Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Hämtade ut min nya linnekostym från skräddaren igår men idag när jag provade den upptäckte jag att ärmarna fortfarande är för långa. Kan jag gå tillbaka med den och få det åtgärdat gratis? Borde väl vara standard konsumenträtt?
Har aldrig varit något problem för mig. Alla skräddare jag någonsin har varit hos har lagt upp ärmar/byxor igen för andra gången utan att ta ut extra betalt.Hämtade ut min nya linnekostym från skräddaren igår men idag när jag provade den upptäckte jag att ärmarna fortfarande är för långa. Kan jag gå tillbaka med den och få det åtgärdat gratis? Borde väl vara standard konsumenträtt?
Känns som att just kragen är Akilleshälen. Är marginella åtgärder man kan vidta. Låta bli att torktumla tex. Mycket bättre att hängtorka. Stryka på låg värme utan onödig ånga. Annars är det nog som så att en piké inte är bättre än sin krage.När vi ändå är inne på ämnet. Vad har ni för tips för att kragen ska hålla sig fin över tid?
Skräddaren nålade den som vanligt. Får slå honom en pling idagNålade du eller skräddaren upp den? Eller butiken du köpte den av?
Kan det inte varit så att han kompenserat för att den kommer bli något skrynklig och därmed bli lite mindre på det sättet?Hämtade ut min nya linnekostym från skräddaren igår men idag när jag provade den upptäckte jag att ärmarna fortfarande är för långa. Kan jag gå tillbaka med den och få det åtgärdat gratis? Borde väl vara standard konsumenträtt?
Det tänkte jag med men just nu känns det inte som att han kortat någonting. Täcker hela manschetten i sträckt läge och så kan jag inte ha detHan kan väl dock ha kompenserat för att den kommer bli något skrynklig och därmed bli lite mindre på det sättet?
Linne är stökigt minst sagtKan det inte varit så att han kompenserat för att den kommer bli något skrynklig och därmed bli lite mindre på det sättet?
Jaha, då får du antagligen gå tillbakaDet tänkte jag med men just nu känns det inte som att han kortat någonting. Täcker hela manschetten i sträckt läge och så kan jag inte ha det![]()
Behöver utöka slipsgarderoben inför annalkande arbetsliv efter examen och tänkte försöka satsa på så mångsidiga grejer som möjligt i början. Vilka färger funkar till både mörkblå och mörkgrå kostym?
Mitt tips: Mörkgrön och vinröd slips funkar bra till mörkblå kavaj/ ljusblå skjorta. Jag köpte precis från C Thyritt
http://www.ctshirts.com/uk/mens-ties/classic/
Tycker de höll bra kvalitet i förhållande till pris också
Jag kikade redan första dagen men tyckte inte att det var så värst mycket roligt den här omgången.Såg att Berg o berg har rea
http://bergbergstore.com/
Nä jag såg det också efter lite närmare undersökning men smaken kan ju vara olikaJag kikade redan första dagen men tyckte inte att det var så värst mycket roligt den här omgången.
Ja dödssynd med rosa..skor KAN man komma undan med ett par välputsade svarta Oxford om det inte är väldigt celebert. Man kan ha smoking på bröllop om det är den påbjuder klädkoden om inte så följer man den. Finns ingen så går man safe och kör kostym. Du vill INTE överglänsa brudparet på deras dag!Vill passa på o ställa ett par frågor kring användning av smoking. Är det en dödssynd att bära rosa fluga till en svart smoking samt icke glansiga skor? Och vad tycker ni om att ha en smoking till ett bröllop?
Vill passa på o ställa ett par frågor kring användning av smoking. Är det en dödssynd att bära rosa fluga till en svart smoking samt icke glansiga skor? Och vad tycker ni om att ha en smoking till ett bröllop?
Ja dödssynd med rosa..skor KAN man komma undan med ett par välputsade svarta Oxford om det inte är väldigt celebert. Man kan ha smoking på bröllop om det är den påbjuder klädkoden om inte så följer man den. Finns ingen så går man safe och kör kostym. Du vill INTE överglänsa brudparet på deras dag!
Rosa fluga ser förjävligt ut, särskilt på ett bröllop. Men hemskt oavsett.
Smoking har jag på bröllop om det står så i inbjudan, däremot "ska" man inte ha smoking som klädkod på bröllop om man bryr sig om etikett. (Det gör jag iofs inte men kan vara värt att nämnas).
Angående skorna så verkar det vara mer regel än undantag att folk missar/struntar (i) det nuförtiden så jag skulle inte stressa upp mig i onödan. Själv körde jag ett par såna här förra ggn jag var på bröllop och det var smoking på inbjudan: (Fast mina är helt svarta fu döskallarna).
![]()
Men vad är klädkoden på bröllopet? Om klädkoden inte är smoking verkar det ju lite onödigt att propsa på smoking och sen slänga in en rosa fluga i det.Jag håller med att rosa fluga är otroligt ful, men eftersom jag är bestman och enligt paret måste matcha tärnas klänning som då råkar vara rosa blir detta ett krav... Det är ju brorsan som gifter sig så har frågat honom innan om smoking skulle gå bra och det var inga problem. Har nämligen beställt ett par från suitssuply som kommer fram idag då och vill så gärna ha den... Skorna tror jag ändå kan fixa till ett par anpassade för smoking men flugan är som sagt ett krav att den ska vara rosa. Kan man inte typ göra ett undantag eller vad har ni för åsikter om dettyp något i den här stilen https://www.google.se/search?q=tuxedo+with+pink+bow+tie&rlz=1C1EODB_enSE531SE531&espv=2&biw=1858&bih=1019&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiZqa_hxOPMAhUGDSwKHQtzDZYQ_AUIBigB#imgrc=RqGp07MXCpBX9M: fast utan väst då
Det är ingen speciell tema med andra ord är det ganska fritt, tycker själv att smoking ser mycket bättre ut vilket är anledningen till att bära den. Och rosa fluga är som sagt ett krav.Men vad är klädkoden på bröllopet? Om klädkoden inte är smoking verkar det ju lite onödigt att propsa på smoking och sen slänga in en rosa fluga i det.
Oavsett outfit kommer rosa fluga sänka resten av klädseln.Men vad är klädkoden på bröllopet? Om klädkoden inte är smoking verkar det ju lite onödigt att propsa på smoking och sen slänga in en rosa fluga i det.
Jag tänker mig att möjligheten att få in rosa på ett smidigare sätt än att rakt av kopiera tärnans klänning med helrosa fluga är större om kostym väljs (kanske kan matcha in rosa nyanser i en bröstnäsduk istället?). Att köra helrosa fluga för att matcha någon annans klänning ger mig mest akuta flashbacks till skolbalen i gymnasiet.Oavsett outfit kommer rosa fluga sänka resten av klädseln.
Ja, jag tänker mig ett något mer diskret sätt, men det är som sagt brudparets beslut. Men tycker absolut att kostym passar bättre än smoking i sådana fall, om rosa fluga krävs.Jag tänker mig att möjligheten att få in rosa på ett smidigare sätt än att rakt av kopiera tärnans klänning med helrosa fluga är större om kostym väljs (kanske kan matcha in rosa nyanser i en bröstnäsduk istället?). Att köra helrosa fluga för att matcha någon annans klänning ger mig mest akuta flashbacks till skolbalen i gymnasiet.
Å andra sidan tror jag inte att 95% kommer tycka annat än att alla är fantastiskt fina och att resterande 5% kommer hålla sin åsikt för sig själva. Att blidka brudparet på deras dag är inte fel.
Har skrivits lite om dessa på Manolo, handrullade kanter och inte allt för dyra. Frakten är däremot något sur...Vit linnenäsduk är ju ett måste nu när sommarkläderna kommer fram någon som vet vart jag kan hitta en bra prisvärd? Gärna i 2 eller 3 pack så det inte svider så mycket fall de försvinner på sommarfesterna![]()
Jag håller med att rosa fluga är otroligt ful, men eftersom jag är bestman och enligt paret måste matcha tärnas klänning som då råkar vara rosa blir detta ett krav... Det är ju brorsan som gifter sig så har frågat honom innan om smoking skulle gå bra och det var inga problem. Har nämligen beställt ett par från suitssuply som kommer fram idag då och vill så gärna ha den... Skorna tror jag ändå kan fixa till ett par anpassade för smoking men flugan är som sagt ett krav att den ska vara rosa. Kan man inte typ göra ett undantag eller vad har ni för åsikter om dettyp något i den här stilen https://www.google.se/search?q=tuxedo+with+pink+bow+tie&rlz=1C1EODB_enSE531SE531&espv=2&biw=1858&bih=1019&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiZqa_hxOPMAhUGDSwKHQtzDZYQ_AUIBigB#imgrc=RqGp07MXCpBX9M: fast utan väst då
Vit linnenäsduk är ju ett måste nu när sommarkläderna kommer fram någon som vet vart jag kan hitta en bra prisvärd? Gärna i 2 eller 3 pack så det inte svider så mycket fall de försvinner på sommarfesterna![]()
Jag håller med att rosa fluga är otroligt ful, men eftersom jag är bestman och enligt paret måste matcha tärnas klänning som då råkar vara rosa blir detta ett krav... Det är ju brorsan som gifter sig så har frågat honom innan om smoking skulle gå bra och det var inga problem. Har nämligen beställt ett par från suitssuply som kommer fram idag då och vill så gärna ha den... Skorna tror jag ändå kan fixa till ett par anpassade för smoking men flugan är som sagt ett krav att den ska vara rosa. Kan man inte typ göra ett undantag eller vad har ni för åsikter om dettyp något i den här stilen https://www.google.se/search?q=tuxedo+with+pink+bow+tie&rlz=1C1EODB_enSE531SE531&espv=2&biw=1858&bih=1019&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiZqa_hxOPMAhUGDSwKHQtzDZYQ_AUIBigB#imgrc=RqGp07MXCpBX9M: fast utan väst då
Lol som jag skrev vill jag använda smoking för att jag anser det som snyggare så vad spelar det för roll om jag blir den enda? Och blire det verkligen så stor skillnad med en kostym och rosa fluga, verkar vara det ni lägger all focus på.HAHA ska du vara den enda i smoking? och dessutom strutta omkring med rosa fluga? (För att du köpt en på suitsupply?)
![]()
smoking med rosa fluga och kostym med rosa fluga hur stor skillnad kan det bli? Och som jag nämnde ovan varför inte bära något som anses vara lite snyggare bara för att andra inte gör det?snälla, snälla - tänk om.
bär inte smoking om ingen annan har det. Bär absolut inte smoking med rosa fluga.
OM du prompt vill ha smoking, knyck en rosa blomma och håll i handen.
Ifall du verkligen måste matcha brudtärnan kör på en ljus rosa skjorta, den kan du faktiskt bära utan att se ut som en clown.Lol som jag skrev vill jag använda smoking för att jag anser det som snyggare så vad spelar det för roll om jag blir den enda? Och blire det verkligen så stor skillnad med en kostym och rosa fluga, verkar vara det ni lägger all focus på.
smoking med rosa fluga och kostym med rosa fluga hur stor skillnad kan det bli? Och som jag nämnde ovan varför inte bära något som anses vara lite snyggare bara för att andra inte gör det?
Vill passa på o ställa ett par frågor kring användning av smoking. Är det en dödssynd att bära rosa fluga till en svart smoking samt icke glansiga skor? Och vad tycker ni om att ha en smoking till ett bröllop?