• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Såg denna på Linnégatan
Någon som har eller har testat? Såg sjukt snygg ut!
image.png
Får man vara med som part i målet? :D

Aspesikavajerna blev otroligt bra (om man gillar den där mjuka, lediga, plaggtvättade känslan). Rekommenderas varmt - inte minst eftersom de kostar kaffepengar.

Vårjacka! Tänker mig en carcoat eller någon field liknande historia, provade lite Barbour på NK nyss tyvärr fanns inte min storlek i den modellen jag ville ha..

Så tips mottages gärna :) blå/ grå till färgen är jag ute efter

Aspesi gör underbara, kör en alfetta, regn och vindtät och lite fodrad. Så bra för höst och vår. Brukar ta en väst under för värme.
Tror Paul & Friends & Gabucci säljer Aspesi. :D
185181bf-b16c-4bc1-ba68-aba102f52823.jpg

Vårjacka! Tänker mig en carcoat eller någon field liknande historia, provade lite Barbour på NK nyss tyvärr fanns inte min storlek i den modellen jag ville ha..

Så tips mottages gärna :) blå/ grå till färgen är jag ute efter

Vi håller Hernos variant i Laminarserien i butiken - den är otroligt välgjord, vattentät och dessutom med en löstagbar huva som förvandlar den från typ parkas till en superclean, teknisk carcoat (och så har vi en carcoat/mac från Private White i Ventile, men det är mer nördgodis).

Vi håller Hernos variant i Laminarserien i butiken - den är otroligt välgjord, vattentät och dessutom med en löstagbar huva som förvandlar den från typ parkas till en superclean, teknisk carcoat (och så har vi en carcoat/mac från Private White i Ventile, men det är mer nördgodis).
Hittar inte på er hemsida. Har du någon bild på den?

Tack för alla tips! Lutar emot en Aspesi eller en Barbour (annan modell)

Tack för tipset, vilken butik?

Tänkte berätta om mitt besök hos Linnégatan 2.
Jag var där och såg efter ett par Incotex ullbyxor men efter att jag fått prova lite olika modeller slog jag till på ett par i bomull.

Den anställde frågade om jag ville ha byxorna upplagda med slag jag svarade ja och allt måttades upp, han frågade även om vi kunde ta betalningen innan några stygn skulle hamna i byxorna självklart sa jag och jag betalade summan 2600 kr för byxorna.
uppläggningen skulle ta ca en vecka och jag frågade om någon annan skulle kunna hämta byxorna för att jag skulle åka hem till Grebbestad om två dagar.
Det var inga problem men han skulle kolla fall han kanske kunde få löst det snabbare så jag skulle få med mig byxorna hem.
Jag lämnade butiken tänkandes ’’wow vilket ställe’’ extremt nöjd alltså.

Två dagar gick och oturligt nog precis när jag hade kommit hem till Grebbestad ringde L2 och sa att byxorna var färdiga. Jag frågade fall de kunde skicka byxorna och det kunde de men att jag då skulle få betala frakt inga problem tänkte jag men sen skulle jag även få betala uppläggningen på byxorna vilket jag tyckte var konstigt för jag fick inte höra något om det när jag köpte byxorna och trodde på så vis att det ingick.

Jag fick en länk jag skulle betala 360kr genom men väl där får jag se att det saknas 640kr för att få det fraktfritt? Så hade jag beställt byxorna och inte köpt i butik hade jag sluppit betala frakt?
Tänkte bara höra hur ni ser på situationen?

Jag var där och såg efter ett par Incotex ullbyxor men efter att jag fått prova lite olika modeller slog jag till på ett par i bomull.

Den anställde frågade om jag ville ha byxorna upplagda med slag jag svarade ja och allt måttades upp, han frågade även om vi kunde ta betalningen innan några stygn skulle hamna i byxorna självklart sa jag och jag betalade summan 2600 kr för byxorna.
uppläggningen skulle ta ca en vecka och jag frågade om någon annan skulle kunna hämta byxorna för att jag skulle åka hem till Grebbestad om två dagar.
Det var inga problem men han skulle kolla fall han kanske kunde få löst det snabbare så jag skulle få med mig byxorna hem.

Två dagar gick och oturligt nog precis när jag hade kommit hem till Grebbestad ringde L2 och sa att byxorna var färdiga. Jag frågade fall de kunde skicka byxorna och det kunde de men att jag då skulle få betala frakt inga problem tänkte jag men sen skulle jag även få betala uppläggningen på byxorna vilket jag tyckte var konstigt för jag fick inte höra något om det när jag köpte byxorna och trodde på så vis att det ingick.

Jag fick en länk jag skulle betala 360kr genom men väl där får jag se att det saknas 640kr för att få det fraktfritt? Så hade jag beställt byxorna och inte köpt i butik hade jag sluppit betala frakt?
Att inte informera om att uppläggningen kostar och endast ta betalt för byxan för att sedan säga att uppläggning kostar känns framförallt märkligt i min värld. Blunder som de sedan insåg att de glömt ta betalat för?
Sen är hela frakthistorian märklig också

Ping @Singular så att du får ge din syn på det, inte rättvist utan dig med i samtalet.

@Vincent
Oavsett så tycker jag att en uppläggning ska ingå vid köp av byxor.
Jag köpte tex ett par chinos för 399 på Brothers. Inkl uppläggning och jag fick hämta upp dessa 2 dagar senare.

Jag har dessvärre bara dåliga erfarenheter av nätbeställningar på Linnégatan 2. Det är tråkigt, speciellt eftersom att sortimentet är så pass intressant.

Superkul att du trivdes hos oss och än en gång; synd att jag var på annat håll och arbetade när du var på plats hos oss!

Bara för att förtydliga; du har naturligtvis inte betalat någon fraktavgift (det vore som du säger ytterst märkligt med tanke på att ditt köp med råge översteg den gräns som vi satt för fraktfria distansköp - som du säkert kan se i din betalnings-/orderbekräftelse är köpet portofritt) utan det är bara kostnaden för ändringarna. Som du säkert såg har vi ingen plats och möjlighet i butiken att själva utföra ändringar, så allting görs hos den mycket duktiga sömmerskan som sitter ett kvarter bort (och det du betalat är enbart det hon tagit ut av oss, vidarebefordrat). De 360 kronorna är en rätt normal kostnad för det du valde att göra; en uppläggning, slag och ett intag i fotvidden.

Någon som har erfarenhet av jackor från Stoffa? Är lite sugen på att beställa en när de har sin trunk show till helgen. Men de är ganska så dyra så är lite tveksam.

@Singular ok tack då har jag fått lite klarhet i det hela :)
Gott, bara säg till om det är något annat som du undrar över - och låt mig veta när du är på plats igen!

Någon som har erfarenhet av jackor från Stoffa? Är lite sugen på att beställa en när de har sin trunk show till helgen. Men de är ganska så dyra så är lite tveksam.
De är absolut fantastiska. I kronor och ören är det förstås mycket pengar, men en måttad jacka i den kvalitetsnivån för de pengarna är något väldigt, väldigt ovanligt. Om jag nu bara kunde hitta plats i garderoben för en mocka-M65...

De är absolut fantastiska. I kronor och ören är det förstås mycket pengar, men en måttad jacka i den kvalitetsnivån för de pengarna är något väldigt, väldigt ovanligt. Om jag nu bara kunde hitta plats i garderoben för en mocka-M65...
Jag har aldrig känt på en utan bara sett bilder. Men om de är så bra som jag har läst och som du beskrev de så är inte priset farlig högt och som du påpekade de är måttsydda efter varje kund. Men har bokat tid nu på fredag så blir troligen en mocka field jacket.

Föresten, du som är ganska så kunnig inom det här området, vågar man använda en vit/ljusbeige mockajacka? Är lite nojig på att den lätt blir skitig och är svår att hålla ren.

Tillbaka
Topp