• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Fortsatt på temat Cavour

IMG_1164.png

IMG_1163.png

Götrich skrädderi är jag inte imponerad av. Sydde en skjorta där, sämsta passformen jag har i garderoben trots att Josipa försökte sy om det som Indierna inte klarat av. Sjukt lite värde för den prislappen.

Hur är Cavour i övrigt nuförtiden? Har en del plagg med några år på nacken som jag gillar (främst merinotröjor), håller de typ samma nivå som för några år sedan?

Hur är Cavour i övrigt nuförtiden? Har en del plagg med några år på nacken som jag gillar (främst merinotröjor), håller de typ samma nivå som för några år sedan?
Mina merinotröjor som är ca ett år gamla och betydligt mindre använda är rejält mycket risigare än de som är 3-5 år. Har inte handlat där sedan dess och lär nog inte göra det heller…

Mina merinotröjor som är ca ett år gamla och betydligt mindre använda är rejält mycket risigare än de som är 3-5 år. Har inte handlat där sedan dess och lär nog inte göra det heller…
Nej vad trist. Men tack för info

Edit: Vart köper man vettiga merinotröjor som inte kostar huggorm nu då?

Senast ändrad:
Detta känns ju inte rimligt…. Vad sker med priserna på herrkläder. Företag utan något som helst heritage brakar in och applicerar teoretiska prismodeller. Hur många kan de sälja?

Detta känns ju inte rimligt…. Vad sker med priserna på herrkläder. Företag utan något som helst heritage brakar in och applicerar teoretiska prismodeller. Hur många kan de sälja?

Lustigt namn. Carisimo betyder typ svindyrt på spanska. Undra vad carissimi är på italienska 🙄

Bolaget hade en vinstmarginal på nära 90% 2023. Tröjorna som säljs för 6tkr bör alltså kosta max 600kr att köpa in. Fin business. Vilken är kundgruppen?

Gissningsvis är det 17-åringar som vill vara TikTok-grisch som köper det där. Killgissar också på att det är driftiga 21-åringar som ligger bakom märket 🙂

Jösses. Föreställer mig någon kontorsnisse med fågelnacke och mage som köper den där tröjan och kastar 10 lök i sjön för att den sitter fult som stryk på honom.

Galenskap.

Onekligen en tråkig utveckling på kvalitativa herrkläder. Förstår att priserna överlag ökat såsom material och löner men känns som att priserna på herrkläder rusat något enormt, särskilt på lite mer kvalitativa saker. Ser man på Blugiallo och även Brownavenue tycker jag priserna stuckit så snart de verkar fått lite hype om sig. Cavour är ju onekligen ett annat exempel på där det verkar gått rejält nedför. Verkar standard att en lammullströja ska kosta minst 2-2500.

Edit: Tycker även märken som OJ, Rosé & Born också har dragit iväg omotiverat mycket. De har ju dock enorma bjudmiddagar för deras ”ansikten” utåt så förstår de behöver få in cash 😆

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp