Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Kör uniqlos. Kostar väldigt lite och funkar bra.Jag är ute efter en varm och skön dunväst att ha innanför de rockar jag äger då de är lite för kalla våra kalla vinterdagar. Har ni några förslag/rekommendationer?
Kör uniqlos. Kostar väldigt lite och funkar bra.
Instämmer, haft min i 6år nu, tänker inte köpa någon liknande med en logga på bröstet för 2000kr. Min från Uniqlo har varit slit och släng och är fortfarande som ny. Det är bara larvigt vad bland annat friluftsmärkena tar för en simpel dunväst.Kör uniqlos. Kostar väldigt lite och funkar bra.
Har vi hittat KS vanligaste plagg tro?Instämmer, haft min i 6år nu, tänker inte köpa någon liknande med en logga på bröstet för 2000kr. Min från Uniqlo har varit slit och släng och är fortfarande som ny. Det är bara larvigt vad bland annat friluftsmärkena tar för en simpel dunväst.
Kör Jott Tom. Grymt nöjd, men har ”tyvärr” logga, dock rätt liten iaf. Något liten i storlekarna. Finns lite överallt, t.ex här. Mängder med olika färger.Jag är ute efter en varm och skön dunväst att ha innanför de rockar jag äger då de är lite för kalla våra kalla vinterdagar. Har ni några förslag/rekommendationer?
Har väldigt svårt med klädesplagg med logga på. Just nu är jag mer lockad av en från Uniqlo om nu andra inte har förslag.Kör Jott Tom. Grymt nöjd, men har ”tyvärr” logga, dock rätt liten iaf. Något liten i storlekarna. Finns lite överallt, t.ex här. Mängder med olika färger.
Jott Tom väst Blå | Dressinn
Köp Jott Tom - Blå, Västar från Herrkläder för endast 92.99 €. Hitta mode-erbjudanden i Dressinn | Snabb leveranswww.tradeinn.com
En fråga som behandlats flera gånger men tar gärna emot färska erfarenheter: måttsydd business-skjorta i Stockholm för max 2000kr?
De jag tittar på är Suitsupply, Shirtonomy, Blugiallo, Grand le mar. Vilka ger mest Bang for the buck? Och finns det någon annan i samma prisklass som rekommenderas?
Kanske!Har vi hittat KS vanligaste plagg tro?
Tror det är denna, har samma fast brun (förra årsmodellen) och den går att använda från tidig höst till tidig vår. Jag vet inte vad det är med den men den passar fan till alla (nåja) temperaturer. Kan ha den i minus 15 med T-shirt under och den är jättegosig och varm till att ha samma fast öppen när det är +10. Rekommenderas varmt
Kragen e ganska hög men tycker den sitter bra o skyddar bra mot vindNi som har denna, hur upplever ni kragen? Har tänkt slå till men bli osäker då kragen ser rätt hög och klumpig ut på bilden. Är det något man tänker på när man bär den?
Toppen, tack. Får väl ta och prova den när jag har vägarna förbiKragen e ganska hög men tycker den sitter bra o skyddar bra mot vind
Skulle köra svart alla dagar i veckan.Tycker ni mörkblå eller svart smoking? Ska ha främst ha till nyår men kan naturligtvis komma att användas vid fler tillfällen.
Skulle köra svart alla dagar i veckan.
Svart!Tycker ni mörkblå eller svart smoking? Ska ha främst ha till nyår men kan naturligtvis komma att användas vid fler tillfällen.
SvartTycker ni mörkblå eller svart smoking? Ska ha främst ha till nyår men kan naturligtvis komma att användas vid fler tillfällen.
Har haft svarta i alla år, men är sjukt sugen på en midnattsblå. Väldigt elegant, och så sticker man ut precis så mycket man kan på en smokingtillställning…Tycker ni mörkblå eller svart smoking? Ska ha främst ha till nyår men kan naturligtvis komma att användas vid fler tillfällen.
Skulle undvika, kan omöjligen bli bra.Har ni någon erfarenhet av att ta in kabelstickade plagg? Har fått tag i en riktigt fik kabelstickad cardigan som är snäppet för stor. Vill dock väldigt ogärna lämna in den till en skräddare som kommer sy in den med en vanlig söm.
Har haft svarta i alla år, men är sjukt sugen på en midnattsblå. Väldigt elegant, och så sticker man ut precis så mycket man kan på en smokingtillställning…
Både svart och midnattsblått fungerar utmärkt.Tycker ni mörkblå eller svart smoking? Ska ha främst ha till nyår men kan naturligtvis komma att användas vid fler tillfällen.
Personligen tycker jag chelseas är en snyggare sko. Sen menar nog många att den inte ska bäras till kostymbyxor, men jag tycker man kan det.För en som konsekvent undvikt Boots senaste 5 åren på grund av bristande behov sett till väder, men som nu börjar bli sugen - vad rekar ni? Lite inne på Chukkas alternativt Chelseas, men inte särskilt väl påläst på vad som passar bäst. Bär ofta kostymbyxor och skjorta, ibland uddabyxa och kavaj på jobbet. Antar att båda modellerna passar sammanhanget?
Öppen för att bli inspirerad!
Kan tycka det blir lite tokigt med Chelseas till kostymbyxor. Blir lite konstigt bryt. Sen blir det snorhalt med slät sula i snönFör en som konsekvent undvikt Boots senaste 5 åren på grund av bristande behov sett till väder, men som nu börjar bli sugen - vad rekar ni? Lite inne på Chukkas alternativt Chelseas, men inte särskilt väl påläst på vad som passar bäst. Bär ofta kostymbyxor och skjorta, ibland uddabyxa och kavaj på jobbet. Antar att båda modellerna passar sammanhanget?
Öppen för att bli inspirerad!
Bra input, aldrig tänkt på det tidigare! Har du några rek på modeller utöver Loake?Kan tycka det blir lite tokigt med Chelseas till kostymbyxor. Blir lite konstigt bryt. Sen blir det snorhalt med slät sula i snön
Jag brukar bryta av med lite mer "army" känga från loake som är ofodrade. Dvs man kan ha dom inomhus på kontoret
Helt klart en väg att gå med mer eleganta kängor än de alltför vanliga Chelsea. Det finns ju många olika varianter att välja på men jag skulle vilja lyfta en varningens finger till kängor med alltför grov sula om man har för avsikt att bära dessa kängor till kostymbyxor eller mer dressade uddabyxor.Kan tycka det blir lite tokigt med Chelseas till kostymbyxor. Blir lite konstigt bryt. Sen blir det snorhalt med slät sula i snön
Jag brukar bryta av med lite mer "army" känga från loake som är ofodrade. Dvs man kan ha dom inomhus på kontoret
Låter klokt! Vad klassificeras generellt som mer eleganta? Snackar vi stil i likhet med e.g., modellen Jumper från Morjas?Helt klart en väg att gå med mer eleganta kängor än de alltför vanliga Chelsea. Det finns ju många olika varianter att välja på men jag skulle vilja lyfta en varningens finger till kängor med alltför grov sula om man har för avsikt att bära dessa kängor till kostymbyxor eller mer dressade uddabyxor.
För att få till lite flärd när man ändå är på det hela skulle jag rekommendera alla färger utom svart då dessa snabbt tenderar att ta överhanden från en utstyrsel.
Tycker dom ser fina ut! Kanske att dom kan vara aningen hala i vinterslasket. Men där får du göra avvägning helt enkeltLåter klokt! Vad klassificeras generellt som mer eleganta? Snackar vi stil i likhet med e.g., modellen Jumper från Morjas?