• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Måste införskaffa nya jeans, har mest Tiger of sweden Pistolero nu men vill testa något nytt.
Är beredd att lägga ungefär 1000-1500 kr och är ute efter samma passform som Pistolero, dvs ganska slim som smalnar av vid fötterna. Någon som har något tips?

Edit: Är också intresserad av chinos i den prisklassen och passform. Gärna stretch

Måste införskaffa nya jeans, har mest Tiger of sweden Pistolero nu men vill testa något nytt.
Är beredd att lägga ungefär 1000-1500 kr och är ute efter samma passform som Pistolero, dvs ganska slim som smalnar av vid fötterna. Någon som har något tips?

Edit: Är också intresserad av chinos i den prisklassen och passform. Gärna stretch
Prova Replay Hyperflex, grymt sköna.
Men var beredd på att gå ner ca två storlekar i midjan, tack vare stretchen.

Jag har provat Shirtonomy.

Mycket nöjd med servicen. Besökte showroomet i Stockholm och fick hjälp av Tobias. Han måttade mig och vi talade samma språk gällande passform - jag ville ha öppna manschetter där längden ändå slutar där tummen börjar. Dvs: inte som en "vanlig" skjorta där ärmarna blir för långa när manschetterna är öppna. Tänk dig italiensk flärd framför konservativ gubbe.

Paketet var lätt skadat och två knappar hade fått sig en smäll. Två nya knappar skickades och var hos mig efter en dag.

Jag har provat Shirtonomy.

Mycket nöjd med servicen. Besökte showroomet i Stockholm och fick hjälp av Tobias. Han måttade mig och vi talade samma språk gällande passform - jag ville ha öppna manschetter där längden ändå slutar där tummen börjar. Dvs: inte som en "vanlig" skjorta där ärmarna blir för långa när manschetterna är öppna. Tänk dig italiensk flärd framför konservativ gubbe.

Paketet var lätt skadat och två knappar hade fått sig en smäll. Två nya knappar skickades och var hos mig efter en dag.
Hur upplevde du kvaliten på tyget och skjortan i sig? Förstår att det inte går att jämföra med t ex Barba men typ :)

Hur upplevde du kvaliten på tyget och skjortan i sig? Förstår att det inte går att jämföra med t ex Barba men typ :)

Svårt att säga. Det är en denimskjorta. Den du måste tvätta åtta gånger innan den har "rätt" mått. Har bara använt den en gång. Fick den av exet... :D

Bästa denimskjortan jag har kommer från Our Legacy. Köpte den någon gång i gymnasiet.

Aspesi finns i närheten av dig på: Gabucci, Paul & Friends och Nitty Gritty. Ta en runda!

Dessutom gör Uniqlo en nästan identisk men i en betydligt grövre och sämre linnekvalitet. Men kostar typ en fjärdedel.
För att den ska krympa! Hade gärna fått den färdig i min storlek. Fast då blir den ju dyrare pga ökad produktionskostnad. Å andra sidan får du chansen att göra din egen patina ;)

Lägg den i supervarmt vatten i ett par timmar och häng sedan in den i torkskåpet så får du nog all krympning direkt. Funkar det för osanforiserade jeans funkar det garanterat för en skjorta som säkert är sanforiserad.

Vilka plagg mår bra/inte bra av att hänga på galge i garderoben? Och finns det plagg som inte mår bra av att ligga vikt? Tänker främst basplagg. Kostymer och jackor tror jag få har ihopvikt i garderoben.

Vilka plagg mår bra/inte bra av att hänga på galge i garderoben? Och finns det plagg som inte mår bra av att ligga vikt? Tänker främst basplagg. Kostymer och jackor tror jag få har ihopvikt i garderoben.
Tröjor T-shirt och Pike ska vikas ihop. Häng ej på galge. Det som jag har upphängt är kavaj, kostym, skjorta, byxor.

mjo, även om jag anser att närmare 5 olika varumärken och totalt säkert över 10 olika passformer och modeller gör att de flesta kan köpa skjortor hos oss. Svårare för extremt vältränade och stora personer - annars hittar man alltid något märke och passform som passar. Självklart finns ju aspekten om att själv kunna välja detaljer själv - men som sagt, efterfrågan är minimal.

Oj, casual skulle jag säga. Min är en blå lite grövre skjorta med prickar. Rätt informell måste jag påstå.

Med det sagt är det tygkvalitet och passform jag gillar, så har de business-skjortor lär de vara bra också!

Vilka piké ska man satsa på. Var länge sedan jag köpte och efter en dyster inspektion i garderoben idag så är den befintliga stocken i bedrövligt skick. Är Lacoste fortfarande vettiga kvalitetsmässigt eller ska man gå direkt på Smedley och Sunspel?

Vilka piké ska man satsa på. Var länge sedan jag köpte och efter en dyster inspektion i garderoben idag så är den befintliga stocken i bedrövligt skick. Är Lacoste fortfarande vettiga kvalitetsmässigt eller ska man gå direkt på Smedley och Sunspel?
Tycker att Suitsupplys är väldigt bra och även bra pris. Ett minus att de inte finns i särskilt många färger.

Tycker Lacoste fortfarande håller en väldigt hög kvalité på just sina pikéer. Stör du dig inte på den synliga loggan så är det ett säkert val :)

Behöver utöka slipsgarderoben inför annalkande arbetsliv efter examen och tänkte försöka satsa på så mångsidiga grejer som möjligt i början. Vilka färger funkar till både mörkblå och mörkgrå kostym?

Tillbaka
Topp