Notorious Niklas
Silver
Naj! Tänker mer så här:Den klassiska alltså? Typ som: https://www.careofcarl.se/sv/artiklar/gran-sasso-washed-polo-green.html
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Naj! Tänker mer så här:Den klassiska alltså? Typ som: https://www.careofcarl.se/sv/artiklar/gran-sasso-washed-polo-green.html
Naj! Tänker mer så här:
Har du lust att länka en?
Ni verkar ha en del fina klädbutiker i Stockholm. Har Uppsala någon?
Ni verkar ha en del fina klädbutiker i Stockholm. Har Uppsala någon?
Efter 24 år, nja. Bergmans tar ibland in en del skojigt, men ganska litet sortiment. Jaber var kul en gång i tiden, men har blivit alldeles för fast fashion för min smak, samt svindyrt. Ruth o Raoul för vintage, överprisat, men om man vet vad saker är värda kan det funka.
Efter snart 21år i Uppsala så håller jag med, Stil (inlämnings klädaffär) på Drottninggatan kan ibland ha en del lite udda/roligt.
Rolands är ju oftast bortglömda lite av en gubbutik.
Vet inte hur Holmlunds är efter flytt (snett över Ovandahls)
Åhléns har ju lite blandat men begränsat utbud i jmf med Stockholm.
Samma med Volt standard som i resten av deras butiker.
Uppsala lider i klädutbud av att vara nära Stockholm, tar 40min med SJ eller 55min med pendeln dit och så mycket större/konstigare/roligare/bättre utbud.
Testa svart sammet!Var ju lite snack för några månader sen om klocka till smoking. Nu har jag ett fint passande ur till smoking, nämligen min Tank Must. Tänkte skaffa ett lite mer uppklätt band som passar till smoking, men tänkte att det kanske är lite onödigt att köpa ett band som exklusivt ska användas till de få tillfällena man bär nämnda plagg. Tänkte då på ett svart glansigt alligator band. Det är just dess glansighet som kan göra den lite svårburen till annat, t.ex. kostym, eller uddakavaj. Sen undrar jag om inte det även blir för mycket med ett glansigt band som syns lite väl för mycket även till smoking. Om man kör på ett liknande band, men med matt yta, vad säger ni om det? Eller ”måste” bandet ha en viss glans för att matcha lackskorna?
Jag körde något liknande, dock inte från riktigt smal utan mer ”omusklig och halvtränad” med något trivselkilo till musklig med ungefär lika mycket fläsk. Tror ändå det var efter 1,5 år och kanske 4-5kg viktökning som skjortorna behövde bytas… Så man har ju tid att trappa ner gymmet innan vikunja-rocken behöver bytasNågon här som varit riktigt smal, men sedan börjat träna och bygga muskler? Hur blev det med garderoben - fick ni byta ut allt? Har börjat fundera lite på att börja gymma, men lite orolig över att hela garderoben kommer bli helt opassande efter ett tag...
Självklart är det alla vikunja-rockar i garderoben jag oroar mig mest över!Jag körde något liknande, dock inte från riktigt smal utan mer ”omusklig och halvtränad” med något trivselkilo till musklig med ungefär lika mycket fläsk. Tror ändå det var efter 1,5 år och kanske 4-5kg viktökning som skjortorna behövde bytas… Så man har ju tid att trappa ner gymmet innan vikunja-rocken behöver bytas
Detta är kanske en för bred och öppen fråga, men gör ett försök. Ska på bröllop i sommar med en väldigt öppen klädkod, men där tanken snyggt men lite mer ledigt.
Jag har hängt upp mig på den här bilden, men trots ganska mycket efterforskningar inte kommit närmare än att det verkar vara en generisk bild som används av etsy, alibaba och liknande.
Har letat runt en del, men tycker inte riktigt att jag hittat någon kostym som fångar känslan. Några tips?
Detta är kanske en för bred och öppen fråga, men gör ett försök. Ska på bröllop i sommar med en väldigt öppen klädkod, men där tanken snyggt men lite mer ledigt.
Jag har hängt upp mig på den här bilden, men trots ganska mycket efterforskningar inte kommit närmare än att det verkar vara en generisk bild som används av etsy, alibaba och liknande.
Har letat runt en del, men tycker inte riktigt att jag hittat någon kostym som fångar känslan. Några tips?
Snyggt!Detta är kanske en för bred och öppen fråga, men gör ett försök. Ska på bröllop i sommar med en väldigt öppen klädkod, men där tanken snyggt men lite mer ledigt.
Jag gillar helheten på den där bilden, skitsnyggt. Vad tänker du för skor som kan matcha resten av looken som inte är sneakers? Nåt i brunt skinn gissar jag? Nåt exempel?Snyggt!
Med tillägget att skippa sneakers. Min personliga uppfattning.
Finns ett svenskt märke som gör fina linnekostymer, Kanaljen tror jag de heter.
Om du bor i Sthlm och tänka did vintage så kolla Marchesan på odengatan. Så gjorde jag, skall också på bröllop med ledig klädkod. Köpte en udda kavaj samt slips där. Officersbyxor från Tweed, skjorta och skor har jag.
Lycka till!
Det är alltså jag personligen som aldrig har sneakers till kostym eller kavaj. Man gör som man vill och trivs med såklart.Jag gillar helheten på den där bilden, skitsnyggt. Vad tänker du för skor som kan matcha resten av looken som inte är sneakers? Nåt i brunt skinn gissar jag? Nåt exempel
Gifte mig förra året, körde då ett par mörkbruna stringloafers från BontoniDet är alltså jag personligen som aldrig har sneakers till kostym eller kavaj. Man gör som man vill och trivs med såklart.
Det finns ju en del alternativ, som du själv skriver, någon brun nyans funkar. Men det finns ju en del olika modeller att välja bland, loafers, en nättare derby och säkert fler. Kanske en chukka i mocka? Men det kan kanske bli för varmt. skrivande stund har jag inget konkret tips.
Jag gillar helheten på den där bilden, skitsnyggt. Vad tänker du för skor som kan matcha resten av looken som inte är sneakers? Nåt i brunt skinn gissar jag? Nåt exempel?
Tycker personligen att sneakers till kostym/kavaj är hädelse. Chukka blir nog lite opassande i mina ögon. Kängor och linnekostym går ej ihop. Loafers skulle passa i min mening, men fungerar med oxfords eller derbies också. Någon brun nyans av mocka, kanske polo suede? Även en mörkare brun nyans kan fungera.Det är alltså jag personligen som aldrig har sneakers till kostym eller kavaj. Man gör som man vill och trivs med såklart.
Det finns ju en del alternativ, som du själv skriver, någon brun nyans funkar. Men det finns ju en del olika modeller att välja bland, loafers, en nättare derby och säkert fler. Kanske en chukka i mocka? Men det kan kanske bli för varmt. skrivande stund har jag inget konkret tips.
Gissar på någon linneblandning. Den verkar vecka sig likt linne brukar göra, men samtidigt sitter kostymen rätt tajt på bilden...Tack för kommentarerna! Blugiallo verkar riktigt intressanta. Bor tyvärr inte i närheten av någon ort där de tar upp mått, men kanske är så att man skulle kunna våga sig på det själv.
Bara utifrån bilden jag postade tidigare, är det någon som vågar sig på att säga vad det är för material..? Är det så att det är en tunn ullkostym, snarare än någon linneblandning?
https://www.linnegatan2.com/global/henri-trento-romeDetta är kanske en för bred och öppen fråga, men gör ett försök. Ska på bröllop i sommar med en väldigt öppen klädkod, men där tanken snyggt men lite mer ledigt.
Jag hade kört en annan slips, men det är jagOk imorgon?
Jag också. Den är för ljus tycker jag.Jag hade kört en annan slips, men det är jag
Jag hade kört en annan slips, men det är jag
Det blev såhär iställetJag också. Den är för ljus tycker jag.
Saknar skjortan, lägg ihop skjortan du tänkt använda med kavajen o testa.
Detta är inte lätt.
Du behöver nog uppdatera din slipsgarderob. Den där ser ut som något som man delar ut till Tre Kronor när de ska fira ett VM-guld på Sergels torg.Det blev såhär istället
Kanske skojar han lite med oss?Du behöver nog uppdatera din slipsgarderob. Den där ser ut som något som man delar ut till Tre Kronor när de ska fira ett VM-guld på Sergels torg.
Den första kavajen du visade var väldigt trevlig och en blockfärgad slips i någon mörkare kulör hade passat väldigt bra. Jag tycker även att ett diskret mönster kan också funka väl men totalintrycket kan bli lite rörigt om man bör en mönstrad kavaj till en slips som är rätt aggressiv.