• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kläderna gör mannen

lladron

Cartier
2-Faktor
Intressant, kan du länka medlet du använde?
Sprayar man hela skon eller specifikt kring den delen man vill ska töjas? Har ett par där det ibland känns aningen trångt kring tårna.
Jag köpte den här:


Man ska dränka skon just på det ställe där den är trång. Sen ska man gå i skon ett par timmar, sprejen måste ha torkat innan du tar av skorna. Jag använde hela flaskan på båda skorna så man ska inte snåla. Du måste också impregnera igen efter du använt sprejen då den tar bort impregneringen.
 

Jackdaw

Omega
Jag mäter ca 190 cm över havet och är på jakt efter en udda kavaj. Tyvärr tycker jag väldigt många tillverkare gör så korta kavajer nuförtiden. Är det någon som har tips på vilket/vilka märken jag ska hålla utkik efter för att förhoppningsvis hitta en kavaj som är tillräckligt lång? 100-längd behövs, rygglängden bör landa in kring 78 cm eller nåt i den stilen. Har inte satt någon budget men vill helst inte kliva över 8-9 tusen kr.

Kan rekommendera denna udda kavaj som är relativt lång. Finns i svart och även en grön nyans. I storlek 50 mäter den 78cm över ryggen i total längd. Den är omkonstruerad och ganska avslappnad stil men funkar även att köra med skjorta och slips. Väldigt hög kvalitet och gedigen.

 
Senast ändrad:

Strindberg

Patek
2-Faktor
Jag kom på att de lokale hökaren i grannbyn åt ”fel” håll ju säljer kostymer. Hade tyvärr ingen möjlighet att åka dit, pga brandjour, men skickade frun.

Jag tycker/tror såhär, vad säger panelen?
-för små byxor, helt enkelt. Upp en storlek.
-gränspuck kavaj. Bekvämt osv, jag ska ta upp armarna, som vanligt och kanske justera vid nacken. Oklart nere vid ”sidfläsket”, inte helt smickrande. Men å andra sidan så ser jag ju ut så. Har inte på 20 år varit så otränad.
Men axlarna? Lite mycket tyg?

Input, please?
IMG_1291.jpeg
IMG_1292.jpeg
IMG_1293.jpeg
 

ottie

Omega
2-Faktor
Jag kom på att de lokale hökaren i grannbyn åt ”fel” håll ju säljer kostymer. Hade tyvärr ingen möjlighet att åka dit, pga brandjour, men skickade frun.

Jag tycker/tror såhär, vad säger panelen?
-för små byxor, helt enkelt. Upp en storlek.
-gränspuck kavaj. Bekvämt osv, jag ska ta upp armarna, som vanligt och kanske justera vid nacken. Oklart nere vid ”sidfläsket”, inte helt smickrande. Men å andra sidan så ser jag ju ut så. Har inte på 20 år varit så otränad.
Men axlarna? Lite mycket tyg?

Input, please?
IMG_1291.jpeg
IMG_1292.jpeg
IMG_1293.jpeg
Jag håller med! Byxorna är lite för små och axlarna en ”bit” för stora.

Har själv detta problem och hade tänkt lämna in en. Däremot säger en del att det är en svår ”alternation” och kan kosta en ”del”(vad det nu är i förhållande till).

Jag bifogar en bild på hur det ”bör” se ut i passform som referens(enligt mig) sen så blir det ju en smaksak😎
 

Bilagor

  • IMG_1900.png
    IMG_1900.png
    523.1 KB · Visningar: 4

Fabian

Patek
2-Faktor
Jag kom på att de lokale hökaren i grannbyn åt ”fel” håll ju säljer kostymer. Hade tyvärr ingen möjlighet att åka dit, pga brandjour, men skickade frun.

Jag tycker/tror såhär, vad säger panelen?
-för små byxor, helt enkelt. Upp en storlek.
-gränspuck kavaj. Bekvämt osv, jag ska ta upp armarna, som vanligt och kanske justera vid nacken. Oklart nere vid ”sidfläsket”, inte helt smickrande. Men å andra sidan så ser jag ju ut så. Har inte på 20 år varit så otränad.
Men axlarna? Lite mycket tyg?

Input, please?
IMG_1291.jpeg
IMG_1292.jpeg
IMG_1293.jpeg
Upp en size i byxor och korta ärmar 2-3cm så blir det toppen. Men se till att flytta knapparna (antar att knapphålen inte är öppnade) för det ser sällan så kul ut när sista knappen nästintill nuddar änden.
 

Magnuss0n

Omega
2-Faktor
Jag kom på att de lokale hökaren i grannbyn åt ”fel” håll ju säljer kostymer. Hade tyvärr ingen möjlighet att åka dit, pga brandjour, men skickade frun.

Jag tycker/tror såhär, vad säger panelen?
-för små byxor, helt enkelt. Upp en storlek.
-gränspuck kavaj. Bekvämt osv, jag ska ta upp armarna, som vanligt och kanske justera vid nacken. Oklart nere vid ”sidfläsket”, inte helt smickrande. Men å andra sidan så ser jag ju ut så. Har inte på 20 år varit så otränad.
Men axlarna? Lite mycket tyg?

Input, please?
IMG_1291.jpeg
IMG_1292.jpeg
IMG_1293.jpeg
Instämmer med Fabian! Större byxor och kortare ärmar. Axlarna är inget problem tycker jag!
 

lladron

Cartier
2-Faktor
Jag letar efter bruna manchesterbyxor i lite ledigare snitt med drawstring. Någon som har något tips? Gärna bra kvalitet..
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Någon annan än jag som verkligen gillar etiketter? (Labels låter bättre, hmm.)

Korspost från min instagram med små detaljer som bygger en helhet:

Label(s) of love

3BFF3FFF-0EE2-4AD1-85A2-F946B191C4F2.jpeg
3BE52A0F-2C62-4755-BC6A-D398AB7872C6.jpeg
09263942-91E6-41A1-A1AE-23F9CA26831F.jpeg
C2034F91-FE3F-4BBB-BECA-F22775B54C7E.jpeg
35412840-F229-4A3F-B87D-010FF28881CC.jpeg
1804DB7E-857B-4FC1-B4C3-38B6BE2F709A.jpeg

DDDB4F01-8445-4B34-BFA2-8EF24BC3B2DA.jpeg


1. Eddie Bauer, 1960s
2. Eddie Bauer, 1950s
3. Burberrys, 1980/1990s
4. The North Face (Brown Label), 1970s
5. Lee, 1960s/1970s
6. Levi’s, 1970s
7. Fay, 1980s/1990s

 
Topp