• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Jag är ute efter en varm och skön dunväst att ha innanför de rockar jag äger då de är lite för kalla våra kalla vinterdagar. Har ni några förslag/rekommendationer?

Jag är ute efter en varm och skön dunväst att ha innanför de rockar jag äger då de är lite för kalla våra kalla vinterdagar. Har ni några förslag/rekommendationer?
Kör Jott Tom. Grymt nöjd, men har ”tyvärr” logga, dock rätt liten iaf. Något liten i storlekarna. Finns lite överallt, t.ex här. Mängder med olika färger.

En fråga som behandlats flera gånger men tar gärna emot färska erfarenheter: måttsydd business-skjorta i Stockholm för max 2000kr?
De jag tittar på är Suitsupply, Shirtonomy, Blugiallo, Grand le mar. Vilka ger mest Bang for the buck? Och finns det någon annan i samma prisklass som rekommenderas?

Kör Jott Tom. Grymt nöjd, men har ”tyvärr” logga, dock rätt liten iaf. Något liten i storlekarna. Finns lite överallt, t.ex här. Mängder med olika färger.

Har väldigt svårt med klädesplagg med logga på. Just nu är jag mer lockad av en från Uniqlo om nu andra inte har förslag.

En fråga som behandlats flera gånger men tar gärna emot färska erfarenheter: måttsydd business-skjorta i Stockholm för max 2000kr?
De jag tittar på är Suitsupply, Shirtonomy, Blugiallo, Grand le mar. Vilka ger mest Bang for the buck? Och finns det någon annan i samma prisklass som rekommenderas?

Kikat på A.Marchesan? Huvudsakligen vintage men tror de syr upp mer moderna modeller med. Tror de ligger kring 2k.

Har vi hittat KS vanligaste plagg tro? 😃
Kanske!
Köpte också en men ultra light down jacka för 69euro vid samma tillfälle Troligtvis min mest använda jacka då den fått tjänstgjort som löparjacka, allt i allo-jacka och typ sittunderlag, fungerat som förstärkande plagg under skaljacka vid skidåkning, fortfarande fräsch efter 20+ vändor i tvättmaskinen. Samma sak kan inte sägas om min rätt dyra Marmot-jacka.

Senast ändrad:
Tror det är denna, har samma fast brun (förra årsmodellen) och den går att använda från tidig höst till tidig vår. Jag vet inte vad det är med den men den passar fan till alla (nåja) temperaturer. Kan ha den i minus 15 med T-shirt under och den är jättegosig och varm till att ha samma fast öppen när det är +10. Rekommenderas varmt

Ni som har denna, hur upplever ni kragen? Har tänkt slå till men bli osäker då kragen ser rätt hög och klumpig ut på bilden. Är det något man tänker på när man bär den?

Har ni någon erfarenhet av att ta in kabelstickade plagg? Har fått tag i en riktigt fik kabelstickad cardigan som är snäppet för stor. Vill dock väldigt ogärna lämna in den till en skräddare som kommer sy in den med en vanlig söm.

För en som konsekvent undvikt Boots senaste 5 åren på grund av bristande behov sett till väder, men som nu börjar bli sugen - vad rekar ni? Lite inne på Chukkas alternativt Chelseas, men inte särskilt väl påläst på vad som passar bäst. Bär ofta kostymbyxor och skjorta, ibland uddabyxa och kavaj på jobbet. Antar att båda modellerna passar sammanhanget?

Öppen för att bli inspirerad!

För en som konsekvent undvikt Boots senaste 5 åren på grund av bristande behov sett till väder, men som nu börjar bli sugen - vad rekar ni? Lite inne på Chukkas alternativt Chelseas, men inte särskilt väl påläst på vad som passar bäst. Bär ofta kostymbyxor och skjorta, ibland uddabyxa och kavaj på jobbet. Antar att båda modellerna passar sammanhanget?

Personligen tycker jag chelseas är en snyggare sko. Sen menar nog många att den inte ska bäras till kostymbyxor, men jag tycker man kan det.

Notera dock att chelseas kan ha oerhört olika uttryck, framförallt beroende på sulan. Allt från traktor grovt till stallet till tunn o dressig. Får hitta ”din” stil. Jag går ofta i bruna chelseas med halvgrov sula till blåa jeans vilket är praktiskt o bekvämt, men skulle aldrig bära dom till kostymbyxor t.ex.

Kan tycka det blir lite tokigt med Chelseas till kostymbyxor. Blir lite konstigt bryt. Sen blir det snorhalt med slät sula i snön

Jag brukar bryta av med lite mer "army" känga från loake som är ofodrade. Dvs man kan ha dom inomhus på kontoret
20191115_134737.jpg

Kan tycka det blir lite tokigt med Chelseas till kostymbyxor. Blir lite konstigt bryt. Sen blir det snorhalt med slät sula i snön

Jag brukar bryta av med lite mer "army" känga från loake som är ofodrade. Dvs man kan ha dom inomhus på kontoret
20191115_134737.jpg
Bra input, aldrig tänkt på det tidigare! Har du några rek på modeller utöver Loake?

20191115_134737.jpg
Helt klart en väg att gå med mer eleganta kängor än de alltför vanliga Chelsea. Det finns ju många olika varianter att välja på men jag skulle vilja lyfta en varningens finger till kängor med alltför grov sula om man har för avsikt att bära dessa kängor till kostymbyxor eller mer dressade uddabyxor.

För att få till lite flärd när man ändå är på det hela skulle jag rekommendera alla färger utom svart då dessa snabbt tenderar att ta överhanden från en utstyrsel.

Helt klart en väg att gå med mer eleganta kängor än de alltför vanliga Chelsea. Det finns ju många olika varianter att välja på men jag skulle vilja lyfta en varningens finger till kängor med alltför grov sula om man har för avsikt att bära dessa kängor till kostymbyxor eller mer dressade uddabyxor.

För att få till lite flärd när man ändå är på det hela skulle jag rekommendera alla färger utom svart då dessa snabbt tenderar att ta överhanden från en utstyrsel.
Låter klokt! Vad klassificeras generellt som mer eleganta? Snackar vi stil i likhet med e.g., modellen Jumper från Morjas? :)

Låter klokt! Vad klassificeras generellt som mer eleganta? Snackar vi stil i likhet med e.g., modellen Jumper från Morjas? :)
Tycker dom ser fina ut! Kanske att dom kan vara aningen hala i vinterslasket. Men där får du göra avvägning helt enkelt :)

Här är mina för jämförelse

Tillbaka
Topp