• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Alternativet blir att lajva skejtare. Är som sagt ovan att bära jeans och har dem därför på samma sätt som chinos och uddabyxor men kan inte minnas att man behövde ha häng för att slippa detta som ung.

Dra ner byxorna något. Midjepartiet på byxorna ska omfamna höftbenskammen. Det är en bra måttstock.
Går att skönja genom tishan hur högt du har dragit upp dem.
 
Dra ner byxorna något. Midjepartiet på byxorna ska omfamna höftbenskammen. Det är en bra måttstock.
Går att skönja genom tishan hur högt du har dragit upp dem.

Slutade tidigt idag och har kompletterat med två bilder. Bild 1 är som jag brukar ha byxor så att byxan precis går över höftbenskammens främre utskjutande del (SIAS). Bild 2 är med byxan neddragen så att byxan hamnar 2-3 cm lägre och således sitter helt nedanför höftbenskammen. Skulle säga att jag på bild 2 kan få in fyra tvärfingrar mellan byxans och min egen gren och det stramar i byxgrenen när jag går. Har då 2-3 cm marginal till att behåring man inte vill visa kommer i dagen.

1000023587.jpg
1000023589.jpg


Kompletterar med bild 1 framifrån med uppdragen skjorta när byxorna "är uppdragna så in i helvete". Tycker inte detta känns som en orimligt hög höjd att ha byxor som beskrivs som havandes en "normalhög midja".

1000023590.jpg
 
Senast ändrad:
När vi nu är inne på t-shirts: gillar att ha t-shirt under skjortan, men gillar inte när den syns i halsen när man har översta knappen uppknäppt. Har letat efter tunna vita tischor med vid halslinning men inte funnit några. Tips?
Alltså typ den här, fast vit då:
 

Bilagor

  • IMG_2561.jpeg
    IMG_2561.jpeg
    64 KB · Visningar: 11
Senast ändrad:
Slutade tidigt idag och har kompletterat med två bilder. Bild 1 är som jag brukar ha byxor så att byxan precis går över höftbenskammens främre utskjutande del (SIAS). Bild 2 är med byxan neddragen så att byxan hamnar 2-3 cm lägre och således sitter helt nedanför höftbenskammen. Skulle säga att jag på bild 2 kan få in fyra tvärfingrar mellan byxans och min egen gren och det stramar i byxgrenen när jag går. Har då 2-3 cm marginal till att behåring man inte vill visa kommer i dagen.

1000023587.jpg
1000023589.jpg


Kompletterar med bild 1 framifrån med uppdragen skjorta när byxorna "är uppdragna så in i helvete". Tycker inte detta känns som en orimligt hög höjd att ha byxor som beskrivs som havandes en "normalhög midja".

1000023590.jpg


Hm. Ser ingen skillnad mellan de två bilderna. Men är inte byxorna lite tajta? Tror pösigare bak och lår skulle avhjälpa problemet.
 
Slutade tidigt idag och har kompletterat med två bilder. Bild 1 är som jag brukar ha byxor så att byxan precis går över höftbenskammens främre utskjutande del (SIAS). Bild 2 är med byxan neddragen så att byxan hamnar 2-3 cm lägre och således sitter helt nedanför höftbenskammen. Skulle säga att jag på bild 2 kan få in fyra tvärfingrar mellan byxans och min egen gren och det stramar i byxgrenen när jag går. Har då 2-3 cm marginal till att behåring man inte vill visa kommer i dagen.

1000023587.jpg
1000023589.jpg


Kompletterar med bild 1 framifrån med uppdragen skjorta när byxorna "är uppdragna så in i helvete". Tycker inte detta känns som en orimligt hög höjd att ha byxor som beskrivs som havandes en "normalhög midja".

1000023590.jpg
Nja, testa en annan modell säger jag. Nog suger ditt butt crack in dem lite väl mkt av oklar anledning. Eller så kanske en storlek större fixar saken.
 
Slutade tidigt idag och har kompletterat med två bilder. Bild 1 är som jag brukar ha byxor så att byxan precis går över höftbenskammens främre utskjutande del (SIAS). Bild 2 är med byxan neddragen så att byxan hamnar 2-3 cm lägre och således sitter helt nedanför höftbenskammen. Skulle säga att jag på bild 2 kan få in fyra tvärfingrar mellan byxans och min egen gren och det stramar i byxgrenen när jag går. Har då 2-3 cm marginal till att behåring man inte vill visa kommer i dagen.

1000023587.jpg
1000023589.jpg


Kompletterar med bild 1 framifrån med uppdragen skjorta när byxorna "är uppdragna så in i helvete". Tycker inte detta känns som en orimligt hög höjd att ha byxor som beskrivs som havandes en "normalhög midja".

1000023590.jpg
Det kan inte vara så att det är dam-modellen du råkar ha köpt?
Eller det kanske är samma..?
 
När vi nu är inne på t-shirts: gillar att ha t-shirt under skjortan, men gillar inte när den syns i halsen när man har översta knappen uppknäppt. Har letat efter tunna vita tischor med vid halslinning men inte funnit några. Tips?
Alltså typ den här, fast vit då:
Jag kör dessa. Finns i andra färger med.
IMG_3517.png

 
Hm. Ser ingen skillnad mellan de två bilderna. Men är inte byxorna lite tajta? Tror pösigare bak och lår skulle avhjälpa problemet.

De skär liksom in oavsett hur långt ner jag har dem. Något med min kroppsform och denna modell som inte är kompatibel. Jag tyckte de var på gränsen till för tighta i låren medan min sambo tyckte de var för vida. 😀 De sitter dock bra i midjan och en storlek större skulle bli alldeles för lösa. Kan man sy in jeans i midjan på något snyggt sätt?
 
De skär liksom in oavsett hur långt ner jag har dem. Något med min kroppsform och denna modell som inte är kompatibel. Jag tyckte de var på gränsen till för tighta i låren medan min sambo tyckte de var för vida. 😀 De sitter dock bra i midjan och en storlek större skulle bli alldeles för lösa. Kan man sy in jeans i midjan på något snyggt sätt?

Tror det kan vara så som du säger, kanske att din rumpa är inkompatibel med just den modellen. Du kanske har en lite avlång rumpa.

Ingen aning tyvärr om man kan fixa hos skräddaren. Men det är ju inte billigt. Är det inte öppet köp på jeansen?
 
Tror det kan vara så som du säger, kanske att din rumpa är inkompatibel med just den modellen. Du kanske har en lite avlång rumpa.

Ingen aning tyvärr om man kan fixa hos skräddaren. Men det är ju inte billigt. Är det inte öppet köp på jeansen?

Tänker att min rumpa och lår är lite för omfångsrika i förhållande till min midja på grund av mycket löpträning (snittar drygt 50 km i veckan).

Gällande skräddarändringar tänkte jag att om man ändå vill ha ett par 501 skulle man kunna testa att köpa en storlek större och ta in i midjan men kanske inte rimligt då. Får kolla på annan modell.
 
Tänker att min rumpa och lår är lite för omfångsrika i förhållande till min midja på grund av mycket löpträning (snittar drygt 50 km i veckan).

Gällande skräddarändringar tänkte jag att om man ändå vill ha ett par 501 skulle man kunna testa att köpa en storlek större och ta in i midjan men kanske inte rimligt då. Får kolla på annan modell.
Känns väldigt mkt rimligare att testa en annan modell än börja med skräddare. Har väl upplevt att passformen kan va lite olika även på samma modell så möjligt att ett annat par 501 faktiskt sitter bättre också.
 
Tänker att min rumpa och lår är lite för omfångsrika i förhållande till min midja på grund av mycket löpträning (snittar drygt 50 km i veckan).

Gällande skräddarändringar tänkte jag att om man ändå vill ha ett par 501 skulle man kunna testa att köpa en storlek större och ta in i midjan men kanske inte rimligt då. Får kolla på annan modell.
Kolla på 502, jag har lite samma problem och 502 är rymligare för rumpa och lår, men ändå lite samma form som 501.
 
När vi nu är inne på t-shirts: gillar att ha t-shirt under skjortan, men gillar inte när den syns i halsen när man har översta knappen uppknäppt. Har letat efter tunna vita tischor med vid halslinning men inte funnit några. Tips?
Alltså typ den här, fast vit då:
Jag vill minnas att jag ställde samma fråga för längesedan och fick tipset Bamigo. Beställde och tycker de är riktigt bra undertröjor. Jag har modellen Williams i khaki, vilket är bättre än vit då vitt kan "lysa igenom". Djup v-ringning så syns inte med uppknäppt skjorta. Eventuellt lite tjockare dock, men värt att prova.

 
Jag kör dessa. Finns i andra färger med.
IMG_3517.png


Jag vill minnas att jag ställde samma fråga för längesedan och fick tipset Bamigo. Beställde och tycker de är riktigt bra undertröjor. Jag har modellen Williams i khaki, vilket är bättre än vit då vitt kan "lysa igenom". Djup v-ringning så syns inte med uppknäppt skjorta. Eventuellt lite tjockare dock, men värt att prova.

Tack för tips! Får prova en bambutröja.
 
När vi nu är inne på t-shirts: gillar att ha t-shirt under skjortan, men gillar inte när den syns i halsen när man har översta knappen uppknäppt. Har letat efter tunna vita tischor med vid halslinning men inte funnit några. Tips?
Alltså typ den här, fast vit då:
Holländska(?) Bamigo tillverkar det du beskriver. Jag använder dem dagligen och är supernöjd.

De är tillverkade i bambu vilket hanterar svett på ett mycket gynnsamt sätt

/P
 
Ändå lite besviken på klockorna och vilka band de sitter på. Klädesmässigt har man däremot ingen chans. Alltid kul att se påfåglande i klädeskombinationer man själv aldrig ens skulle kunna drömma om att äga eller kombinera ihop.
Känns tyvärr som att det mest är sponsrade skyltdockor som driver omkring där. Alla i svindyra kläder som en väldigt liten skara ens kan köpa ett enda plagg av.
 
Tillbaka
Topp