Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ja, och därför har man strumpor. Sportsockor, till sneakers. Och ska man prompt ha andra skor till shorts funkar ju eg enbart loafers — och de går ju inte att ha strumpor i såvida du inte har långbyxor. Då går det ju utmärkt.Dojor barfota är för vissa utav oss förenat med extrem risk för tåbira...
Uppföljning. Konstig storlek på dessa. Kändes som dom var för långa byxor för dess storlek, och korta ärmar för dess storlek. Mycket märkligt.Skulle behöva lite råd
Bröllop i Maj och behöver en ny kostym till det.
Funderade på någon av dessa, men är olivgrön lite för ”höstaktig” än ”sommaraktig”?
Eller skulle det även funka att köra den en sommardag i juni?
100% linne för den olivgröna och offwhite/krämig 50% linne.
Vilken skulle ni kört på?
Tack
Köper man ”off the rack” måste man i regel göra minst ett par justeringar varav längden på byxorna så gott som obligatoriskt. Korta ärmar är iofs svårt att göra något åt så bra att du gick till Tiger. Vilken modell blev det?Uppföljning. Konstig storlek på dessa. Kändes som dom var för långa byxor för dess storlek, och korta ärmar för dess storlek. Mycket märkligt.
Blev en marinblå Tiger of Sweden istället. Säkert kort och tidlös.
Japp. Butiksbiträdet tyckte dock också det var väldigt märkligt, och började fundera på om det var fel på leveransen de fått hehe..Köper man ”off the rack” måste man i regel göra minst ett par justeringar varav längden på byxorna så gott som obligatoriskt. Korta ärmar är iofs svårt att göra något åt så bra att du gick till Tiger. Vilken modell blev det?
PMa gärna mig medHaha skulle säga att det är 52. Kan höra av mig på pm imorgon om vad som finns efter jobbet. Grymma plagg så roligare om dom kommer till användning!
På volt kanske finns nåt som passar.Någon som vet vart denna jacka/overshirt som Mark Isitt har kan komma ifrån eller möjligen känner till någon liknande?
Har fastnat lite för denna typ av informellare kavajersättare men som ändå kan göras sig (enligt mig) ganska bra med skjorta och slips.
Lite dyrare än 1500 SEK men Grand Le Mar's modell Oscar är klockren tycker jag - enda negativa är att midjan är lite vid på 48 Regular. Jag har normalt 48 men fick justera in 2 cm. Köpte grå och taupe i butiken (slump att jag gick in) och beställde ett par gröna i MTM.Tips på högmidhade kostymbyxor med frontveck? Gärna inom 1500kr
Tyg, flätat textil/skinn, ljust skinn.Skärp till vita sneakers såhär fram på vårkanten, vad kör ni med?
Det är något som alla bör bemästra men jag skulle aldrig chansa, själv skulle jag rekommendera någon av nedan:Vet inte om jag är helt rätt ute trådmässigt men finns de nån här som har koll på bra kemtvätt/skräddare för stickade plagg i Stockholms området?
Både för allmän uppfräschning och eventuellt lite lagning. Eller är det nått "alla" behärskar?
Rekommenderar Stockholms skrädderi (Styrmansgatan) och Royal skrädderi (Östermalmstorg).Vet inte om jag är helt rätt ute trådmässigt men finns de nån här som har koll på bra kemtvätt/skräddare för stickade plagg i Stockholms området?
Både för allmän uppfräschning och eventuellt lite lagning. Eller är det nått "alla" behärskar?
Tackar för tips! Ska kolla upp! Riddarvägen känns smidigt i förhållande till jobbet!Det är något som alla bör bemästra men jag skulle aldrig chansa, själv skulle jag rekommendera någon av nedan:
Vivianne Skrädderi & Kem, Riddargatan
Karlbergs kemtvätt, Karlbergsvägen
Karlas Tvätt & Skrädderi, Solna
Ska kolla upp! Tack för tips!Rekommenderar Stockholms skrädderi (Styrmansgatan) och Royal skrädderi (Östermalmstorg).
Meddela gärna vilken du valde och hur resultatet blev. Behöver själv kemtvätta några stickade plagg.Vet inte om jag är helt rätt ute trådmässigt men finns de nån här som har koll på bra kemtvätt/skräddare för stickade plagg i Stockholms området?
Någon som har tips på en armyjacka i juste prisklass som är lite längre? Som lång så det ut som om man vuxit ur de som är lite kortare…
Ser lovande ut tack!Rothco BDU Skjortor
4 fickor med knappar framtill Justerbara ärmslut med knappar Dubbla sömmar Förstärkta armbågarwww.army-star.se
Rothco Vintage Jungle Jacka
4 fickor med knapp på framsidanJusterbara ärmslut med knäppningwww.army-star.se
Alltså, jag gillar Askets tolkning starkt, dock mer jacka än skjorta. Går ju att få ”long” också.Någon som har tips på en armyjacka i juste prisklass som är lite längre? Som lång så det ut som om man vuxit ur de som är lite kortare…
Har en vit från Asket. Tycker både passform och färg hållt sig väldigt bra, inga noppor eller liknande heller.Halloj! Har kollat på svarta t-shirts från Asket, CDLP samt Sunspel och tycker alla har sina positiva / negativa sidor. Dock undrar jag om någon har använt någon utav dessa en längre tid och kan ge recension på hur de håller passform + färg under en längre tid?
Allt gott!
Väldigt boxig/ fyrkantig? Motsatsen till skräddat & välsittande imo. Hade samma upplevelse av deras car coat som såg schysst ut på bild men var HM-svamp Bob fyrkant på.Alltså, jag gillar Askets tolkning starkt, dock mer jacka än skjorta. Går ju att få ”long” också.
https://www.asket.com/se/mens/outerwear/field-jacket-khaki-green
Bra tips! Fint med long, de kavajer jag kör blir bara i långa storlekar,Alltså, jag gillar Askets tolkning starkt, dock mer jacka än skjorta. Går ju att få ”long” också.
https://www.asket.com/se/mens/outerwear/field-jacket-khaki-green
Beror väl på vad man är ute efter och vilken kropp man har, jag provade en för några veckor sedan, tyckte den var trevlig utifrån att den hade lite ”form” iom fodret, tycker att de flesta andra fieldjackets har varit lite mer som en säck utifrån det extremt tunna materialen. Men jag vet flera (tex. min fru) som inte gillat symmetrin med fyrkantiga fickor mm. Därav blev det ingen för mig.Väldigt boxig/ fyrkantig? Motsatsen till skräddat & välsittande imo. Hade samma upplevelse av deras car coat som såg schysst ut på bild men var HM-svamp Bob fyrkant på.
De har/ hade dock grym kvalité, kasserade precis min sweat som används mycket sedan 2016. Väldigt fräsch och passformen höll in i slutet men armbågarna gav upp.
Går inte att få en prototyp från den mindre tillverkaren i något billigt läder? Kan ju vara en bra försäkran för en billig peng i sammanhanget.Kanske inte helt on topic men besläktat område; jag kollar på att beställa en totebag att använda till jobb och i vardagen. Har kollat på en Frank Clegg Commuter Tote men också att låta sy upp en egen. Jag ritade upp en egen modell och skickade till en tillverkare jag hittat via Instagram baserad i Asien. Sakerna de har gjort och lagt ut bilder på ser riktigt bra ut och det har varit ett trevligt bemötande där jag fått tips och input på min egen modell. Att sy upp den egna modellen skulle bli ca 10 000kr dyrare än Frank Clegg modellen men samtidigt bli helt enligt mina önskemål. Är det värt att satsa på en mindre, inte helt känd, tillverkare eller ska man gå på en som är beprövad och känd? Jag har försökt kolla referenser online men inte hittat allt för mycket.
Är det någon som har låtit tillverka en väska/portfölj/totebag och kan komma med tips?
Bor tyvärr på en otillgänglig plats på jorden med tvivelaktig (och snordyr) leverans av saker och hade tänkt beställa till Sverige när jag besöker i sommar. Är i Sverige typ en gång om året så blir långt till nästa gång, Hade annars gjort som du föreslår och beställt något mindre.Går inte att få en prototyp från den mindre tillverkaren i något billigt läder? Kan ju vara en bra försäkran för en billig peng i sammanhanget.