• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Funderar på någon tunnare kavaj till sommaren
Har främst kostym i jobbet men fungerar på något man kan ha till chinos eller andra byxor
Helst inte mörkblå/brun då jag redan har det
Ska vara till beige/mörkblå byxor
Tänkt hamna under 4k
Kavajer i linne brukar man ju se lite här och där under sommaren! Riktigt snyggt är det! Kolla typ Hackett

Tack! Jag har testat barbour och haft en själv och tycker att kvalitén är fullträff! Dock inte sett Belstaff ute i butik någonstans i Skåne därför så tveksam... Men sjukt så snygga de är.

Köp en, du ångrar dig inte.
Tidlöst och kvalité.
image.png

Någon som har en sådan Belstaff? Är den prisvärd? Är Barbour ett motsvarande alternativ?

Skärmavbild 2016-03-20 kl. 13.11.38.png
Jag har en. Om den är prisvärd är väl lite upp till var och en men jag har aldrig ångrat att jag köpte den. Har haft den i tre år och hur nöjd som helst.
Barbours motsvarighet är lång ifrån ett motsvarande alternativ (har en sån också) Belstaff är både bättre och snyggar, inte för att Barbour är dåligt men Belstaff är helt enkelt några nivåer upp.

Jag åker till London om några veckor och tänkte höra med er vilka butiker jag absolut inte får missa? Har någorlunda tight budget på shoppingfronten så tips i mellanklassen uppskattas :)

Jag har en. Om den är prisvärd är väl lite upp till var och en men jag har aldrig ångrat att jag köpte den. Har haft den i tre år och hur nöjd som helst.
Barbours motsvarighet är lång ifrån ett motsvarande alternativ (har en sån också) Belstaff är både bättre och snyggar, inte för att Barbour är dåligt men Belstaff är helt enkelt några nivåer upp.
Tackar för ett bra och givande svar! Jag är helt klart sugen på en!

Jag åker till London om några veckor och tänkte höra med er vilka butiker jag absolut inte får missa? Har någorlunda tight budget på shoppingfronten så tips i mellanklassen uppskattas :)

Jermyn street får du inte missa, där finns det mesta och är på gångavstånd från burlington arcade så du kan spana lite klockor också. Testa Charles Thyritt och se vad du tycker om deras skjortor, jag tycker det är mycket skjorta för pengen. Uniqlo på regent street är okej också om du vill hitta lite billiga basplagg så får du pengar över till klockor eller lite dyrare plagg.

Någon som har tips på riktigt snygga välsittande basic t-shirt. Gärna urtvättad! Har kört på jcrew ett tag men den senaste känns inte lika bra som de första jag inhandlade för några år sedan. Och gärna runt 500, känns svårt att rättfärdiga en dyrare.

Våren har börjat smyga runthörnet och innan jag vet ordet av det kommer jag vara dödsvarm. Så jag söker lite tips på lite finare vardagskläder(höst och vinter är det mycket skjorta och kofta) somm passar bra nu på våren, skjortor kavajer byxor. Gärna linne.

Hur får man tag på en riktig plantageägarlinnekostym? Omodernt snitt och skrynkelbenägen. Är det skräddarsytt av en alkoholiserad man i latinamerika eller Erikshjälpen som gäller, eller kan man köpa en sådan på någon nutida affär?

Våren har börjat smyga runthörnet och innan jag vet ordet av det kommer jag vara dödsvarm. Så jag söker lite tips på lite finare vardagskläder(höst och vinter är det mycket skjorta och kofta) somm passar bra nu på våren, skjortor kavajer byxor. Gärna linne.
Linne är ett jävla ök eftersom det skrynklar så förtvivlat (och har en extremt casual/somrig känsla). Jag skulle rekommendera tunn ull - "tropiska" vikter, Solanus eller fresco. Det sistnämnda gör vi rätt mycket i, då det är en utmärkt helårskvalité med lite struktur (om än sval).

Tips på bra V-neck t-shirts? Samt långärmade (helst tunna)?
Kan Uniqlo vara något att testa?

Söker något sånt här:

vnecktröja.JPG
fsafesfes.JPG

Tips på bra V-neck t-shirts? Samt långärmade (helst tunna)?
Kan Uniqlo vara något att testa?

Söker något sånt här:

vnecktröja.JPG
fsafesfes.JPG

Jag beställde t-shirts från uniqlo och är inte helt nöjd. Krympte och blev skeva efter första tvätten. Var en av deras basicmodeller. Tycker övrigt från uniqlo varit prisvärt men storlekarna varierar kraftigt

Funderar på att tjacka ett par Jacob Cohen-jeans, någon som har erfarenhet? Verkar vara schyssta jeans. Finns b.la på Ströms.

om du gör det får du gärna återkoppla :) helt sinnessjukt dyra ju så vore intressant att se om de verkligen kan leva upp till priset :)

Återkopplar Tycker det är skitsvårt med jeans, blir nästan aldrig nöjd och har provat de flesta. De bästa hittills har jag på mig i skrivande stund, ett par Armani i silkeslen denim. Synd bara deras modeller är lite väl WT med emblem och förkärlek till accentfärger(?) på sömmarna på fickorna... :)

Tillbaka
Topp