• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Tips på en liknande fast för billigare peng, svårt att motivera 4000:- i nuläget...
zoom.jpg

Kan nägon hjälpa mig med en vårjacka som jag just köpte?

Det är en fin Burberry trench, men jag har lite funderingar på hur man bär den..

Till att börja med, vad är det för sorts "spänne" som finns på utsidan av nacken? Den har knappar faststydda på nacken, vet inte ifall jag tycker det är så snyggt..

Och min andra fundering, vad gör man med bältet som hänger där bak ifall man inte vill knyta det? Ifall jag exempelvis vill ha jackan öppen? Samt, vad är det för små metalllögglor som finns på bältet?

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

Tjena dudes! Har ni nån favorithuvtröja som hållt både i passform och kvalitet över tid?
5497_asphalt

Jag har haft några basic från H&M men de blir förstörda efter några tvättar. Tacksam för tips!

Då behöver jag hjälp!!
Ska köpa en par jeans men vet inte alls vad jag egentligen vill ha fr märk eller färg så ett ganska skralt utgångsläge minst sagt. Har idag ett par riktigt ljusa från Replay som sitter väldigt bra enligt sambon men verkar vara någon utgången modell (Jennon) annars har jag ett par otvättade 511:eek:r som jag gillar riktigt mycket!
De ska passa till ljusa och gärna även svarta sneakers och mellanblå och navy jacka helst. Får ingen riktig "bild" själv av vad det ska vara. Tänkt på svart men känns inget bra utifrån ovanstående samt kanske inte rätt årstid för det i det närmste.

Tips!? Det ska vara slim med normal eller låg midja.

Då behöver jag hjälp!!
Ska köpa en par jeans men vet inte alls vad jag egentligen vill ha fr märk eller färg så ett ganska skralt utgångsläge minst sagt. Har idag ett par riktigt ljusa från Replay som sitter väldigt bra enligt sambon men verkar vara någon utgången modell (Jennon) annars har jag ett par otvättade 511:eek:r som jag gillar riktigt mycket!
De ska passa till ljusa och gärna även svarta sneakers och mellanblå och navy jacka helst. Får ingen riktig "bild" själv av vad det ska vara. Tänkt på svart men känns inget bra utifrån ovanstående samt kanske inte rätt årstid för det i det närmste.

Jag kör uteslutande Replay jeans, Anbass eller Jondrill?
Båda är slim, där Jondrill är något smalare.
Modellerna finns i flera olika tvättar, så du hittar säkert nån som passar.

Då behöver jag hjälp!!

Testa modellen John från Koi.
Bl.a. Finns dessa.

https://m.zalando.se/k-o-i-kings-of...im-fit-blue-marble-lasered-k0422g006-k11.html

Beställde hem en OJ linnekavaj i 46 men var alldeles för liten så bytte till 48 och där var allt ok förutom ena axeln som ser ut såhär. Kan det vara modellen som inte passar mig eller är den felsydd?
image.jpeg

Beställde hem en OJ linnekavaj i 46 men var alldeles för liten så bytte till 48 och där var allt ok förutom ena axeln som ser ut såhär. Kan det vara modellen som inte passar mig eller är den felsydd?
image.jpeg
Jag tror det är fel på kavajen. Byt till en annan. Den var riktig snygg vill jag också säga!

image.jpeg

har kavajen hängt på en galge under längre transport? jag hade pressat till den för att se om det försvinner. behöver inte vara felsytt (omöjligt att se utifrån din bild)

image.jpeg
Beställde också något från OJ förra sommaren som såg ut sådär i axeln när man hade på sig den. Gillade inte kavajen i övrigt heller så fick lämna tillbaka. Tror inte det är fel på själva kavajen men däremot har den väl fraktats med opassande galge

Kan nägon hjälpa mig med en vårjacka som jag just köpte?

Det är en fin Burberry trench, men jag har lite funderingar på hur man bär den..

Till att börja med, vad är det för sorts "spänne" som finns på utsidan av nacken? Den har knappar faststydda på nacken, vet inte ifall jag tycker det är så snyggt..

Och min andra fundering, vad gör man med bältet som hänger där bak ifall man inte vill knyta det? Ifall jag exempelvis vill ha jackan öppen? Samt, vad är det för små metalllögglor som finns på bältet?

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg
Öglorna på bältet är sjukt praktiska, de är ju till för att fästa vapen, granater etc.

Svårt att bära upp den snyggt utan att ha jackan knäppt. Inte helt ovanligt att knyta skärpet på ryggen för att man inte orkar ha det hängande eller ha det åtdraget.

Någon som har testat OJ:s beau jacka och vet om den är tillräckligt lång för att täcka en kavaj?
image.png

Några andra förslag för en rimlig peng (läs max 3k)? Fjällräven räven kanske? Har inte riktigt pengarna att lägga på en aspesi eller Herno tyvärr :(

Tillbaka
Topp