• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Så... Vad blir det för jacka inför våren?
Ny skinnjacka inhandlad, bombarjackan finns även den.
Ny kappa försöker jag att undvika, även om det är ett plagg som alltid varit inne så känns det som att mer än varannan människa har på sig var de än går. Ett exempel är mitt umgänge, för ett halvår sen var jag den enda av säkert 10 grabbar som körde med kappa, nu är jag den enda som inte har på mig en.

Vad planerar ni att satsa på? Kanske en Aspesi Field Jacket/M65 i grön färg? Gillar @christian-h förslag med en m65:a som man rockar med någon tunnare halsduk. Hade tänkt köpa ett par Axel Arigatos i beige färg också.

https://axelarigato.com/usd/low-sneaker-20042
Det blir M65 i nylon & bomull beroende på väder, sedan har jag en Baracuta G9 också som varvas ibland. Någonting som står högt på min inköpslista, men som ändå känns långt bort är en bra skinnjacka & jag tror att har hittat modellen för mig! Tanken var även att hugga ett par Common Projects, som vid lite eftertanke blev Buttero - men jag skiter i det. Det blir ett par hederliga Converse.

Här är i alla fall en kombination som kommer gå varmt i sommar som jag slängde ihop i väntan på lite kebab.
ledig.jpg

Det blir M65 i nylon & bomull beroende på väder, sedan har jag en Baracuta G9 också som varvas ibland. Någonting som står högt på min inköpslista, men som ändå känns långt bort är en bra skinnjacka & jag tror att har hittat modellen för mig! Tanken var även att hugga ett par Common Projects, som vid lite eftertanke blev Buttero - men jag skiter i det. Det blir ett par hederliga Converse.

Här är i alla fall en kombination som kommer gå varmt i sommar som jag slängde ihop i väntan på lite kebab.
ledig.jpg

Gillar hoodien
Märke ?

Någon som kan rekommendera sköna och väldig strechiga(relativt stora lår o vader i förhållande till min längd ) flanellbyxor, helst under 1000-lappen. Samt sköna V-neck t shirts.

Någon som kan rekommendera sköna och väldig strechiga(relativt stora lår o vader i förhållande till min längd ) flanellbyxor, helst under 1000-lappen. Samt sköna V-neck t shirts.

Köpa flanell på vår brukar vara svårt. Jag hade undersökt uniqlo i höst. Köpte grymma flanellbyxor hos dem i höstas som efter mindre korrigeringar sitter som en smäck.

Tittar på en trench coat från märket Burberry, kan någon hjälpa mig tolka deras storlekar? Vad innebär R efter storleken? Typ 50R, 48R, etc? Jag har 48 på mina kostymer och jackor och skulle vilja ha det på trench coaten också. Vad innebär 48R? Är det kortare/längre storlekar eller?

ledig.jpg
Ser onekligen ut som en väldigt varm klädsel för sommaren, får hoppas på en kall sommar helt enkelt ;)

Snyggt som tusan dock!

Aah förstås! Tack för svar! :)
Kolla även på andra trench tillverkare. Aquascutum har samma historia som Burberry tex. Båda hävdar för övrigt att de uppfann plagget på lite olika sätt. Dock är aquascutum riktigt bra till ett pris som ligger långt under Burberry. En lite modernare tolkning i funktionsmaterial kan du hitta hos svenska snoot som jag personligen tycker är klockrena.

Kolla även på andra trench tillverkare. Aquascutum har samma historia som Burberry tex. Båda hävdar för övrigt att de uppfann plagget på lite olika sätt. Dock är aquascutum riktigt bra till ett pris som ligger långt under Burberry. En lite modernare tolkning i funktionsmaterial kan du hitta hos svenska snoot som jag personligen tycker är klockrena.
Tack för det! Ska definitivt kika på dessa! :)

Jag åker till väldigt varmare breddgrader om 1,5 månad och en del ställen har en viss klädkod, långbyxor och skjorta. Det kommer bli stekhett och jag blir lätt varm och svettig. Jag går i regel med piké och shorts (som slutar precis ovanför knäna) på sommaren.
Är det linnebyxor som gäller? Modeller? Märken?
Gärna butiker i Stockholm så man kan känna och prova

Tack i förhand

Just det ja,
funkar slip-ons eller finns det alternativ som är stilmässigt bättre och mer "accepterat" vid champagne tillställningar ;), som är svala?

Jag kör med mitt favoritmärke på sommaren, Rivieras.

Senast ändrad:

ledig.jpg
Riktigt snygg outfit, en annan kör dock aldrig luvtröja , men en sån där jacka lär ju funka till det mesta väl? Funderar på en

Mer än nöjd med min, kört min med väst under hela vintern. Inga konstigheter alls.
Personligen tycker jag Belstaff är ett roligare och bättre alternativ än Barbour.
Givetvis är det en annan prisbild men IMO helt klart värt och lägga till mellanskillnaden.
image.jpeg
Tack! Jag har testat barbour och haft en själv och tycker att kvalitén är fullträff! Dock inte sett Belstaff ute i butik någonstans i Skåne därför så tveksam... Men sjukt så snygga de är.

Funderar på någon tunnare kavaj till sommaren
Har främst kostym i jobbet men fungerar på något man kan ha till chinos eller andra byxor
Helst inte mörkblå/brun då jag redan har det
Ska vara till beige/mörkblå byxor
Tänkt hamna under 4k

Tillbaka
Topp