• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Vad har vi för alternativ att hänga runt halsen till våren? Jag är inte sugen på att lägga 2500:- & uppåt för en scarf direkt, för den slanten finns det roligare plagg att fylla garderoben med. Jag är ute efter något stökigt, grundpelaren finns där redan med nedtonade & enfärgade krabater.

Har ni något tips?

Vad har vi för alternativ att hänga runt halsen till våren? Jag är inte sugen på att lägga 2500:- & uppåt för en scarf direkt, för den slanten finns det roligare plagg att fylla garderoben med. Jag är ute efter något stökigt, grundpelaren finns där redan med nedtonade & enfärgade krabater.

Har ni något tips?
Eton har väl några, tycker ibland att de är lite väl skrikiga men vissa funkar! Tips är att kolla in Careofcarl, finns många där i lägre prisklass.

Nu är det förhoppningsvis snart dags för lite värme och jag går då i tankarna på att fräscha upp garderoben lite. Är nu på jakt efter en snygg khakifärgad kostym men det tycks vara rätt svårt att hitta. Jag vet att man kan få en uppsydd på Tailorstore men osäker på deras kvalité? Verkar vara lite hit or miss.

Om någon vet en webbshopp eller affär i Stockholm där man kan köpa sig en snygg khakifärgad kostym till en prislapp på max 5k är jag idel öra!

tumblr_ln5kedrir61qi9ssdo1_500.jpg

Lånad bild ;)

Nu är det förhoppningsvis snart dags för lite värme och jag går då i tankarna på att fräscha upp garderoben lite. Är nu på jakt efter en snygg khakifärgad kostym men det tycks vara rätt svårt att hitta. Jag vet att man kan få en uppsydd på Tailorstore men osäker på deras kvalité? Verkar vara lite hit or miss.

Om någon vet en webbshopp eller affär i Stockholm där man kan köpa sig en snygg khakifärgad kostym till en prislapp på max 5k är jag idel öra!

Lånad bild ;)
Kollat om suitsupply har något? Fri frakt och fria returer underlättar :)

Suit Supply???
Det här med storlekar och modeller hos dem verkar ju vara ett gissel. Är ute efter en kavaj och eller kostym, de flesta av deras modeller verkat vara väldigt smala.
Kom gärna med tips om vad ni tror funkar.

Jag är lite halvtjock, 180cm/93kg.
Har stl 26/27 typ drop 6 från Eduard Dressler.
44 short från Hackett.
D108 I OJ John/Joel och (de andra modellerna hos OJ funkar inte alls)
43/86 slim fit från CT-shirts.
36/30 slim på jeans/byxor.

Tack för hjälpen!

Senast ändrad:
Suit Supply???
Det här med storlekar och modeller hos dem verkar ju vara ett gissel. Är ute efter en kavaj och eller kostym, de flesta av deras modeller verkat vara väldigt smala.
Kom gärna med tips om vad ni tror funkar.

Jag är lite halvtjock, 180cm/93kg.
Har stl 26/27 typ drop 6 från Eduard Dressler.
44 short från Hackett.
D108 I OJ John/Joel och (de andra modellerna hos OJ funkar inte alls)
43/86 slim fit från CT-shirts.
36/30 slim på jeans/byxor.

Tack för hjälpen!

Rent instinktivt skulle jag inte säga att dom är väldigt smala.

Lånad bild ;)
Jag hade övervägt att kanske göra en genom ex OJs Single Piece-program. Inte minst om du kan tänka dig en bomullskvalité tror jag att du percis prickar 5000-strecket.
Oj, var lite otydlig, men jag syftade på aspesi field jacket och hernos motsvarighet. Skillnaden i pris är väl ca 700kr.
Ja, då är skillnaden så stor att jag tveklöst (allt annat lika - modell, färg och sånt) skulle valt Herno. Rent generellt kan man säga att Aspesi är enklare i material, konstruktion och arbete och toppar på den nivå där Herno börjar.

Tack kompis, reverson är såklart mer diskret, lite mer lättburen och även bättre storlek för mina sparvarmar hehe. Båda är bra klockor dock. Kommer säkert köpa en i vitguld/platina senare!

Är det Classic? Ddn är ju ändå lättburen, men hur klarar du Speedyn? Den är ju ganska bastant. Minns min egen, har 16,5 cm.
image.jpg

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    158.1 KB · Visningar: 31
Behöver tips på skjortor i 1000-1500kr klassen, vad säger panelen? Behöver både lite mer avslappnade varianter och skjortor att ha under kavaj, inga märke på bröstet.
Söker även en Fieldjacket i beige/khaki, hittat woolrich sen har jag inte kommit mycket längre i sökandet. Tips?

Behöver tips på skjortor i 1000-1500kr klassen, vad säger panelen? Behöver både lite mer avslappnade varianter och skjortor att ha under kavaj, inga märke på bröstet.
Söker även en Fieldjacket i beige/khaki, hittat woolrich sen har jag inte kommit mycket längre i sökandet. Tips?

Jag är nöjd med mina från shirtonomy, vet att @Whedda också är det

Tillbaka
Topp