• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Jag kan förstå ditt problem… Barbours passform är allt annat än normal, särskilt på äldre plagg. Har inte behövt göra det själv, men kolla med Barbour på Kungsgatan om du bor i Stockholm. De har sömmerskor som jobbar åt dem, de kanske är villiga att åta sig jobbet.
Vad menar du med ”allt annat än normal” och vad är skillnaden mot äldre plagg?

Senast ändrad:
Vad menar du med ”allt annat än normal” och vad är skillnaden mot äldre plagg?
Korta ärmar, väldigt vid över kroppen. Vidden har väl att göra med att det skulle vara lätt att röra sig och att ha flera lager under, de korta ärmarna har jag aldrig begripit syftet med. Nu råder ju sedan många år en mer kroppsnära trend vilket också Barbour valt att anpassa sig till i flera modeller. Även klassikerna finns ofta i en slimmare version.

Känner dock att den boxiga passformen är det jag börjat uppskatta. Tidigare körde jag en av deras mer slimmade modeller och var även över på andra sidan och körde Belstaff. Men nu landat i att jag uppskattar Beaufort mest. Funkar till allt och tror just volymen är en faktor till att jag gillar den så mycket.

Så mitt tips är att du ger volymen en chans innan du syr in den. Uppskattar du den inte så ska du såklart sy in den. Speciellt om den har en skön patina. Den är guld på många äldre 😀

Känner dock att den boxiga passformen är det jag börjat uppskatta. Tidigare körde jag en av deras mer slimmade modeller och var även över på andra sidan och körde Belstaff. Men nu landat i att jag uppskattar Beaufort mest. Funkar till allt och tror just volymen är en faktor till att jag gillar den så mycket.

Så mitt tips är att du ger volymen en chans innan du syr in den. Uppskattar du den inte så ska du såklart sy in den. Speciellt om den har en skön patina. Den är guld på många äldre 😀
Jag älskar själv min Barbour, iaf ibland. ;)
Har ingen riktig koll på Belstaff, hur profilerar sig dom jämfört med Barbour varumärkesmässigt?

Axlarna är det stora problemet. Det är ju egentligen inte några avancerade sömmar eller så, bara ett svårarbetad tyg när det är behandlat med vax så tänker att en skicklig skräddare kan lösa det.
Vet inte om dom syr in axlar, men jag har tänkt skicka en jacka hit för reparationer och omvaxning.

Vet inte om dom syr in axlar, men jag har tänkt skicka en jacka hit för reparationer och omvaxning.
Trevlig story, snygg jacka, bra renovering!

Helv… malen har varit och härjat i garderoben. Min finstickade väst ser ut att fått smaka hagel.

Tips på var man köper ny för max 2000kr? Gärna merinoull.

Utbudet tycks ha minskat drastiskt på senare år…

Helv… malen har varit och härjat i garderoben. Min finstickade väst ser ut att fått smaka hagel.

Tips på var man köper ny för max 2000kr? Gärna merinoull.

Utbudet tycks ha minskat drastiskt på senare år…
way off din budget men om du hittar denna på rea så är jag sjukt nöjd med den. Drakes har tyvärr blivit hutlöst dyrt

Såg även denna, kanske värt att testa om det duger?

way off din budget men om du hittar denna på rea så är jag sjukt nöjd med den. Drakes har tyvärr blivit hutlöst dyrt

Såg även denna, kanske värt att testa om det duger?
Tack för tips men menar en med knäppning (sleeveless cardigan eller vad vi nu kan kalla det).

Tack för tips men menar en med knäppning (sleeveless cardigan eller vad vi nu kan kalla det).
Ah fattar!

ströms? Inget jag provat själv dock :)

Host host ;-)

Hej gänget!

Skulle behöva köpa en ny kostym och behöver tips på ställe att göra detta på i Stockholmsområdet.
Jag tänker någonstans mellan Dressman och skräddarsydd....

En skräddarsydd för 25.000:-?
Så billigt finns väl inte?
I London börjar de på ca 75.000:-.
Så mycket billigare kan det väl inte vara i Sverige.
Saman amel gick det 2021 när jag va i kontakt med dom. Sen har det säkert dragit iväg i pris sen dess
Screenshot_20241217_170637_Drive.jpg

Jeansfråga.

Har tidigare köpt jeans framför allt från Edwin men nu med två små kids hemma behöver de tvättas typ varannan vecka och slits följaktligen ut snabbare än däcken på en formel 1-bil. Tidigare hade uniqlo en modell i regular fit som var tillräckligt bra och billig men nu verkar de bara ha slim fit och det funkar inte alls.

Kravlistan är selvedge, otvättad, regular, så hög midja som möjligt och så billigt som möjligt. Några tips?

Tillbaka
Topp