• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kläderna gör mannen

PJW

Audemars
2-Faktor
Vet du vilka mått som man kan påverka vid MTM som inte går att ändringsskrädda? Kan man exempelvis välja högre midja (rise) i deras tjänst?
Köpte nyligen en kostym genom det jag tror Suitsupply kallar ”Custom made”, med bl.a. högre midja och lägre knäppning på kavajen. Huruvida de utgår från en större storlek och sedan justerar ned eller hur de går till väga vet jag ej, men väldigt nöjd med resultatet. Fyra veckors leverans och duktigt snabba på justeringar efter leverans till butiken också. Svårt att slå i prisvärdhet på denna nivå, är min uppfattning
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Vet du vilka mått som man kan påverka vid MTM som inte går att ändringsskrädda? Kan man exempelvis välja högre midja (rise) i deras tjänst?
PJW tror jag besvarade frågan, det som förut hette MTO om jag minns rätt heter nu "Custom made". Men jag vet att man kan greja med olika typer av kostymbyxor och jag gissar att det också innefattar gren osv. Sen ska man ju tänka till lite med val av tyg, det låter ju superfräscht och fräsigt med finvävda tyger som ligger över 150 och de faller superfint och känns som silke, men som vardagskostym blir de extremt ömtåliga. Avrådes således om det är en arbetskostym, lite trist att slita hål i röven efter några få månader.
 

Erik83

Cartier
På tal om SS MTO, är det nån som har erfarenheter av deras tropical wool? Funderar på en kostym, främst till sommarhalvårets bröllopsfester mm.
 

MartinGFX

Cartier
På tal om SS MTO, är det nån som har erfarenheter av deras tropical wool? Funderar på en kostym, främst till sommarhalvårets bröllopsfester mm.
Finns en kommentar om tyget på Styleforum:
 

Erik83

Cartier
Finns en kommentar om tyget på Styleforum:
Tack så mycket! Nu är det bara att bestämma sig för en mörkblå nyans och vänta typ 2 månader.
 

Floffen

Panerai
Någon som testat Natalinos tailoring? Har byxor från dem som jag gillar men en kavaj är ju ngt annat... Spontant en trivsam prisbild.

28EB91C7-5FDD-4C18-A158-69F4F422077C.png
 

MartinGFX

Cartier
Någon som testat Natalinos tailoring? Har byxor från dem som jag gillar men en kavaj är ju ngt annat... Spontant en trivsam prisbild.

28EB91C7-5FDD-4C18-A158-69F4F422077C.png
Inte testat men tycker kavajerna ser riktigt bra ut och som du säger, riktigt bra pris (även om man numer får betala både moms och DHL-avgift).
Stor fördel att ärmarna inte har några knappar från fabrik så det blir billigare att korta hos skräddaren.

Återkom med en recension om du slår till!
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Det är ju inte sant alls. Du betalar svensk momssats ISTÄLLET för brittisk momssats. Du betalar INGA som helst importavgifter för EU / Brittiskt producerade produkter.
Såvida du köper brittisk eller europiskt producerade produkter så är det lugnt.

Låter ju bra!

Hur definieras ’brittiskt producerat’? Vet man det? Är Drakes brittiskt producerat?

’Country of Origin’ är ju allt ett jäkla meck inom produktion just pga den här typen av definitioner.
 

Ftira

Omega
Det är ju inte sant alls. Du betalar svensk momssats ISTÄLLET för brittisk momssats. Du betalar INGA som helst importavgifter för EU / Brittiskt producerade produkter.
Såvida du köper brittisk eller europiskt producerade produkter så är det lugnt.
Det där stämmer inte. Jag beställde en tröja tillverkad i England och fick betala 25 % moms samt deklarationsavgift på 75 kr. Paketet fastnade först i England och på det tullklarering ca två veckor - total leveranstid 24 dagar.
 
Det där stämmer inte. Jag beställde en tröja tillverkad i England och fick betala 25 % moms samt deklarationsavgift på 75 kr. Paketet fastnade först i England och på det tullklarering ca två veckor - total leveranstid 24 dagar.
Yes. Det skiljer sig mellan webbshoppar. UK-baserade webbshoppar brukar oftast skylta ganska stort om man gör detta avdrag, t.ex.:
"Shop with confidence, no delays or additional costs on delivery."
"EU orders: no extra taxes or duties"

Om liknande inte står, räkna med moms och tull från UK.
 
Låter ju bra!

Hur definieras ’brittiskt producerat’? Vet man det? Är Drakes brittiskt producerat?

’Country of Origin’ är ju allt ett jäkla meck inom produktion just pga den här typen av definitioner.
Om jag uppfattat det rätt när jag talade med tullverket så räcker det att det står "Made in" X , där X är ett land i EU eller storbrittanien.


Det där stämmer inte. Jag beställde en tröja tillverkad i England och fick betala 25 % moms samt deklarationsavgift på 75 kr. Paketet fastnade först i England och på det tullklarering ca två veckor - total leveranstid 24 dagar.
Deklarationsavgifter tas av leverantören och inte någon annan. Välj något annat än postnord och få en annan deklarationsavgift. Skyll detta på att Postnord är ett skämt. Ja du ska dessutom betala 25% moms, det du inte ska betala är brittisk moms också. Du betalar svensk moms när det når Sverige ISTÄLLET.


Yes. Det skiljer sig mellan webbshoppar. UK-baserade webbshoppar brukar oftast skylta ganska stort om man gör detta avdrag, t.ex.:
"Shop with confidence, no delays or additional costs on delivery."
"EU orders: no extra taxes or duties"

Om liknande inte står, räkna med moms och tull från UK.
Har faktiskt mejlat webbshoppar när de inte haft det och de har löst det åt mig. Hittils har alla sagt att det är rätt smidigt så det är nog bara en tidsfråga innan det finns överallt. Brexit är ju rykande färskt trots allt.
 

Floffen

Panerai
Inte testat men tycker kavajerna ser riktigt bra ut och som du säger, riktigt bra pris (även om man numer får betala både moms och DHL-avgift).
Stor fördel att ärmarna inte har några knappar från fabrik så det blir billigare att korta hos skräddaren.

Återkom med en recension om du slår till!

Drog precis iväg en beställning, får se hur resultatet blir!
 
Topp