfarenhet här) |
linne, bomulls-blandning | Bara erfarenhet i skjortor |
Färg (här finns det såklart 1000 varianter och mellanting beroende på material och nyans )
Navy | Säkert, formellt, och beprövat. |
Grått | Säkert, formellt och tråkigt på sommarhalvåret |
Brunt | Annorlunda men ändå semi-formellt? |
Grönt | Annorlunda men kan upplevas lite stötande? |
Beige (ljust material) | Sommrigt men väldigt informellt? |
Avslutar med lite bilder som tilltalar mig