• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Intressant, kan du länka medlet du använde?
Sprayar man hela skon eller specifikt kring den delen man vill ska töjas? Har ett par där det ibland känns aningen trångt kring tårna.
Jag köpte den här:

Man ska dränka skon just på det ställe där den är trång. Sen ska man gå i skon ett par timmar, sprejen måste ha torkat innan du tar av skorna. Jag använde hela flaskan på båda skorna så man ska inte snåla. Du måste också impregnera igen efter du använt sprejen då den tar bort impregneringen.

Jag mäter ca 190 cm över havet och är på jakt efter en udda kavaj. Tyvärr tycker jag väldigt många tillverkare gör så korta kavajer nuförtiden. Är det någon som har tips på vilket/vilka märken jag ska hålla utkik efter för att förhoppningsvis hitta en kavaj som är tillräckligt lång? 100-längd behövs, rygglängden bör landa in kring 78 cm eller nåt i den stilen. Har inte satt någon budget men vill helst inte kliva över 8-9 tusen kr.

Kan rekommendera denna udda kavaj som är relativt lång. Finns i svart och även en grön nyans. I storlek 50 mäter den 78cm över ryggen i total längd. Den är omkonstruerad och ganska avslappnad stil men funkar även att köra med skjorta och slips. Väldigt hög kvalitet och gedigen.

Senast ändrad:
Jag kom på att de lokale hökaren i grannbyn åt ”fel” håll ju säljer kostymer. Hade tyvärr ingen möjlighet att åka dit, pga brandjour, men skickade frun.

Jag tycker/tror såhär, vad säger panelen?
-för små byxor, helt enkelt. Upp en storlek.
-gränspuck kavaj. Bekvämt osv, jag ska ta upp armarna, som vanligt och kanske justera vid nacken. Oklart nere vid ”sidfläsket”, inte helt smickrande. Men å andra sidan så ser jag ju ut så. Har inte på 20 år varit så otränad.
Men axlarna? Lite mycket tyg?

Input, please?
IMG_1291.jpeg
IMG_1292.jpeg
IMG_1293.jpeg

Jag kom på att de lokale hökaren i grannbyn åt ”fel” håll ju säljer kostymer. Hade tyvärr ingen möjlighet att åka dit, pga brandjour, men skickade frun.

-gränspuck kavaj. Bekvämt osv, jag ska ta upp armarna, som vanligt och kanske justera vid nacken. Oklart nere vid ”sidfläsket”, inte helt smickrande. Men å andra sidan så ser jag ju ut så. Har inte på 20 år varit så otränad.

Input, please?
IMG_1291.jpeg
IMG_1292.jpeg
IMG_1293.jpeg
Jag håller med! Byxorna är lite för små och axlarna en ”bit” för stora.

Har själv detta problem och hade tänkt lämna in en. Däremot säger en del att det är en svår ”alternation” och kan kosta en ”del”(vad det nu är i förhållande till).

Jag bifogar en bild på hur det ”bör” se ut i passform som referens(enligt mig) sen så blir det ju en smaksak😎

Bilagor

• IMG_1900.png
    IMG_1900.png
    523.1 KB · Visningar: 18

Input, please?
IMG_1291.jpeg
IMG_1292.jpeg
IMG_1293.jpeg
Upp en size i byxor och korta ärmar 2-3cm så blir det toppen. Men se till att flytta knapparna (antar att knapphålen inte är öppnade) för det ser sällan så kul ut när sista knappen nästintill nuddar änden.

Input, please?
IMG_1291.jpeg
IMG_1292.jpeg
IMG_1293.jpeg
Instämmer med Fabian! Större byxor och kortare ärmar. Axlarna är inget problem tycker jag!

Jag letar efter bruna manchesterbyxor i lite ledigare snitt med drawstring. Någon som har något tips? Gärna bra kvalitet..

Kan någon tipsa om ett par svarta jeans som är lite mer "eleganta" om det nu är möjligt. Har jeans från Lee som är väldigt grova och ett par från Replay som är rätt glansiga. Tips?

Hej! Håller på att rensa garderoben på skjortor och t-shirts och ska fylla upp den med lite nytt av kvalité... Har några frågor och tänkte kolla om någon här har bra input:

1) Rensade ur på gamla Eton-skjortor där manschetten har slitits sönder men ändå hållt 10+ år - både färg och passform vilket är helt otroligt. Håller Eton samma kvalité idag som för 10 år sen??

2) Inser att jag köpt ohyggligt många t-shirts av skitkvalité... 10 st. går direkt till återvinning.. Sneglat på Asket 500 kronors-t-shirts. Hört varierat om kvalitén. Någon som har tips på t-shirt som håller storlek och kvalité länge? Den ska inte vara sådär tunn som H&M etc kör.

Tack!

Jag mäter ca 190 cm över havet och är på jakt efter en udda kavaj. Tyvärr tycker jag väldigt många tillverkare gör så korta kavajer nuförtiden. Är det någon som har tips på vilket/vilka märken jag ska hålla utkik efter för att förhoppningsvis hitta en kavaj som är tillräckligt lång? 100-längd behövs, rygglängden bör landa in kring 78 cm eller nåt i den stilen. Har inte satt någon budget men vill helst inte kliva över 8-9 tusen kr.
Jag har en Egel Blazer från OJ i strlk 154. Är 189 och väger 83kg. Perfekt längd. Hatar korta kavajer. Den är ju dock långt under din budget så du kanske är ute efter något schtekigare?

Hej! Håller på att rensa garderoben på skjortor och t-shirts och ska fylla upp den med lite nytt av kvalité... Har några frågor och tänkte kolla om någon här har bra input:

1) Rensade ur på gamla Eton-skjortor där manschetten har slitits sönder men ändå hållt 10+ år - både färg och passform vilket är helt otroligt. Håller Eton samma kvalité idag som för 10 år sen??

2) Inser att jag köpt ohyggligt många t-shirts av skitkvalité... 10 st. går direkt till återvinning.. Sneglat på Asket 500 kronors-t-shirts. Hört varierat om kvalitén. Någon som har tips på t-shirt som håller storlek och kvalité länge? Den ska inte vara sådär tunn som H&M etc kör.

Tack!
Jag gillar Asket, jag har en t-shirt från dem som jag haft i 4 år och tvättat om och om igen, den är fortfarande i bra skick och håller formen. Kan däremot tycka att det är lite dyrt för en t-shirt. Jag tycker Uniqlo gör bra t-shirts som bara kostar 199 och håller länge samt är heavyweight.

Jag gillar Asket, jag har en t-shirt från dem som jag haft i 4 år och tvättat om och om igen, den är fortfarande i bra skick och håller formen. Kan däremot tycka att det är lite dyrt för en t-shirt. Jag tycker Uniqlo gör bra t-shirts som bara kostar 199 och håller länge samt är heavyweight.
4 år är ju bra för en tisha!! Kan ändå gilla att handla produkter som tillverkats i europa vs. asien... Vet inte om det är värt 300:- extra dock 😅

Ser bra ut med Colourful standard. Står inget om vikt/tjocklek. Ser ganska tunna ut? Vilken storlek kör du? Modellen på bild är 189cm/76kg. Jag är lika lång men 6kg tyngre så undrar om jag måste gå upp till L...

1718873044849.png

.

Tack!

T-shirts från Lacoste är nog inte speciellt tjocka men väldigt bekväma och sköna.
Kvalitéten är avsevärt bättre än HM m fl.

Köpte mitt första par jeans på kanske 10 år efter att ha gått i uddabyxor eller chinos i princip uteslutande. Kände att jag behövde något att bära i lekparken, på utflykt och liknande som inte är direkta fritidsbyxor.

Valet föll på Levis 501 för en klassisk modell. Noterar dock att de skär in ganska påtagligt i rumpan. Ni som kan detta med passform, är det något man kan tänka sig korrigeras efter lite användande eller ska jag skicka tillbaka dem.

1000023584.jpg

Bilden är tagen från en skärmdump från en film min sambo gjorde för att visa mig effekten när jag går, därav den dåliga kvaliteten.

Köpte mitt första par jeans på kanske 10 år efter att ha gått i uddabyxor eller chinos i princip uteslutande. Kände att jag behövde något att bära i lekparken, på utflykt och liknande som inte är direkta fritidsbyxor.

Valet föll på Levis 501 för en klassisk modell. Noterar dock att de skär in ganska påtagligt i rumpan. Ni som kan detta med passform, är det något man kan tänka sig korrigeras efter lite användande eller ska jag skicka tillbaka dem.

1000023584.jpg

Bilden är tagen från en skärmdump från en film min sambo gjorde för att visa mig effekten när jag går, därav den dåliga kvaliteten.
Är det inte bara att du dragit upp dem så in i h-vete? 😂

Tillbaka
Topp