• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kläderna gör mannen

tips på prisvärda stickade tröjor? testat massa märken 1000-2500 men tycker bara allt nopprar sönder och slits fort

Lite dyrare än 1500 SEK men Grand Le Mar's modell Oscar är klockren tycker jag - enda negativa är att midjan är lite vid på 48 Regular. Jag har normalt 48 men fick justera in 2 cm. Köpte grå och taupe i butiken (slump att jag gick in) och beställde ett par gröna i MTM.

Tack för tips. Beställde ett par mörkblå i bomull, ska bli kul att testa då de ser vettiga ut på hemsidan. Vissa grejer hos dem känns ju lite väl tokiga dock. Men brallorna ser lovande ut.

Tack för tips. Beställde ett par mörkblå i bomull, ska bli kul att testa då de ser vettiga ut på hemsidan. Vissa grejer hos dem känns ju lite väl tokiga dock. Men brallorna ser lovande ut.
Jag köpte ett par linnebyxor igår - modell Oscar, mörkblå, magiska för 1699. Finns ej på hemsidan som separates men går bra att köpa i butik.

Butikschefen (ägaren?) är ett riktigt original. Måste upplevas live!😂

Jag ska beställa ett eller två par Tiger kostymbyxor. Jag har sedan tidigare några i storlek 48 samt 50.
48 är i tightaste laget, får skippa fikan. 50 kräver skärp vilket jag gärna vill slippa.
Vad tror ni om att beställa 50 och sy in i midjan? Är det något en skräddare enkelt grejar?

Och på tal om skärp. Tips på snygga skärp till kostymbyxor och skjorta? 🙃

Jag ska beställa ett eller två par Tiger kostymbyxor. Jag har sedan tidigare några i storlek 48 samt 50.
48 är i tightaste laget, får skippa fikan. 50 kräver skärp vilket jag gärna vill slippa.
Vad tror ni om att beställa 50 och sy in i midjan? Är det något en skräddare enkelt grejar?

Oftast väldigt enkelt att sy in i midjan om det handlar om några centimeter. Om det är mer, så kan man istället ta in på sidorna för att undvika asymmetri när det kommer till fickorna.

Större definitivt. Glöm inte att det ska gå att sitta ner samt att magen växer när man äter

Tack för svar! Ja, 48 funkar men vikten pendlar ju lite och vissa perioder är de för tighta. Då beställer jag 50 och försöker sy in till 49.
Tack! 🙏🏿

Tack för tips. Båda sitter bra, jag tror att jag ligger ganska exakt mittemellan 48-50 beroende på mängd benböj senaste veckan och kaloriintag

Hej! Vet inte om det är tillräckligt att starta en egen tråd för men undrar om någon har tips till mig? Köpte en ny Parajumpers dunjacka som jag använt denna vinter och tvättade den imorse så den kunde få torka i vinden under dagen.

Har läst hur man gör för att behålla fluffigheten i dunet och det ska nog ha gått bra, men den ser ju helt flammig och ful ut nu när den torkat?? Ser värre ut än innan tvätten…
Vet någon vad jag kan ha gjort fel? Ganska ny Cylinda maskin, finprogram med Via pulvertvättmedel.

Den är vad jag upplever helt torr, och kolla in hur den ser ut vid dragkedjan till höger i bild? Ser ju ut som jag haft motorolja på fingrarna när jag stängt jackan

IMG_4370.jpeg

Fett från dunet kanske? Du skulle nog haft enzymfritt tvättmedel och inte via. Samt tumlas istället för hängtorkning. Luktar den ’fågel’?

Hej! Vet inte om det är tillräckligt att starta en egen tråd för men undrar om någon har tips till mig? Köpte en ny Parajumpers dunjacka som jag använt denna vinter och tvättade den imorse så den kunde få torka i vinden under dagen.

Har läst hur man gör för att behålla fluffigheten i dunet och det ska nog ha gått bra, men den ser ju helt flammig och ful ut nu när den torkat?? Ser värre ut än innan tvätten…
Vet någon vad jag kan ha gjort fel? Ganska ny Cylinda maskin, finprogram med Via pulvertvättmedel.

Den är vad jag upplever helt torr, och kolla in hur den ser ut vid dragkedjan till höger i bild? Ser ju ut som jag haft motorolja på fingrarna när jag stängt jackan

IMG_4370.jpeg
Hört att denna ska vara bra för dunplagg.

Tips på mer neutrala träningskläder? För kontext tenderar jag till att gilla att bära exempelvis Adidaskläder om mina padelskor är Adidas osv. Dock har jag tagit tag i löpningen lite ordentligt - och tänkte för en gångs skull avvika lite från hur jag brukar tänka, primärt för jag vill ha olika löparskor för olika tillfällen.

Med det sagt, vad finns det för trevliga träningskläder som inte är associerade med skor etc.,? Kikat lite på Uniqlo och Patagonia, men Uniqlos byxor verkar inte riktigt vara det jag är ute efter kvalitetsmässigt.

IMG_4370.jpeg
Hej. Kör en gång med annat tvättmedel som sägs ovan och tumla den gärna på ett inte så varmt program med 1-2 tennisbollar i så ska du se den blir bra.

Jag köpte ett par linnebyxor igår - modell Oscar, mörkblå, magiska för 1699. Finns ej på hemsidan som separates men går bra att köpa i butik.

Butikschefen (ägaren?) är ett riktigt original. Måste upplevas live!😂
Liten uppdatering: byxorna kom, efter en skriftlig påminnelse då de glömde av att skicka byxorna, med DHL till utlämningsställe förra fredagen. Dock står det fel namn (någon har skrivit orten där jag bor i namnfältet) så jag får inte kvittera ut paketet. Nåväl, fel kan ju begås. Men vad som är mer irriterande är att Grand Le Mar inte svarar på något av de fem mail (samt chatrobot) jag skickat via alla deras kanaler. Telefon existerar inte. Hade ju varit enkelt att lösa för dem, att ändra namn i systemet hos DHL.

Så: byxorna lär väl gå tillbaka senare denna vecka och sedan kommer man ju aldrig mer handla där. Förvånande och något tröttsamt.

Liten uppdatering: byxorna kom, efter en skriftlig påminnelse då de glömde av att skicka byxorna, med DHL till utlämningsställe förra fredagen. Dock står det fel namn (någon har skrivit orten där jag bor i namnfältet) så jag får inte kvittera ut paketet. Nåväl, fel kan ju begås. Men vad som är mer irriterande är att Grand Le Mar inte svarar på något av de fem mail (samt chatrobot) jag skickat via alla deras kanaler. Telefon existerar inte. Hade ju varit enkelt att lösa för dem, att ändra namn i systemet hos DHL.

Så: byxorna lär väl gå tillbaka senare denna vecka och sedan kommer man ju aldrig mer handla där. Förvånande och något tröttsamt.
Men vafan - nu är jag på resande fot men jag kommer gå in i butiken (bor 5 min därifrån) och visa dem detta. Katastrof. Nu blir det nästan pinsamt att man rekommenderat.

Jag ska förbi Oslo inom kort och tänkte kolla här om någon har koll på vilka klädbutiker jag bör spana in. Cavour har jag koll på, men vad har vi mer? Nytt som vintage/begagnat.

Men vafan - nu är jag på resande fot men jag kommer gå in i butiken (bor 5 min därifrån) och visa dem detta. Katastrof. Nu blir det nästan pinsamt att man rekommenderat.
Som av en slump fick jag äntligen svar idag. Supportsystemet hade legat nere… Problemet löst, om än något oklart hur. Återkommer med recension om/när byxorna kommer.

Någon som handlat från Saman på senare tid? Något år sedan nu för min del så jag undrar om det blivit några prisjusteringar på senare tid? Ett getöga på Mr Porter skvallrar om ett misstänkt rejälare påslag. Skulle i och för sig bara kunna skicka iväg ett mail och fråga men känns som en sossig ingång så lika bra att smygsossa här istället. 😁 @kalufsen ?
31F0A2BB-89DA-431C-A517-203C781571AF.jpeg

Cucinelli-esque 😅

Fy Fabian! Vad motiverar det priset? Över 9000 för en pikétröja kan väl knappast vara rimligt, trots cashmere?
Låter onekligen helt sinnes, kan inte begripa vilka människor som faktiskt köper dessa :) Nu kan man alltid sätta sig på höga hästar men spontant skulle jag säga att oavsett storlek på min plånbok skulle det vara svårmotiverat :) Men tydligen finns det ju en kundgrupp :D

Fy Fabian! Vad motiverar det priset? Över 9000 för en pikétröja kan väl knappast vara rimligt, trots cashmere?
Jag misstänker att man nu strävar efter att etablera sig bland toppspelarna i lyxsegmentet. Tidigare tyckte jag att passform, snitt och material varit svårslaget för prislappen men går priserna mot detta får man nog se det som en svunnen tid.

Låter onekligen helt sinnes, kan inte begripa vilka människor som faktiskt köper dessa :) Nu kan man alltid sätta sig på höga hästar men spontant skulle jag säga att oavsett storlek på min plånbok skulle det vara svårmotiverat :) Men tydligen finns det ju en kundgrupp :D
Jag misstänker att man nu strävar efter att etablera sig bland toppspelarna i lyxsegmentet. Tidigare tyckte jag att passform, snitt och material varit svårslaget för prislappen men går priserna mot detta får man nog se det som en svunnen tid.
Ja, är väl förmodligen mest en skrytsak för köparna i den prisklassen.
Skulle jag lyxa till det ordentligt så hade jag köpt en Gran Sasso i 100% siden för 2500, men även det priset har jag svårt att motivera för egen del.

Känns det inte som att de ballat ur lite stilmässigt? Det har blivit mer fashion och mindre tailoring tycker jag…

Känns det inte som att de ballat ur lite stilmässigt? Det har blivit mer fashion och mindre tailoring tycker jag…
Jo. Antar att du främst tänker på byxsiluetten? Den känns lite överdriven och väldigt fashion just nu med utsvängda ben. Resten upplever jag ändå som rätt klassiskt, av det jag sett. Jag gillar de stickade plaggen men prislappen är inte försvarbar för min del.

Någon som äger kavaj/kostym från Kiton och kan ge ett omdöme? Tänkte kvalité, passform osv. Finns en hel del trevligt om än något dyrt! 😁

Tillbaka
Topp