• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Återkopplar Tycker det är skitsvårt med jeans, blir nästan aldrig nöjd och har provat de flesta. De bästa hittills har jag på mig i skrivande stund, ett par Armani i silkeslen denim. Synd bara deras modeller är lite väl WT med emblem och förkärlek till accentfärger(?) på sömmarna på fickorna... :)

Nu blir det shameless plug igen, men har du kikat på COF i Candiani-denim (som vi har i butiken/webshopen)? Suveräna "vanliga" jeans (dvs varken hiphop, rallare eller lyxitalienare med strass...).

Någon med Baracuta G9 jackan? ( Harrington jacka )
Funkar den med allt?
sneakers / loafers / brogues? jeans som chinos?
eller är den lite för oldie goldie?
tänker mig något sånt här?
nybild.jpg

eller bör jag satsa på någon annan vårjacka?
har redan en liknande m65, så den går bort.

Hej bröder!
Vänder mig till er eftersom ni är min sista chans: Är det någon som skulle kunna identifiera blazern på bilden? Är ute efter just den, eller en extremt lik - är alltså inte på jakt efter "en snygg blazer", det har jag så det räcker :)
Tack på förhand!
Blazer.png

Ngn som har en G9 barracuta? Jag kan inte bestämma mig för en svart eller navy. Är ni nöjda med jackan, de tär ju en klassiker
Jag hade helt klart valt den i navy, även om svart är en kittlande tanke. Den mörkblåa jackan fixar ett bredare spektrum & på ett mer elegant sätt. En svart jacka har dessutom en tendens till att bryta av mot underdelen hårt som fan & det gillar inte jag. När jag bär en svart överdel begränsar jag underdelen ordentligt (svart & beige, typ) - det är ingenting som du behöver tänka på med den blåa.

Jag hade helt klart valt den i navy, även om svart är en kittlande tanke. Den mörkblåa jackan fixar ett bredare spektrum & på ett mer elegant sätt. En svart jacka har dessutom en tendens till att bryta av mot underdelen hårt som fan & det gillar inte jag. När jag bär en svart överdel begränsar jag underdelen ordentligt (svart & beige, typ) - det är ingenting som du behöver tänka på med den blåa.

Då fick jag också svar på att Barracuta g9 fortfarnade funkar

Då fick jag också svar på att Barracuta g9 fortfarnade funkar
Den kommer alltid att fungera! Jag är otroligt nöjd med valet av färg på min, fast ändå inte. Det händer att jag väljer bort den av den enkla anledningen att den är just ljus. Tanken har många gånger slagit mig att köpa en i navy, eller mörkgrön och slita med hälsan. Fan, jag kanske borde göra det.

Bilagor

• Skärmavbild 2016-03-24 kl. 11.56.54.png
    Skärmavbild 2016-03-24 kl. 11.56.54.png
    92.4 KB · Visningar: 78
Den kommer alltid att fungera! Jag är otroligt nöjd med valet av färg på min, fast ändå inte. Det händer att jag väljer bort den av den enkla anledningen att den är just ljus. Tanken har många gånger slagit mig att köpa en i navy, eller mörkgrön och slita med hälsan. Fan, jag kanske borde göra det.

Haha!
jag är ju sugen på en navy!
men använder du alla möjliga skor till din jacka?
alltså även snekers och brogue liknande?

Haha!
jag är ju sugen på en navy!
men använder du alla möjliga skor till din jacka?
alltså även snekers och brogue liknande?
Jag beställde faktiskt en dark navy. Mitt klädkonto hade lite slantar över efter att ha behövt backa byxinköp. Och för att svara på din fråga. Alla skor, nej. Jackan är mångsidig & fungerar med det mesta. Jag själv har dragit linjen vid skor som jag skulle bära till en ledigare skjorta typ Converse Jack Purcell, Nike Internationlist & Converse All Star. Brogues är perfekt till den här jackan, en ledigare sko - så mina slutsatser är att den gör sig bäst till lite mer dressade sneakers & lite mindre dressade dosor. Det är i alla fall en fantastisk jacka till okej prislapp som fungerar kanon från april till september. Klä upp en t-shirt, tona ner en skjorta!

Jag beställde faktiskt en dark navy. Mitt klädkonto hade lite slantar över efter att ha behövt backa byxinköp. Och för att svara på din fråga. Alla skor, nej. Jackan är mångsidig & fungerar med det mesta. Jag själv har dragit linjen vid skor som jag skulle bära till en ledigare skjorta typ Converse Jack Purcell, Nike Internationlist & Converse All Star. Brogues är perfekt till den här jackan, en ledigare sko - så mina slutsatser är att den gör sig bäst till lite mer dressade sneakers & lite mindre dressade dosor. Det är i alla fall en fantastisk jacka till okej prislapp som fungerar kanon från april till september. Klä upp en t-shirt, tona ner en skjorta!
Då jag saknar ganska många celler där uppe så måste jag bara fråga, menar du att typ brouges och mer dressade sneakers passar bra och inte lägre formalitet än typ CJP och CAS är gångbart samt inte mer formellt än en brouge?

Då jag saknar ganska många celler där uppe så måste jag bara fråga, menar du att typ brouges och mer dressade sneakers passar bra och inte lägre formalitet än typ CJP och CAS är gångbart samt inte mer formellt än en brouge?
Vem f*n gör inte det? Det är vad jag har använt till min G9, sedan är det givetvis upp till var & en gällande vad som känns rätt & inte. Men för att göra det enkelt så har jag valt bort snabba sneakers till den här jackan.:)

Någon med Baracuta G9 jackan? ( Harrington jacka )
Funkar den med allt?
sneakers / loafers / brogues? jeans som chinos?
eller är den lite för oldie goldie?
tänker mig något sånt här?
nybild.jpg

eller bör jag satsa på någon annan vårjacka?
har redan en liknande m65, så den går bort.
Tycker att jackan funkar till det mesta.
Vill även slå slag för Valstars jackor, framförallt modellen Valstarino . Plockade själv upp en från Spiga 3 i brunt nubuckskinn.

Klassisk snygg modell som går att hitta till schyssta priser.

Liten artikel om jackan.
http://www.manolo.se/artiklar/artikel/20110105/ikonplagg-valstar-valstarino-1935

Nu blir det shameless plug igen, men har du kikat på COF i Candiani-denim (som vi har i butiken/webshopen)? Suveräna "vanliga" jeans (dvs varken hiphop, rallare eller lyxitalienare med strass...).

Skall kika! Klurigt att handa jeans per postorder bara... Hur är storlekarna? Du får öppna filial i Sthlm :)

Hmm ny kostym, kavaj, jeans, sneakers check!
Men jag saknar fortfarande en casual jacka...
Ska överleva lekpark osv.. Förslag?

Funderar på att tjacka ett par Jacob Cohen-jeans, någon som har erfarenhet? Verkar vara schyssta jeans. Finns b.la på Ströms.
Hade hemma ett par som jag beställde men returnerade tillslut då jag upplevde dom allt för tighta samt för väl parfymerade. Gick med dom hemma under två veckor utan att dom töjde sig. Kvalitén upplevde jag som suverän och snygga var dom fast inte på mig :-/

Blev ett besök på linnegatan 2 idag.
Brallor från incotex skor från c&j samt butiksuniformen från sunspel ;)
1458842747794.jpg

Tusen tack och kul att ha dig och lilla familjen hos oss! Du skulle sagt till att du var KS:are - det var så mycket att göra idag att jag inte hann med att göra det viktigaste; prata klockor... ;)
Har ni på er något annat @Singular?

(Jag har den också f.ö...)
Njäe, och varför skulle vi? Som @Jolly säger är det ju mer eller mindre uniform... :D
@Singular har ni fler scarfs inne hos dig än vad ni har på er hemsida? Söker bla denna: Drake-s-Green-Lightweight-Embroided-Elephant-Print-Modal,-Linen-and-Silk-Scarf-MM01.16001.001-31.jpg alternativt en beige kashmir halsduk
Japp, vi har Elephant-scarfen i lager i bland annat oliv. Vill du att vi löser en sån åt dig innan den kommer ut i shopen (den är plåtad och ska ut i webshopen så fort som möjligt), PM:a mig så hjälper jag till! Beige kashmir har vi hela året från Johnstons - färgen vill jag minnas kallas "Otter" i webshopen men är en superfin beige/sand/kamel.

Tusen tack och kul att ha dig och lilla familjen hos oss! Du skulle sagt till att du var KS:are - det var så mycket att göra idag att jag inte hann med att göra det viktigaste; prata klockor... ;)

Njäe, och varför skulle vi? Som @Jolly säger är det ju mer eller mindre uniform... :D

Japp, vi har Elephant-scarfen i lager i bland annat oliv. Vill du att vi löser en sån åt dig innan den kommer ut i shopen (den är plåtad och ska ut i webshopen så fort som möjligt), PM:a mig så hjälper jag till! Beige kashmir har vi hela året från Johnstons - färgen vill jag minnas kallas "Otter" i webshopen men är en superfin beige/sand/kamel.

Ingen fara. Var sugen på att tjöta men såg att du hade fullt upp. Fick grym service av din kollega ändå :).

Tillbaka
Topp