• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Rätt säker på att passformen är väldigt snarlik, men lite smalare från knän och neråt som du kanske uppskattar.
1000009468.png
1000009472.jpg
1000009471.jpg
Sitter precis o myser i mina nyinköpta 502. Tyckte dom kändes lite väl stela o gubbiga, tills jag provade varianten med deras ”Levi’s Flex” tyg. Riktigt sköna redan från nya. Passformen blev för mig en väldigt bra twist från 514. Rekommenderas! 👍🏽
Och tack för tipset här.
 
Tips på sköna basic T-shirts som håller form och färg efter tvätt mottages tacksamt! 😊
Passform på t-shirts är ju ett rktigt minfält.
Jag fick ett 2-pack calida av frugan som jag är riktigt nöjd med. Håller form och färg fint.

 
Tips på bröllopskläder i Göteborg?

Jag ska hjälpa till att ekipera en polare som gifter sig i höst.

Ingångsvärden:

  • Han kan inget om kläder men har tjock plånbok.
  • Dresscode för gästerna är mörk kostym.
  • Tänker oss tredelad marinblå/mörkgrå kostym med kravatt?

Var i Gbg får vi riktigt bra service?
 
Tips på bröllopskläder i Göteborg?

Jag ska hjälpa till att ekipera en polare som gifter sig i höst.

Ingångsvärden:

  • Han kan inget om kläder men har tjock plånbok.
  • Dresscode för gästerna är mörk kostym.
  • Tänker oss tredelad marinblå/mörkgrå kostym med kravatt?

Var i Gbg får vi riktigt bra service?
Robin Svensson (Rob&Co) alt William Baxter (WBB Tailor) är mina spontana förslag - båda exceptionellt kunniga, sympatiska och med bra känsla för stil i allmänhet och för den individuelle kunden i synnerhet. Varma rekommendationer.
 
Tips på bröllopskläder i Göteborg?

Jag ska hjälpa till att ekipera en polare som gifter sig i höst.

Ingångsvärden:

  • Han kan inget om kläder men har tjock plånbok.
  • Dresscode för gästerna är mörk kostym.
  • Tänker oss tredelad marinblå/mörkgrå kostym med kravatt?

Var i Gbg får vi riktigt bra service?
Ströms är ett bra alternativ.
 
50% rabatt på endel på Private White. Lite sugen på deras Marylebone Shacket. Har ni någon erfarenhet av deras storlekar eller märket i övrigt? Jag har Large i allt annat så undrar om jag ska beställa storlek ”5/L”? :)
 
50% rabatt på endel på Private White. Lite sugen på deras Marylebone Shacket. Har ni någon erfarenhet av deras storlekar eller märket i övrigt? Jag har Large i allt annat så undrar om jag ska beställa storlek ”5/L”? :)
Jag har två plagg från dem. Superkvalité och deras plagg håller storlekarna korrekt så gå på vad du brukar ha. Jag tror att de har storlekstabeller på hemsidan om du vill mäta några plagg hemifrån
 
Har nu fått hem en linne kostym från Cavour, väldigt nöjd med kavajen.
Aldrig fått byxor i rålängd förut och dom känns lite vida baksida lår. Kan va mitt huvud men är det enkelt åtgärdat annars?

Ber om ursäkt för dåliga bilder…

IMG_7961.jpeg
IMG_7959.jpeg
IMG_7954.jpeg
Linnekostymer bärs ju ofta under varmare väder och alltför snäva plagg bidrar till ökad värme på grund av sämre luftcirkulation. Alltså är lite vidd oftast bra för denna typ av tygval. Min personliga åsikt förvisso men jag är inte ensam om denna erfarenhet
 
Var på 2nd hand och granskade kostym hörnan som vanligt. Därpå jag kollade sömmarna, knapphålen och kragen på detta plagg varav jag direkt insåg att det var en kvalitets kavaj. Dessutom passade både kavajen och byxorna perfekt. Inte nog med det kostade det mig bara 150 spänn, ett riktigt kap enl mig. Hursomhelst när jag kollar på markörerna hittar jag detta. Vilket när jag söker får jag upp ett skrädderi i stan.

Jag sökte sedan på personen och lyckas inte hitta så mycket förutom detta. Tror ni det är han?
IMG_2102.jpeg

IMG_0873.jpg
 
Var på 2nd hand och granskade kostym hörnan som vanligt. Därpå jag kollade sömmarna, knapphålen och kragen på detta plagg varav jag direkt insåg att det var en kvalitets kavaj. Dessutom passade både kavajen och byxorna perfekt. Inte nog med det kostade det mig bara 150 spänn, ett riktigt kap enl mig. Hursomhelst när jag kollar på markörerna hittar jag detta. Vilket när jag söker får jag upp ett skrädderi i stan.

Jag sökte sedan på personen och lyckas inte hitta så mycket förutom detta. Tror ni det är han?
IMG_2102.jpeg

IMG_0873.jpg
Googlar man honom så dyker det upp Ferraris och Riva-båtar.

Tex

1000007094.jpg
 
Nån här som vet nått om Belstaff? då framför allt jackor..

Håller på att skaffa mig en beggad men misstänker att den kanske e fejk?

Det finns ju en metallbricka på många av modellerna, och ibland har dom olika utseende och olika mängd litar som dom sitter fast med. Vanligast är att den sitter med två nitar och har en silverfär ram.
jackan jag kollar på sitter med 4 och är helt svart. kan man ta det som ett säkert tecken på att den är fejk eller förekommer det olika?
IMG_1413.jpeg
 
Efter ett totalt haveri till custom-made-order av en ”winemakers vest” från Blugiallo är jag nu tillbaka på ruta ett och således på jakt efter en en väst (gärna med bröstficka). Anledningen till custom är främst längden då de flesta OTR-västar nuförtiden är så korta. Sett att Luxire har lite, men någon här inne med något annat förslag?
 
Efter ett totalt haveri till custom-made-order av en ”winemakers vest” från Blugiallo är jag nu tillbaka på ruta ett och således på jakt efter en en väst (gärna med bröstficka). Anledningen till custom är främst längden då de flesta OTR-västar nuförtiden är så korta. Sett att Luxire har lite, men någon här inne med något annat förslag?
Länge sen jag beställde från dom, vad blev fel och erbjöd dom inte att göra om/justera?
 
Tillbaka
Topp