• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Tack båda för kloka svar! Ska definitivt höra mig för med dem.

Finns det andra butiker i Göteborg med mer klassiska kostymer (läs: inte enbart Tiger och OJ)? Ströms och NK tyckte jag inte gav särskilt mycket.
Holmens Herr har en del också av mer klassiskt snitt. De har flyttat från Holmen ut till Sisjön dock.
Sen finns det väl minst två duktiga skräddare också, nu har jag glömt vad de heter. En huserade hos Gbg Manufaktur. Den andre vid Grönsakstorget. Oklart om de är kvar men nån här lär veta.
 
Holmens Herr har en del också av mer klassiskt snitt. De har flyttat från Holmen ut till Sisjön dock.
Sen finns det väl minst två duktiga skräddare också, nu har jag glömt vad de heter. En huserade hos Gbg Manufaktur. Den andre vid Grönsakstorget. Oklart om de är kvar men nån här lär veta.
Om du syftar på Rob & Co vid grönsakstorget så finns han kvar
 
Funderade om jag skulle ta en sväng inom Götrich eller George fashions nästa gång jag besöker huvudstaden och beställa en kostym eller två. Finns här några erfarenheter? Bu eller bä?

Visst förstår jag att det blir många resor bättre hos Bauer men då kostar det också sina riksdaler.

Eller skall jag hålla mig till Boss, RL, OJ och dylikt istället för en ”prisvärd” skräddare?
 
Funderade om jag skulle ta en sväng inom Götrich eller George fashions nästa gång jag besöker huvudstaden och beställa en kostym eller två. Finns här några erfarenheter? Bu eller bä?

Visst förstår jag att det blir många resor bättre hos Bauer men då kostar det också sina riksdaler.

Eller skall jag hålla mig till Boss, RL, OJ och dylikt istället för en ”prisvärd” skräddare?
Har inte kört Götrich sedan de flyttade (1800-kallt) men kan tipsa om Caruso hos Gabucci. Sedan beror det väl på vad som är "prisvärt". Blugiallo är ju även de bra.
 
Tillbaka
Topp