Tobias Eriksson
Guld
Några som har erfarenhet av jeans från kings of indigo?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Har två par sedan tidigare, klart värt sitt pris i min mening. Båda fortfarande hela efter ca 2 års användning, dock i rotation med diverse annat.Några som har erfarenhet av jeans från kings of indigo?
Vilken modell är det du har?Har två par sedan tidigare, klart värt sitt pris i min mening. Båda fortfarande hela efter ca 2 års användning, dock i rotation med diverse annat.
Dutti hade något liknande i sin höst vinter kollektion... Osäker om det var samma dock.
Några som har erfarenhet av jeans från kings of indigo?
Kör John, lite högre midja samt smalare fotVilken modell är det du har?
Ska kolla på det. Tack!Dutti hade något liknande i sin höst vinter kollektion... Osäker om det var samma dock.
Kör 6-7st par i dagsläget från Koi.
Riktigt nöjd.
Efter lagt en jävla massa deg på True Religion, Evisu, Samurai, Kato mm, så har jag faktiskt hittat ett märke som levererar kvalité efter det man betalar.
John och Charles är modeller som passar mig väl, size 30w/32L (1.81 m och 84kg)
Du kommer inte ångra dig @Tobias Eriksson
Låter grymt! Blir att testa, nu velar jag mest mellan Charles eller John. Vill ha smala men inte toksmala uran något i stil med 511: or. Någon som vet om det finns måttabeller för dem så man kan jämföra lite samt är det på deras site det är bäst att beställa?Kör John, lite högre midja samt smalare fot![]()
Kvalitén på material och sömmar är rätt hög. Inte mil-spec, men håller nog ett par generationer. Finishen på sömmarna kan ibland lämna en del att önska.Någon som har en uppfattning om Alpha Industries Field Coat? Hur är kvaliteten?
![]()
1500 kr för en klassiker.
Ok, tack för input. Ska mäta någon av mina jackor och jämföra med deras mått. Funderar på en Khakifärgad.Kvalitén på material och sömmar är rätt hög. Inte mil-spec, men håller nog ett par generationer. Finishen på sömmarna kan ibland lämna en del att önska.
Har också varit inne på den, men flera här på forumet har påpekat att den är ganska boxig och kanske inte så "elegant" om det är något som man eftersöker.Någon som har en uppfattning om Alpha Industries Field Coat? Hur är kvaliteten?
![]()
Ja, om man gör en snabb googling så ser man att passformen kanske inte är slim direkt. Är dock hyffsat bred och lite småfet, kanske funkarHar också varit inne på den, men flera här på forumet har påpekat att den är ganska boxig och kanske inte så "elegant" om det är något som man eftersöker.
Det är ett ju en fältuniformsjacka, så den har rörelsevidden därefter. Tänk arbetsplagg mer än snajdig jacka. Men är det till en 6105 den ska bäras rekommenderar jag att du tjackar en vintage, bättre pris, bättre look. @ViktepaskaHar också varit inne på den, men flera här på forumet har påpekat att den är ganska boxig och kanske inte så "elegant" om det är något som man eftersöker.
Någon som har en uppfattning om Alpha Industries Field Coat? Hur är kvaliteten?
Har ingen 6105 (än). Kanske får bli något annat märke helt enkelt.Det är ett ju en fältuniformsjacka, så den har rörelsevidden därefter. Tänk arbetsplagg mer än snajdig jacka. Men är det till en 6105 den ska bäras rekommenderar jag att du tjackar en vintage, bättre pris, bättre look. @Viktepaska
Schysst och nu har jag bestämt mig för att testa Charles!deras egna site har rätt utförlig beskrivning av varje modell @Tobias Eriksson
http://www.kingsofindigo.com/en_NL/fitguide-men.html
Burberry, Aspesi och Kired har snygga, om det är den modellen du är ute efterVårjacka! Tänker mig en carcoat eller någon field liknande historia, provade lite Barbour på NK nyss tyvärr fanns inte min storlek i den modellen jag ville ha..
Så tips mottages gärnablå/ grå till färgen är jag ute efter
Vårjacka! Tänker mig en carcoat eller någon field liknande historia, provade lite Barbour på NK nyss tyvärr fanns inte min storlek i den modellen jag ville ha..
Så tips mottages gärnablå/ grå till färgen är jag ute efter
Tack!OJ är super bra, det är den enda jag kan säga
Har en kostym och en smoking från OJ. I den prisklassen är de kanon!Någon som äger någon Oscar Jacobson eller Tiger Of Sweden kostym och kan berätta hur kvalitén är?
Tips mottages gärna på bra kostymåterförsäljare i Stockholmsområdet!