• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kläderna gör mannen

konkret

Cartier
2-Faktor
Vet inte i vilken mån det hjälper, men jag tror faktiskt att jag har exakt den modellen. Det är en rätt speciell färg, riktig snygg! Om det är samma så är den nog från någon av kollektionerna 17/18. Roligt sammanträffande om inte annat.
Vad roligt, jag tycker den ser ut att vara en perfekt kavaj för mer avslappnade tillfällen. Har du en i strl 48 och vill sälja så hör av dig ;)
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Ber om ursäkt om dessa frågor upprör, men skulle behöva hjälp att hitta en liknande modell som nedan bild.

DA5725F2-780D-48F8-BC05-08612EE02F02.jpeg

Kavajen är en Boglioli men verkar vara en äldre modell dessvärre, varav jag inte lyckas hitta den.. Färgen är väl någon militärgrön-isch och verkar vara en bomullskavaj. Har letat med ljus och lykta på internet men utan lycka, så tänkte rådfråga er om ni har någon kavajmodell som motsvarar ovan? :)
Yoox har ju en hel del gröna Boglioli. Kanske finns rätt grönfärg där? https://www.yoox.com/se/men/shoponl...&color=22&attributes={'ctgr':['bt']}&season=X

Annars kan du kolla på LBM 1911. De är rätt så lika Boglioli.
 

givetvis

Omega
Ja precis, har inte lyckats hitta någon som är relativt snarlik i färgen, antingen är den väldigt grön eller mycket ljusare. Tycker bilden i fråga ser lite grön/grå-aktig ut. Förmodligen ett problem som löses enkel är genom att besöka en kavajbutik och se, men undviker dessa platser just nu så mycket som möjligt..
Nu när Brothers var uppe på tapeten nyligen i tråden, såg jag att denna finns på deras outlet. Osäker på vilken storlek du har, men kan vara värt att kika:
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Vad roligt, jag tycker den ser ut att vara en perfekt kavaj för mer avslappnade tillfällen. Har du en i strl 48 och vill sälja så hör av dig ;)

Tyvärr ingen till salu. Men får du tag på en är det bara att köra! Boglioli och motsvarande är ju perfekt och lite mer informellt kavajalternativ för oss som inte kör kostym men ändå vill hålla lite nivå. ;)

Och om du ändå ska scouta YOOX kan det vara värt att kolla kavajer från At.P.Co om du vill hitta lite enklare och kanske mer prisvärt alternativ. Inte samma finish och detaljnivå som Boglioli men klart gångbart IMO.
 

Zhersz

Omega
Tjena!

Hoppas denna frågan är OK att ställa här.

Jag har en relativt nyinköpt UBR-jacka och nu har det uppstått en ”fläck” på kragen vilket jag med största säkerhet kan härleda till förslitning på grund av kemikalier från hårvax eller dylikt.

Är det någon vänlig själ här inne som kan ge mig tips på hur jag tar bort fläcken och återställer färgen?
 

Bilagor

  • 6452F562-B6A5-4D4C-81E9-5392A3DDB558.jpeg
    6452F562-B6A5-4D4C-81E9-5392A3DDB558.jpeg
    613.2 KB · Visningar: 246
Någon som kan ge tips på ”kostymbyxor” med resår och som är lite bredare över låtben/rumpa som tillverkas i kort modell (typ 96)?

Inget som ska användas till kostym men som ändå är dressade och coronabekväma.
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Sju år in!

Från vänster:

Levi’s Vintage Clothing 1955 501
OrSlow 105
Levi’s Vintage Clothing 1947 501
Levi’s Vintage Clothing 1955 501
Bryceland’s Lot 133
Levis Vintage Clothing 1954 501
Levi’s 501 (standardmodell i rak passform)
Levi’s 501 (vintage, köpt som deadstock)

5B463E09-ED4A-4556-80D5-E2A00D6B4CF1.jpeg
 
Senast ändrad:

Psykel

Patek
Vill ha lite vardagsskjortor med fransk/dubbel manschett (alltså inte av smokingtyp), men efter lite googlande kan jag nog mest hitta typ Stenströms som jag tycker är lite väl dyra. Är det Shirtonomy som gäller då, eller finns alternativ som inte kostar 2000? Fördel om det är europeiskt tyg/tillverkning och hyfsat prisvärt.
Hawes & Curtis ser rätt intressant ut, men misstänker att det är svårbeställt efter brexit.
 

grodslukarenx

Patek
2-Faktor
Vill ha lite vardagsskjortor med fransk/dubbel manschett (alltså inte av smokingtyp), men efter lite googlande kan jag nog mest hitta typ Stenströms som jag tycker är lite väl dyra. Är det Shirtonomy som gäller då, eller finns alternativ som inte kostar 2000? Fördel om det är europeiskt tyg/tillverkning och hyfsat prisvärt.
Hawes & Curtis ser rätt intressant ut, men misstänker att det är svårbeställt efter brexit.
Charles tyrwhitt? :)
 

Wibo

Omega
Har precis fått hem ett par nya byxor från Luxire. Uppdaterat mina mått lite, tycker jag fått till det väldigt bra nu, möjligtvis lägga till något i lårvidd för att minska chansen att det "skrynklar" sig under rumpan. Tycker förövrigt att detta tyget känns väldigt bra: Linen cotton canvas: cream. Väldigt prisvärt också.

Ni får ursäkta lite smått suddiga bilder.
Framåt.jpg
Bakifrån.jpg
Sidan.jpg
 

Chagall

Cartier
Vad är grejen med att det blivit trendigt med i allmänt vidare byxor igen? Har lite svårt att förstå hur det är bekvämare eller mer estetiskt tilltalande? Men trender kommer och går antar jag.
 

Wibo

Omega
Vad är grejen med att det blivit trendigt med i allmänt vidare byxor igen? Har lite svårt att förstå hur det är bekvämare eller mer estetiskt tilltalande? Men trender kommer och går antar jag.
Jag tycker generellt sätt att det är bekvämare, slippa att det klämmer runt lår och vader. Jag har ganska stora lår från min tidigare "hockeykarriär" så smalare byxor har aldrig fungerat för mig. Dock förstår jag att vidare byxor kanske inte fungerar för alla :)
 

Huvudverk

Cartier
2-Faktor
Har precis fått hem ett par nya byxor från Luxire. Uppdaterat mina mått lite, tycker jag fått till det väldigt bra nu, möjligtvis lägga till något i lårvidd för att minska chansen att det "skrynklar" sig under rumpan. Tycker förövrigt att detta tyget känns väldigt bra: Linen cotton canvas: cream. Väldigt prisvärt också.

Ni får ursäkta lite smått suddiga bilder.
Framåt.jpg
Bakifrån.jpg
Sidan.jpg
Riktigt bra passform!
 

MartinGFX

Cartier
Har precis fått hem ett par nya byxor från Luxire. Uppdaterat mina mått lite, tycker jag fått till det väldigt bra nu, möjligtvis lägga till något i lårvidd för att minska chansen att det "skrynklar" sig under rumpan. Tycker förövrigt att detta tyget känns väldigt bra: Linen cotton canvas: cream. Väldigt prisvärt också.

Ni får ursäkta lite smått suddiga bilder.
Framåt.jpg
Bakifrån.jpg
Sidan.jpg
Ser bra ut! Tänkte lägga en beställning på det där tyget i lite olika färger. Hur pass genomskinligt är det, behöver man foder?

Har en beställning från deras EU sida som ska skickas idag :)
 

Wibo

Omega
Ser bra ut! Tänkte lägga en beställning på det där tyget i lite olika färger. Hur pass genomskinligt är det, behöver man foder?

Har en beställning från deras EU sida som ska skickas idag :)
Tack!. Jag kör utan foder! Nu är bilderna lite suddiga men tycker inte de är så jätte genomskinliga, däremot kanske man inte borde köra svarta kalsonger under när solen ligger på :) Kul, har inte testat EU sidan, dessa blev från den "förra" sidan.
Riktigt bra passform!
Tack, blev väldigt nöjd.
 

Herr Potatis

Cartier
2-Faktor
Har precis fått hem ett par nya byxor från Luxire. Uppdaterat mina mått lite, tycker jag fått till det väldigt bra nu, möjligtvis lägga till något i lårvidd för att minska chansen att det "skrynklar" sig under rumpan. Tycker förövrigt att detta tyget känns väldigt bra: Linen cotton canvas: cream. Väldigt prisvärt också.

Ni får ursäkta lite smått suddiga bilder.
Framåt.jpg
Bakifrån.jpg
Sidan.jpg
Snyggt! Får jag fråga vad du har för fotviddsmått? :)
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Vad är grejen med att det blivit trendigt med i allmänt vidare byxor igen? Har lite svårt att förstå hur det är bekvämare eller mer estetiskt tilltalande? Men trender kommer och går antar jag.
Vad är grejen med att det under en period varit trendigt med jättetighta byxor? Det är ju faktiskt de tighta byxorna som varit en trend, inte tvärtom.

Sen är det väl helt självklart att det är bekvämare.. tighta byxor är ju bedrövligt ur den synpunkten.

Med det sagt så kommer det alltid finnas de som går för långt, eller t.ex hoppar på något som deras kropp inte funkar för. Allt handlar om att få till rätt proportioner för sin egna kropp.. och det enda jag kan säga med total säkerhet är att det i stort sett aldrig är snyggt med byxor som fastnar någonstans på benen, kanske med undantag för tightare svarta jeans vid vissa tillfällen.

Om man tittar på bilden nedan så ser man ju hur totalkaos det är i proportionerna.

20099311r_2.jpg
 
Har precis fått hem ett par nya byxor från Luxire. Uppdaterat mina mått lite, tycker jag fått till det väldigt bra nu, möjligtvis lägga till något i lårvidd för att minska chansen att det "skrynklar" sig under rumpan. Tycker förövrigt att detta tyget känns väldigt bra: Linen cotton canvas: cream. Väldigt prisvärt också.

Ni får ursäkta lite smått suddiga bilder.
Framåt.jpg
Bakifrån.jpg
Sidan.jpg
Snyggt! Men vad är det för loafers? Skolyx?

Kan du länka? :)
 

Magnuss0n

Omega
2-Faktor
Har precis fått hem ett par nya byxor från Luxire. Uppdaterat mina mått lite, tycker jag fått till det väldigt bra nu, möjligtvis lägga till något i lårvidd för att minska chansen att det "skrynklar" sig under rumpan. Tycker förövrigt att detta tyget känns väldigt bra: Linen cotton canvas: cream. Väldigt prisvärt också.

Ni får ursäkta lite smått suddiga bilder.
Framåt.jpg
Bakifrån.jpg
Sidan.jpg
Dessa hamnar på top 3-listan över snyggaste byxor jag sett! Bra jobbat!!
 
Topp