• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Har kikat lite på Cashmere tröjorna från Rose & Born. Kör vanligtvis Massimo Alba/Aspesi/Zanone. Lägsta nivå jag testat var Soft Goat.
Finn det någon som har testat R&B och kan uttala sig om kvaliteten?
 

Herr Potatis

Cartier
2-Faktor
Någon som vet var man kan få tag i tunnare bälten i läder/mocka med stålspänne? Berg & Berg hade det tidigare, men de verkar endast ha ett bälte inne i nuläget (med mässingsspänne).
 

OddD

Panerai
2-Faktor

Psykel

Patek
Nån med erfarenhet av William Lockie? Deras knitwear ser rätt bra och prisvärda ut, och i den stilen jag är ute efter.
Denna cardigan, exempelvis:
William-Lockie-Seaweed-Green-Lambswool-Shawl-Collar-Cardigan-Front.png

Tankar?
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Någon som vet var man kan få tag i tunnare bälten i läder/mocka med stålspänne? Berg & Berg hade det tidigare, men de verkar endast ha ett bälte inne i nuläget (med mässingsspänne).

Jag har flera skärp från Paul & Friends, 2,7 cm brett i läder från Tärnsjö, tillverkat i Sverige. Priset är 895: - och det är det helt klart värt. Jag har det översta på bilden och ett i svart, mer behövs inte för min del.

https://www.paul-friends.com/p-f-tarnsjo-leather-belt-black-206962.html


Paul-And-Friends-Tärnsjö-Skärp.jpg

 

konkret

Cartier
2-Faktor
När vi ändå snackar rockar; hur fräschar man till dem? Inte för att den är äcklig eller smutsig på något sätt, men känns inte ”krispig” och så glödande som den borde.
Har en borste jag tänkte gå över den med, något mer?
Ping @christian-h
3C378B8B-A455-4266-86CF-45395578A5C8.jpeg
Har sett den bilden några gånger i denna tråd. Blir alltid slagen hur härlig och välkomponerad den outfiten ser ut! Vet någon vad för tröja (den ljusa) och jeans så tar jag tacksamt emot detta! :)
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
När vi ändå snackar rockar; hur fräschar man till dem? Inte för att den är äcklig eller smutsig på något sätt, men känns inte ”krispig” och så glödande som den borde.
Har en borste jag tänkte gå över den med, något mer?
Ping @christian-h
3C378B8B-A455-4266-86CF-45395578A5C8.jpeg

Den där bilden alltså... Den är bra. Om jag inte minns helt fel är det Antionio Ciongoli som ligger bakom den (f.d. Creative Director på Eidos). Han har verkligen fingertoppskänslan och just kombinationen med bleknande denim och mörkblått är riktigt smakfullt, än mer om du står för patinan själv.

Jag behöver tips inom samma område. Min skepparkavaj från Private White har hängt med i säkert fem år nu och den har använts en hel del, men den är fortfarande i väldigt gott skick och då har jag bara använt klädborste och hängt den luftigt. Jag kan däremot tänka mig en lite mer grundlig rengöring av den och jag kan tänka mig att klädborste samt en steamer är en bra väg att gå.

@Whedda har du tid för något bra tips?

Här är en bonusbild som Wooden Sleepers lade upp nyligen, där han visar tydligt att det fungerar precis lika bra att lägga lager-på-lager med ett välanvänd denimjacka som mellanakt.

096BD30E-63B9-425B-9E7E-E176336CAA08.jpeg
 
Senast ändrad:

Floffen

Panerai
Tips gällande overshirts efterfrågas! Är relativt lång (188 cm) så de blir lätt för korta på mig, speciellt om man vill kunna bära den med flanellbyxor och skjorta, dvs som ett komplement till kavajen. Var ska jag vända blicken?
 

Herr Potatis

Cartier
2-Faktor
Tips gällande overshirts efterfrågas! Är relativt lång (188 cm) så de blir lätt för korta på mig, speciellt om man vill kunna bära den med flanellbyxor och skjorta, dvs som ett komplement till kavajen. Var ska jag vända blicken?
Blugiallo! Sydde upp en overshirt som jag hämtade upp tidigare i veckan. Är supernöjd! 😊
 

krelleg

Omega
2-Faktor
Tips gällande overshirts efterfrågas! Är relativt lång (188 cm) så de blir lätt för korta på mig, speciellt om man vill kunna bära den med flanellbyxor och skjorta, dvs som ett komplement till kavajen. Var ska jag vända blicken?
Shirtonomy (även om utbudet på tyger kan ifrågasättas, men jag har både linne och flanell och är väldigt nöjd)!
 

Herr Potatis

Cartier
2-Faktor
Ett sånt inlägg borde vara förbjudet utan bifogad bild! 😉
Tänkte mig att det skulle anmärkas! Är tyvärr inte inom rimlig avstånd under helgen. Kan försöka fixa det senare. 😉

Som @krelleg skrev ovan så är Shirtonomy också ett alternativ! Har dock ej provat deras overshirts. Kan tyvärr inte säga att jag är nöjd med skjortorna från dem.
 

Exekys

Cartier
Tips gällande overshirts efterfrågas! Är relativt lång (188 cm) så de blir lätt för korta på mig, speciellt om man vill kunna bära den med flanellbyxor och skjorta, dvs som ett komplement till kavajen. Var ska jag vända blicken?
Asket? Har inte koll på deras overshirts (inte min grej) men har rätt mycket annat därifrån och är väldigt nöjd. Jag kör strl L i regular-längd och jag är 197 cm lång.
 

Floffen

Panerai
Blugiallo! Sydde upp en overshirt som jag hämtade upp tidigare i veckan. Är supernöjd! 😊
Shirtonomy (även om utbudet på tyger kan ifrågasättas, men jag har både linne och flanell och är väldigt nöjd)!
Jo men vill liksom ha ngt nu. Dock fått till skjortmåtten bra på Shirtonomy, kör du samma mått när du beställer overshirts?
Asket? Har inte koll på deras overshirts (inte min grej) men har rätt mycket annat därifrån och är väldigt nöjd. Jag kör strl L i regular-längd och jag är 197 cm lång.
Bra idé, kör deras t-shirts. Kanske värt ett försök.
 

krelleg

Omega
2-Faktor
Jo men vill liksom ha ngt nu. Dock fått till skjortmåtten bra på Shirtonomy, kör du samma mått när du beställer overshirts?

Bra idé, kör deras t-shirts. Kanske värt ett försök.
Nej, man mailat dem och ber dem skapa en overshirtprofil så lägger de på någon/några cm här och där, men förutsätter ju att man är nöjd med måtten från början. A days march ser ut att ha fina grejer annars, även John Henric, men inte provat någon av dem.
 
Topp