• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Några som har erfarenhet av jeans från kings of indigo?

Kör 6-7st par i dagsläget från Koi.
Riktigt nöjd.
Efter lagt en jävla massa deg på True Religion, Evisu, Samurai, Kato mm, så har jag faktiskt hittat ett märke som levererar kvalité efter det man betalar.
John och Charles är modeller som passar mig väl, size 30w/32L (1.81 m och 84kg)
Du kommer inte ångra dig @Tobias Eriksson

Kör 6-7st par i dagsläget från Koi.
Riktigt nöjd.
Efter lagt en jävla massa deg på True Religion, Evisu, Samurai, Kato mm, så har jag faktiskt hittat ett märke som levererar kvalité efter det man betalar.
John och Charles är modeller som passar mig väl, size 30w/32L (1.81 m och 84kg)
Du kommer inte ångra dig @Tobias Eriksson

Kör John, lite högre midja samt smalare fot :)
Låter grymt! Blir att testa, nu velar jag mest mellan Charles eller John. Vill ha smala men inte toksmala uran något i stil med 511: or. Någon som vet om det finns måttabeller för dem så man kan jämföra lite samt är det på deras site det är bäst att beställa?

Någon som har en uppfattning om Alpha Industries Field Coat? Hur är kvaliteten?
getDynamicImage.aspx

1500 kr för en klassiker.

Har också varit inne på den, men flera här på forumet har påpekat att den är ganska boxig och kanske inte så "elegant" om det är något som man eftersöker.
Ja, om man gör en snabb googling så ser man att passformen kanske inte är slim direkt. Är dock hyffsat bred och lite småfet, kanske funkar :angel: M - 65 och 6105 verkar vara en trevlig kombination :D

Har också varit inne på den, men flera här på forumet har påpekat att den är ganska boxig och kanske inte så "elegant" om det är något som man eftersöker.
Det är ett ju en fältuniformsjacka, så den har rörelsevidden därefter. Tänk arbetsplagg mer än snajdig jacka. Men är det till en 6105 den ska bäras rekommenderar jag att du tjackar en vintage, bättre pris, bättre look. @Viktepaska

1459694266624.jpg
Var i Rom över helgen och besökte Grisal efter att ha läst om det på manolo. Var inte helt lätt att hitta och ligger inte vidare centralt. Goa öppettider och fantastisk personal. Även om de knappt kan ett ord engelska så funkar det ändå att kommunicera med händerna.
Bästa butiken som jag varit på i Rom och rekommenderar verkligen alla som besöker Rom att ta en sväng förbi.

Blev två brallor från incotex :).

Bild på mig och Salvatore, har dock ersatt mitt nylle med någon snyggare.

Vet inte om den här postats innan men den är oavsett värd att delas igen. Brukar se om den här då och då, och Patrick Grant är utan tvekan en av vår tids bäst klädda män, besökt honom en del gånger på Norton & Sons och han är alltid lika välklädd och trevlig! Han bär här också en Lange saxonia automatik!

Vårjacka! Tänker mig en carcoat eller någon field liknande historia, provade lite Barbour på NK nyss tyvärr fanns inte min storlek i den modellen jag ville ha..

Så tips mottages gärna :) blå/ grå till färgen är jag ute efter

Vårjacka! Tänker mig en carcoat eller någon field liknande historia, provade lite Barbour på NK nyss tyvärr fanns inte min storlek i den modellen jag ville ha..

Så tips mottages gärna :) blå/ grå till färgen är jag ute efter

Håller med ovan att Aspesi, Kired etc. levererar bra fieldjackets och carcoats. Jag köpte denna förra säsongen. Oscar Jacobsson Seabury Coat. Låg runt 3k!
Oscar-Jacobson_Seabury-Coat_blue_70254522_210_front_normal.png

Någon som äger någon Oscar Jacobson eller Tiger Of Sweden kostym och kan berätta hur kvalitén är?
Tips mottages gärna på bra kostymåterförsäljare i Stockholmsområdet!

Tillbaka
Topp