Jag köpte en keps i linne som känns väldigt sval jämfört med bomullskepsar.Tips på luftiga kepsa/hat? Blir alltid så svettigt i vanliga bomulls tycker jag.
Hittade någon liten tillverkare i Italien och kvaliten var bra givet priset.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag köpte en keps i linne som känns väldigt sval jämfört med bomullskepsar.Tips på luftiga kepsa/hat? Blir alltid så svettigt i vanliga bomulls tycker jag.
Behöver er hjälp. Är bjuden på ett större jubileum med klädkoden "sommarkavaj". Vad betyder den egentligen? Jag har sökt lite men hittar olika svar. Är det okej med min mörkblå kavaj och vit skjorta till?
Ja absolut men om du har en udda kavaj i typ linne eller dylikt fungerar det bättre enligt migBehöver er hjälp. Är bjuden på ett större jubileum med klädkoden "sommarkavaj". Vad betyder den egentligen? Jag har sökt lite men hittar olika svar. Är det okej med min mörkblå kavaj och vit skjorta till?
Värdelös klädkod. Men jag hade kört antingen blå kavaj och beiga byxor eller nån beige/brun linnekostym.Behöver er hjälp. Är bjuden på ett större jubileum med klädkoden "sommarkavaj". Vad betyder den egentligen? Jag har sökt lite men hittar olika svar. Är det okej med min mörkblå kavaj och vit skjorta till?
Ser fin ut! Ena ärmen kortare än den andra?Fick hem en smoking från blugiallo. Jag är nöjd med resultatet! Bortse från skjortan.
tack!Ser fin ut! Ena ärmen kortare än den andra?
Mycket snyggt! Även om du skulle vara sne är det något som ska justera förtack!
Såg det jag med. Vet faktiskt inte! Får kollas.
Kan vara så att jag är sne
Aldrig båda när det är två knappar. Enbart den övre knappen.Hej. Jag har två liknande kavajer, tycker ni att mab knäpper endast övre knapp eller bägge (när det kommer till 2-knapps-kavajer)
Fast övre knapphålet ser ut att sitta SJUK högt upp på den kavajen så jag skulle luta åt att knäppa enbart det undra i detta fall (ser ut som det undre sitter närmare den naturliga midjan än det övre iaf).Aldrig båda när det är två knappar. Enbart den övre knappen.
Ja det är en lite lustig kavaj från FilippaK. Kanske därför den var så billigFast övre knapphålet ser ut att sitta SJUK högt upp på den kavajen så jag skulle luta åt att knäppa enbart det undra i detta fall (ser ut som det undre sitter närmare den naturliga midjan än det övre iaf).
Med risk för att omgivningen reagerar på det. Det är snittet på kavajen, dvs vill man ha en knapp närmare midjan ska man byta ut kavajen snarare än att knäppa fel knapp.Fast övre knapphålet ser ut att sitta SJUK högt upp på den kavajen så jag skulle luta åt att knäppa enbart det undra i detta fall (ser ut som det undre sitter närmare den naturliga midjan än det övre iaf).
Ser nästan ut att vara tänkt som en 3-knapps kavaj men att dom sen ändrade sig?Fast övre knapphålet ser ut att sitta SJUK högt upp på den kavajen så jag skulle luta åt att knäppa enbart det undra i detta fall (ser ut som det undre sitter närmare den naturliga midjan än det övre iaf).
Hur ser det ut om du knäpper bara den understa? Jag vet att man inte ”ska” knäppa den understa, men ser det bättre ut behöver man ju inte vara så skitnödigHej. Jag har två liknande kavajer, tycker ni att mab knäpper endast övre knapp eller bägge (när det kommer till 2-knapps-kavajer)
...och köra lite sprezzaturaHur ser det ut om du knäpper bara den understa? Jag vet att man inte ”ska” knäppa den understa, men ser det bättre ut behöver man ju inte vara så skitnödig
Har en 3-knappare som jag gjort om till 2-knappHur ser det ut om du knäpper bara den understa? Jag vet att man inte ”ska” knäppa den understa, men ser det bättre ut behöver man ju inte vara så skitnödig
Ja eller lägga till en 3e nedre knapp, ser ju ut att vara vanliga svarta knappar så borde vara enkelt att hitta. (Så slipper mn ett tomt knapphål överst)Undra om det skulle gå att flytta den översta knappen under den undre?
Ja det är nog ännu smartareJa eller lägga till en 3e nedre knapp, ser ju ut att vara vanliga svarta knappar så borde vara enkelt att hitta. (Så slipper mn ett tomt knapphål överst)
Ja detta borde vara lätt åtgärdatJa eller lägga till en 3e nedre knapp, ser ju ut att vara vanliga svarta knappar så borde vara enkelt att hitta. (Så slipper mn ett tomt knapphål överst)
Korta armen lite, nyp till midjan och lägg till en tredje knapp så är den användbar (även om jag tycker slagen är lite små).Alltså kavajen kanske bara är ful helt enkelt? Jag lutar åt att den får mer balans med bägge knapparna knäppta - då får jag leva med stilbrottet!?
Ja jag får se vad jag gör. Använder oftast inte kavaj och detta var ett sellpy"fynd" för 250:-Korta armen lite, nyp till midjan och lägg till en tredje knapp så är den användbar (även om jag tycker slagen är lite små).
Tycker det var klart snyggare med båda knapparn knäppt även om man inte får, om det sedan är rätt eller fel beror ju lite på i vilka kretsar man rör sig. Jag har noterat och skrivit längre bak i tråden att folk från uniformsyrken ofta tenderar att knäppa alla knappar i kavajen (för så gör man i uniformsjackan) och umgås man i dom kretsarna så är det mer regel än undantag att knappen är knäppt och ingen tycker det är knäppt utan snarare tvärtom…Alltså kavajen kanske bara är ful helt enkelt? Jag lutar åt att den får mer balans med bägge knapparna knäppta - då får jag leva med stilbrottet!?
Ja, OM man bär uniform. Tvåknäppt kavaj... översta knappen knäppt om man står eller går. Sittandes knäpper man uppVet
Tycker det var klart snyggare med båda knapparn knäppt även om man inte får, om det sedan är rätt eller fel beror ju lite på i vilka kretsar man rör sig. Jag har noterat och skrivit längre bak i tråden att folk från uniformsyrken ofta tenderar att knäppa alla knappar i kavajen (för så gör man i uniformsjackan) och umgås man i dom kretsarna så är det mer regel än undantag att knappen är knäppt och ingen tycker det är knäppt utan snarare tvärtom…
Haha, alltid lika kul att se folk som sätter sig utan att knäppa upp kavajen. Blir en fin skrynkelhög av tyget över magen.Sittandes knäpper man upp
Jaja, jag vet. Det jag ville förmedla var mina egna erfarenheter, dessa talar för att många av dom som går i uniform till vardags knäpper alla knapparna på kavajen de gånger dom bär det civilt.Ja, OM man bär uniform. Tvåknäppt kavaj... översta knappen knäppt om man står eller går. Sittandes knäpper man upp
Är det inte just det som egentligen är sprezzatura?? Och inte att knöla ner handskarna i bröstfickan och försöka att få det att se spontant ut...och köra lite sprezzatura
Funkar ibland, men oftast blir det just lite skitnödigt