• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Nu vet jag inte hur OJ gör med varor på sin hemsida men VÄLDIGT många varumärken säljer skitkostymer på rea som annars inte finns i sortiment. Vet flertalet märken + butiker som snarare köper in partier kläder än att faktiskt sälja av säsongens varor för att det är så himla lönsamt. Att sälja en 50%polyester-kostym med ett hittepå-ord.pris på 5000kr och sen ta halva pengen gör många företag bra vinst på.
OJ har haft flera varianter på exempelvis Edmund serien på 50% med 100% ull. Den serien lever vidare i vår i någon ny nyans av svart, navi etc. Inte bara skit, men man bör kolla material innan man shoppar loss..:meh:

OJ har haft flera varianter på exempelvis Edmund serien på 50% med 100% ull. Den serien lever vidare i vår i någon ny nyans av svart, navi etc. Inte bara skit, men man bör kolla material innan man shoppar loss..:meh:
Kan man absolut tycka. Men i och med att jag har ett par Falk tidigare i 100% ull, så drog jag slutsatsen att det va same same.
Men alltid lär man sig något :)

Värt att notera är också att flertalet av Edmund-serien har polyester och inte är 100% ulliga.

Senast ändrad:
Kan man absolut tycka. Men i och med att jag har ett par Falk tidigare i 100% ull, så drog jag slutsatsen att det va same same.
Men alltid lär man sig något :)

Värt att notera är också att flertalet av Edmund-serien har polyester och inte är 100% ulliga.
Sisi, syftade på att det inte bara var skit som reades ut, utan även samma modeller som de fortsätter med men i andra färger. :)

Fick precis hem denna från Yoox. Luigi Bianchi Mantova. Riktigt mjuk och bekväm, satt helt perfekt.. Ett riktigt fynd för €164.:)
LUIGI BIANCHI  Mantova.jpg

Mina favoritbyxor har blivit lite tighta över låren. Ett par mörkgråa Incotex flanellbyxor. Någon som vet hur mycket man kan lägga ut dom?

Nu vet jag inte hur OJ gör med varor på sin hemsida men VÄLDIGT många varumärken säljer skitkostymer på rea som annars inte finns i sortiment. Vet flertalet märken + butiker som snarare köper in partier kläder än att faktiskt sälja av säsongens varor för att det är så himla lönsamt. Att sälja en 50%polyester-kostym med ett hittepå-ord.pris på 5000kr och sen ta halva pengen gör många företag bra vinst på.
Jag kollade på någon OJ kostym i Stockholmsbutiken Jupiter. Såg ok ut i skylten. Tror man körde en studentkampanj för 2990:-. Så jäkla stelt och obehagligt tyg. Kändes bedrövlig. Mycket polyester i den skulle jag tro.

Testade några OJ kostymer inför studentbalen, men då jag redan hade många Tiger kostymer hade jag ändå en referens att jämföra med. Håller med ovanstående att OJ var extremt stela och osköna i material. Själv består min garderob av Tiger och det pga att passformen sitter som en smäck på mig, dock tycker jag inte kvalitén är värd ord.pris men oftast får jag kostymerna/kavajerna för schyssta priser.

Är på jakt efter en trevlig väska/portfölj, i dagsläget har jag dator/arbetsmaterial i en sån här fast 15": https://www.careofcarl.com/sv/artiklar/morris-ipad-leather-case-dark-brown-.html

Tycker det blir så otympligt när det blir lite fler saker än bara ett block och en dator.. Har tittat lite på portföljer/axelväskor men har ingen aning om vad jag ska ha. Är det många som har sådana ens?

Tycker dessa är schyssta, har ni andra tips eller rekommendationer?

Boss:
https://www.careofcarl.com/sv/artiklar/boss-black-sumei-computer-bag-rust-copper-.html
Tiger:
https://www.careofcarl.com/sv/artiklar/tiger-of-sweden-emil-computer-bag-brown-.html
OJ:
https://www.careofcarl.com/sv/artiklar/oscar-jacobson-computer-bag-15-laptop-tan-.html
Tiger:
https://www.careofcarl.com/sv/artiklar/tiger-of-sweden-emil-leather-computer-bag-brown-.html

Temat är brunt verkar det som :p

Testade några OJ kostymer inför studentbalen, men då jag redan hade många Tiger kostymer hade jag ändå en referens att jämföra med. Håller med ovanstående att OJ var extremt stela och osköna i material. Själv består min garderob av Tiger och det pga att passformen sitter som en smäck på mig, dock tycker jag inte kvalitén är värd ord.pris men oftast får jag kostymerna/kavajerna för schyssta priser.
Men Tiger har ju även de blandat med polyester i många modeller dvs samma problematik. Även där finns olika tyger inom samma serie och flera serier med blandad kvalitet. Tiger kostymer är ju inte inte premium kostymer så inte riktigt med på att de är referens för kvalitetskostym, hållet senare de under OJ.
Och ja, har och har haft massor av både märkena (skiten slits ju ut för snabbt).

Men Tiger har ju även de blandat med polyester i många modeller dvs samma problematik. Även där finns olika tyger inom samma serie och flera serier med blandad kvalitet. Tiger kostymer är ju inte inte premium kostymer så inte riktigt med på att de är referens för kvalitetskostym, hållet senare de under OJ.
Och ja, har och har haft massor av både märkena (skiten slits ju ut för snabbt).

Ja iofs håller med dig där. Kostymerna slits ut ganska snabbt, just därför jag inte tycker de är värda ord.pris :woot: Men tänkte att Tiger och OJ ligger på samma prisklass och därför kan jag jämföra båda med Tiger som referens då jag alltid haft Tigers varor.

Beställde en hel del från Soft Goat idag. Schysst hemsida och trevligt med cashmere-hoodies. Något som känner till kvallen?

Så... Vad blir det för jacka inför våren?
Ny skinnjacka inhandlad, bombarjackan finns även den.
Ny kappa försöker jag att undvika, även om det är ett plagg som alltid varit inne så känns det som att mer än varannan människa har på sig var de än går. Ett exempel är mitt umgänge, för ett halvår sen var jag den enda av säkert 10 grabbar som körde med kappa, nu är jag den enda som inte har på mig en.

Vad planerar ni att satsa på? Kanske en Aspesi Field Jacket/M65 i grön färg? Gillar @christian-h förslag med en m65:a som man rockar med någon tunnare halsduk. Hade tänkt köpa ett par Axel Arigatos i beige färg också.

https://axelarigato.com/usd/low-sneaker-20042

Ny kappa försöker jag att undvika, även om det är ett plagg som alltid varit inne så känns det som att mer än varannan människa har på sig var de än går. Ett exempel är mitt umgänge, för ett halvår sen var jag den enda av säkert 10 grabbar som körde med kappa, nu är jag den enda som inte har på mig en.

Vad planerar ni att satsa på? Kanske en Aspesi Field Jacket/M65 i grön färg? Gillar @christian-h förslag med en m65:a som man rockar med någon tunnare halsduk. Hade tänkt köpa ett par Axel Arigatos i beige färg också.

Alltså en "kort" och lite tunnare trench coat slår ju aldrig fel! Med kort menar jag inte kapplång till benen eller så, utan lite kortare än så, känns vårigt och fräscht! Svårt att hitta något fint dock för en bra prisklass :rolleyes: Burberry har några fina varianter som jag kikat på dock :eek:

Alltså en "kort" och lite tunnare trench coat slår ju aldrig fel! Med kort menar jag inte kapplång till benen eller så, utan lite kortare än så, känns vårigt och fräscht! Svårt att hitta något fint dock för en bra prisklass :rolleyes: Burberry har några fina varianter som jag kikat på dock :eek:
trench coat.JPG
trench coat2.JPG

Något sånt här syftar du på då?
Skulle lägga en beställning för en månad sen men så köpte jag en blå CP-jacka och denna fick vänta. :)

Edit: Nu kanske inte denna är i det tunnaste laget.. :rolleyes:

Jag kör på en field-jacket från Fortezza samt en vanlig tunn dunjacka från Uniqlo, dock sugen på en rock i tunnare material.

Har rockar och trench till förbannelse. Kommer att bli en M65 vad det lider. Antingen Herno, PW, eller Aspesi. Sannolikt från Linnégatan2.

Köp en grön aspesi, jag är riktigt nöjd med min! Beroende på vilka plagg du har under kommer du kunna använda den nu till november extremt mångsidig

Tillbaka
Topp