• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Bilagor

• A4995F63-BF59-4B3B-9750-50989273BA73.jpeg
    A4995F63-BF59-4B3B-9750-50989273BA73.jpeg
    536.4 KB · Visningar: 170
Är det någon mer som lagt märke till Suitsupplys nya reklamkampanj? Något oväntat kände jag.

Bilagor

• 178E889D-CE82-4D10-81E5-3887747FCE71.jpeg
    178E889D-CE82-4D10-81E5-3887747FCE71.jpeg
    255.2 KB · Visningar: 192
Tänkte också att den var ovanligt usel, typ Breitling/American Apparel-usel. Den misslyckas väl kapitalt på försöket att vara sexig också, vem går igång på att bli slickad i ansiktet.

Tänkte också att den var ovanligt usel, typ Breitling/American Apparel-usel. Den misslyckas väl kapitalt på försöket att vara sexig också, vem går igång på att bli slickad i ansiktet.

Det är väl en blinkning till att Corona ska vara över så man kan vara riktigt "Intim", men givet deras historia av liknande kampanjer så faller det rätt platt.

Hej experter!

Söker kostym som kan användas till det livet slänger inför ens fötter (begravning, bröllop osv). Med en studentbudget tänker jag mig ungefär 5k +-. Utgår från Stockholm. Har ni några tips, vem vänder jag mig till?

Hej experter!

Söker kostym som kan användas till det livet slänger inför ens fötter (begravning, bröllop osv). Med en studentbudget tänker jag mig ungefär 5k +-. Utgår från Stockholm. Har ni några tips, vem vänder jag mig till?
Instämmer med ovan talare. Vill även som jag tidigare gjort i tråden slå ett slag för second hand på tradera/sellpy. Tänker om du har en studentbudget så kan du verkligen göra kap där, ex en kostym från Suitsupply för drygt 800kr i bra skick. Möjliggör även att du kan köpa fler kostymer för att variera lite som aldrig är fel. :)
Hjälper gärna till så behöver du tips kan du slänga iväg ett PM!

Inte testat men tycker kavajerna ser riktigt bra ut och som du säger, riktigt bra pris (även om man numer får betala både moms och DHL-avgift).
Stor fördel att ärmarna inte har några knappar från fabrik så det blir billigare att korta hos skräddaren.

Återkom med en recension om du slår till!
Fått hem den nu, otroligt positivt överraskad. Grymma axlar, bra längd och härligt fall. Kommer garanterat behålla. Återkommer med bild efter några mindre korrigeringar hos skräddaren.

Har normalt 50 och skulle säga att de är true to size. Om du är sugen, testa!

Hej experter!

Personligen skulle jag kolla på Oscar Jacobson. Om jag inte har fel för mig, så förutom alla retailbutiker i Stockholm så har dem även sin ”egna” lilla hörna på NK...om den nu är kvar.

Lycka till!

Gifter mig till sommar och funderar på en marinblå smoking med peak lapels (helst RTW). Någon som kan rekommendera en bra outfit? Tänker 10-15k för hela outfiten inklusive skor. Gällande skor tänker jag svarta wholecuts även om lackskor är det mer traditionella valet.

Hittills har jag provat Hugo Boss och Oscar Jacobsson där Boss satt betydligt bättre om än något kort i ärmarna. På fötterna tänker jag antingen Carmina eller billigare varianten Yanko.

Gifter mig till sommar och funderar på en marinblå smoking med peak lapels (helst RTW). Någon som kan rekommendera en bra outfit? Tänker 10-15k för hela outfiten inklusive skor. Gällande skor tänker jag svarta wholecuts även om lackskor är det mer traditionella valet.

Hittills har jag provat Hugo Boss och Oscar Jacobsson där Boss satt betydligt bättre om än något kort i ärmarna. På fötterna tänker jag antingen Carmina eller billigare varianten Yanko.
Hos Rob & Co i Göteborg kan du med största sannolikhet köpa hela outfitten för ca 13-15 kkr. Smoking, skjorta och skor från skolyx (går att pröva i butiken).

Jag köpte min bröllopskostym där och blev väldigt nöjd!
CF19E149-14D5-4335-BF71-09173E20DBFC.jpeg
1706BC34-5B7C-44F3-9D67-619D3016FD50.jpeg

Jag köpte smoking från Suitsupply och lackskor från Loake. Skjortan är från John Henric.

Ett litet annorlunda tips men, CDLP.
Kör med deras underkläder sen en tid tillbaka, riktigt sköna! Och nu har jag även köpt deras "Home Suit" i svart.
Fick hem idag, kör lite hemarbete så har på mig den nu. Riktigt skön och fin finish, aning stor i storleken men det får skräddaren fixa.

Screenshot 2021-03-22 at 13.43.28.png Screenshot 2021-03-22 at 13.43.47.png

Funderar på att välja till pleats till nästa paret byxor (tänker på ett par marinblåa bomullsbyxor). Synpunkter från er sida? Tänker på ifall de blir mindre användbara pga pleatsen. Är normala eller inverted pleats att föredra?

Funderar på att välja till pleats till nästa paret byxor (tänker på ett par marinblåa bomullsbyxor). Synpunkter från er sida? Tänker på ifall de blir mindre användbara pga pleatsen. Är normala eller inverted pleats att föredra?
Älskar pleats, blir bekvämare än utan, så varför skulle de bli mindre användbara? Själv kör jag reverse pleats. :)

Tillbaka
Topp