• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Testat shirtonomy och fick det måttat. Skjortan som kom ut från det var som ett tält med flera cm för korta ärmar, helt skeva mått. Efter det tappade jag tilltron tyvärr.

Blugiallo har jag inte testat, tack
Det låter inget vidare.

Jag har aldrig testat Blugiallos skjortor, men däremot en smokingkavaj och en rock. De har garanti på passform. (Vad det nu betyder rent konkret) Kanonbra personal och väldigt proffsiga.
 
Blugiallos skjortor är ok men krävdes några försök att få till det. Känns inte som att man räknar med att skjortan krymper efter tvätt
 
Behöver ett nytt skärp, gillar det här från Rubato i mocka med spänne i mässing men gillar inte deras pris. Tips på liknande?

Rubato-Brown-Suede-Belt-3.jpg
 
Är det någon som vet hur mycket en kavaj i 60/40 bomull/linne kan tänkas ge med sig generellt? Linne är ju inte lika villigt att ge med sig som bomull. Gäller en kavaj från Boglioli samt axelpartiet primärt.

Kanske omöjlig fråga men tänkte om någon har erfarenhet iaf. 🤷‍♂️
 
Senast ändrad:
Testat shirtonomy och fick det måttat. Skjortan som kom ut från det var som ett tält med flera cm för korta ärmar, helt skeva mått. Efter det tappade jag tilltron tyvärr.

Blugiallo har jag inte testat, tack
Testa igen skulle jag säga. Kör bara Shirtonomy sedan några år tillbaka, hittar man sina mått är det grymt. Bra kvalitet som klarar kemtvätt.

Vill minnas att jag utgick ifrån måtten på en annan skjorta ur garderoben och sedan anpassade lite, det var mycket enklare än att försöka ta kroppsmått.
 
Testa igen skulle jag säga. Kör bara Shirtonomy sedan några år tillbaka, hittar man sina mått är det grymt. Bra kvalitet som klarar kemtvätt.

Vill minnas att jag utgick ifrån måtten på en annan skjorta ur garderoben och sedan anpassade lite, det var mycket enklare än att försöka ta kroppsmått.
Tack, får kanske ge det ett försök till.
 
Testat shirtonomy och fick det måttat. Skjortan som kom ut från det var som ett tält med flera cm för korta ärmar, helt skeva mått. Efter det tappade jag tilltron tyvärr.

Blugiallo har jag inte testat, tack
Blugiallo fick till mina skjortmått väldigt väl redan första gången. Gjorde en liten ändring till passformen därefter (samma måttprofil som jag använder för tillfället hos dem), men det var lite mer en personlig preferens. Shirtonomy har jag tyvärr bara dåliga erfarenheter av. Första skjortan satt för tajt, men fortfarande inom deras angivna "toleransmån". Skjorta nummer två var så stor att de fick göra en remake. Ersättningsskjortan var inte direkt bättre. Undviker dem!
 
Fyndläge på en av Rocky Mountains bästa färger dessutom. Oklart varför de ens reas ut.

Rocky Mountain Featherbed Vest.png



Rocky Mountain Featherbed.png



--

Värt att veta gällande just Rocky Mountain är att det finns ett svenskregistrerat varumärke, som också säljer liknande västar. Det står inget om tillverkningsland och informationen är rätt knapphändig överlag. Västarna skiljer sig en aning i design och prismässigt är deras västar mycket billigare (vilket ofta visar sig i kvalitén).


Är det någon här som har information om dem?
 
Fyndläge på en av Rocky Mountains bästa färger dessutom. Oklart varför de ens reas ut.

Rocky Mountain Featherbed Vest.png



Rocky Mountain Featherbed.png



--

Värt att veta gällande just Rocky Mountain är att det finns ett svenskregistrerat varumärke, som också säljer liknande västar. Det står inget om tillverkningsland och informationen är rätt knapphändig överlag. Västarna skiljer sig en aning i design och prismässigt är deras västar mycket billigare (vilket ofta visar sig i kvalitén).


Är det någon här som har information om dem?
Det är ju endast den färgen? Så förmodligen bara hyllrensning.
 
Fick hem min andra safarijacka från Luxire idag. Den mörkbruna beställde jag förra året. Skickade in en overshirt från Drake's som de tog måtten på. Den blev väldigt bra, men var tvungen att ta in axelbredden hos skräddare. Nu med lite små justeringar så blev den vita helt perfekt. Nu får det gärna bli sommar snart så jag får användning av den...🌞
20230321_143657-ak.jpg
 
Äldre bild från Pierres, någon som vet vart denna eller motsvarande skjorta går att få tag på? Sökt runt en hel del utan större framgång.
 

Bilagor

  • 4F15F00E-B43B-41B3-A226-CACB33060DC7.jpeg
    4F15F00E-B43B-41B3-A226-CACB33060DC7.jpeg
    287.8 KB · Visningar: 16
Någon som varit förbi Rose&born archive sale än och kan säga något om utbudet :)?
Mycket folk och då var jag där för en timme sedan. Men stort utbud och bra priser. Allt stickat 600:-, alla skjortor 500:-, jackor mellan 1200-3000:- på alla. Osorterat och aningen svårt att få en bra översikt, inte den ljusaste lokalen. Kunde inte se några provhytter, så folk provade tex byxor helt öppet (inget för den blyge mao).
 
jäklar vilka prishöjningar det har blivit på blugiallo

Blev också förvånad nu när dom släppte sin kollektion! Synd för jag har handlat en hel del, men nu börjar det bli på gränsen för dyrt. Är väl tyvärr den vägen dom flesta märken går när dom blir populära! Min första Saman Amel tröja kostade 4k och idag går samma tröja på runt 8-9...
 
Tillbaka
Topp