Tobias Eriksson
Guld
Ja väldigt synd, varit inne på att skaffa en del från dem men nu börjar det dra iväg väl brajäklar vilka prishöjningar det har blivit på blugiallo

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ja väldigt synd, varit inne på att skaffa en del från dem men nu börjar det dra iväg väl brajäklar vilka prishöjningar det har blivit på blugiallo
Såg posten tidigare men också nyfiken på hur det var idagNågon som var förbi Rose&Borns archive sale idag? Var det påfyllt eller började det bli tomt?
var förbi nyss, kanske urplockat pga sista dagen men inte värt mödan. Fyra hängare med mestadels fula rutiga skjortor & gula mjukis shorts.Någon som varit förbi Rose&born archive sale än och kan säga något om utbudet?
1. Har två från Ströms egna, väldigt nöjd med dem.Hej klädgänget,
2 frågor:
1. Vit bd-skjorta gärna oxford — kikat på Kamakura, men även sett att de åtminstone på bilderna ser trevliga ut på Myrqvist. Jag har heller ingen erfarenhet av Ströms egna? Är det någon som har det, av någon av dessa? Är intresserad av off the rack, är en ganska straight 39 i skjortor och har begagnat mig av mtm osv en massa så har god koll på vad som finns i detta segment.
2. Av någon anledning var det länge sedan jag var hos ändringsskräddare här i Stockholm, gått hos Royal bl.a. och gamla Götrich (men det var hundra år sedan när skrädderiet låg vid Biblioteksgatan). Så finns uppdaterade tips om var jag borde vända mig för enklare ingrepp såsom nedtagning av byxlängd, intag av kavajmidja, upplägg från rålängd? Kan svänga snabbt inom skrädderinäringen…
Tack!
Hej klädgänget,
2 frågor:
1. Vit bd-skjorta gärna oxford — kikat på Kamakura, men även sett att de åtminstone på bilderna ser trevliga ut på Myrqvist. Jag har heller ingen erfarenhet av Ströms egna? Är det någon som har det, av någon av dessa? Är intresserad av off the rack, är en ganska straight 39 i skjortor och har begagnat mig av mtm osv en massa så har god koll på vad som finns i detta segment.
2. Av någon anledning var det länge sedan jag var hos ändringsskräddare här i Stockholm, gått hos Royal bl.a. och gamla Götrich (men det var hundra år sedan när skrädderiet låg vid Biblioteksgatan). Så finns uppdaterade tips om var jag borde vända mig för enklare ingrepp såsom nedtagning av byxlängd, intag av kavajmidja, upplägg från rålängd? Kan svänga snabbt inom skrädderinäringen…
Tack!
Runt 2? Beror väl på hur ’normal’ storleken är skulle jag sägaVad är rimligt pris för Blugiallo kostymer? Använda 10-talet gånger. Ord.pris 6-8k
Covid-kilon som verkar bli permanenta![]()
Hojta till om de är 48-52 så kan jag säkert köpa demVad är rimligt pris för Blugiallo kostymer? Använda 10-talet gånger. Ord.pris 6-8k
Covid-kilon som verkar bli permanenta![]()
Haha skulle säga att det är 52. Kan höra av mig på pm imorgon om vad som finns efter jobbet. Grymma plagg så roligare om dom kommer till användning!Hojta till om de är 48-52 så kan jag säkert köpa dem![]()
PMa gärna mig också. Kan vara intresserad beroende på mått.Haha skulle säga att det är 52. Kan höra av mig på pm imorgon om vad som finns efter jobbet. Grymma plagg så roligare om dom kommer till användning!
De börjar väl sälja skjortjackor på ICA snart! Nä, men, skämt åsido du hittar nog en liknande på cirka varenda kedja, butik med herrkonfektion samt hos alla varumärken som erbjuder MTM.Någon som vet vart denna jacka/overshirt som Mark Isitt har kan komma ifrån eller möjligen känner till någon liknande?
Har fastnat lite för denna typ av informellare kavajersättare men som ändå kan göras sig (enligt mig) ganska bra med skjorta och slips.
Haha ja du har säkerligen rätt om dess alltmer utspridda popularitetDe börjar väl sälja skjortjackor på ICA snart! Nä, men, skämt åsido du hittar nog en liknande på cirka varenda kedja, butik med herrkonfektion samt hos alla varumärken som erbjuder MTM.
Det var en trevlig sådan på Isitt, jag har svårt att säga varifrån just den kommer, men du hittar nog en liknande i ungefär den färgen med lätthet. A days march? Dressman? …MQ? För lite plånboksvänlighet. Annars: Drake’s? Som sagt finns nog lite varstans.
Den här är hyfsat lik: https://www.careofcarl.se/sv/artiklar/gant-garment-dyed-cotton-linen-overshirt-ecru.htmlHaha ja du har säkerligen rätt om dess alltmer utspridda popularitetJag tycker dock att det varit svårt att hitta rimliga liknande efter att scannat de flesta ställen jag känner till, antigen är de i märkliga tyger, mer skjortor eller regelrätta jackor med antingen endast bröstfickor eller endast bröstfickor eller både och i väldigt svulstiga utförande
Men jag jagar vidare![]()
sant, frånsett längden som var lite kortare så var den dels lik och dels inte så tokig alls
John Henric?Någon som vet vart denna jacka/overshirt som Mark Isitt har kan komma ifrån eller möjligen känner till någon liknande?
Har fastnat lite för denna typ av informellare kavajersättare men som ändå kan göras sig (enligt mig) ganska bra med skjorta och slips.
Måste bara säga att Mark klär sig så jäkla coolt!Någon som vet vart denna jacka/overshirt som Mark Isitt har kan komma ifrån eller möjligen känner till någon liknande?
Han gör ju verkligen det, onekligen lite av en förebild. En härlig mix av klassisk elegans med mode och tvist. Lite Dandy iblandMåste bara säga att Mark klär sig så jäkla coolt!![]()
Nästan hundra på att den är från adaysmarch! Kolla därNågon som vet vart denna jacka/overshirt som Mark Isitt har kan komma ifrån eller möjligen känner till någon liknande?
Mycket bra tips, tack!John Henric?
John Henric
johnhenric.com
Kör kostym, kostymstrumpor och sneakers.Nu när shorts-säsongen närmar sig ( nåja... ) hur fan är det med strumpor och sneakers?
Jag fattar att vita tubstrumpor går bort men vad ska man köra? Finns ju flera upplägg; gympadojor och sportiga shorts, låga sneakers och linneshorts, finsneakers med kortare dressbyxor? Vilket strumpupplägg gäller, har en massa korta sportstrumpor, ankelstrumpor etc.
Får känslan av att det bara är barfota som ser ok ut???
Här är väl oxå en som är rätt lik:Någon som vet vart denna jacka/overshirt som Mark Isitt har kan komma ifrån eller möjligen känner till någon liknande?
Tvärtom! Vita sportsockor är det enda acceptabla?! Till sneakers.Nu när shorts-säsongen närmar sig ( nåja... ) hur fan är det med strumpor och sneakers?
Jag fattar att vita tubstrumpor går bort men vad ska man köra? Finns ju flera upplägg; gympadojor och sportiga shorts, låga sneakers och linneshorts, finsneakers med kortare dressbyxor? Vilket strumpupplägg gäller, har en massa korta sportstrumpor, ankelstrumpor etc.
Får känslan av att det bara är barfota som ser ok ut???
Haha fast vissa av oss måste ha dom snibbarna för att se ut som man kör loafers barfota. Har provat utan ett par gånger och det blir katastrof varje gångTvärtom! Vita sportsockor är det enda acceptabla?! Till sneakers.
Loafers barfota. Sneakers sportsockor. Ska du av någon anledning ha skor till shorts får det bli en tunn strumpa en bit upp på eller över vaden, men i mitt tycke en suspekt look om du inte vill se ut som någon som lajvar kolonialbritt/Alexander Bard/en femåring i land med skoluniform.
Och kan vi gå vidare från sådana där perversa små.. snibbar som folk petar ner i skorna efter bästa förmåga för att ge skenet av att de inte bär strumpor.