• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Ifall du verkligen måste matcha brudtärnan kör på en ljus rosa skjorta, den kan du faktiskt bära utan att se ut som en clown.

Om jag prompt var tvungen att bära något väl synligt rosa (gillar rosa, inget tokigt men under dessa premisser är de fel) så hade jag kört på en rosa näsduk med en bondvikning. Färgglada flugor är clownigt, undvik

Edit
Kör blå kostym om har möjlighet, så lirar det rosa tom riktigt snyggt
Mmh ville helst inte bära rosa men de är helt inställda på det så blir nog en clean rosa fluga och kompletterar det med en rosa näsduk. Blå kostym var det första som ploppade upp i tanken men Vi kmr tydligen vara två bestman och vi måste också matcha varandra och den andra bestman har bara kostym i färgen svart.
Edit : fick nyligen veta att det var rosa tema, kanske byta till en rosa smoking istället? Hahah, men hur För jävligt kan det bli bara en fluga ju.

Vill passa på o ställa ett par frågor kring användning av smoking. Är det en dödssynd att bära rosa fluga till en svart smoking samt icke glansiga skor? Och vad tycker ni om att ha en smoking till ett bröllop?

Om du med icke glansiga skor menar något annat än lackskor så är det okej men de ska vara svarta, formella och extremt välputsade (gärna spitshine).
Försök och tänk om angående smokingen, förstår att du väl bära den när den är nyinköpt men det passar inte på bröllop och det passar inte med rosa fluga.
Som någon redan sagt, 95% kommer tycka att du är jättefin i smoking med rosa fördigknuten fluga, vit butondown skjorta och svarta sneakers :nailbiting:
Resterande 5%, som även hänger i denna tråden, håller artigt käft. Hoppas du blir nöjd vad du än bestämmer dig för!

Lol som jag skrev vill jag använda smoking för att jag anser det som snyggare så vad spelar det för roll om jag blir den enda? Och blire det verkligen så stor skillnad med en kostym och rosa fluga, verkar vara det ni lägger all focus på.

smoking med rosa fluga och kostym med rosa fluga hur stor skillnad kan det bli? Och som jag nämnde ovan varför inte bära något som anses vara lite snyggare bara för att andra inte gör det?

Jätte, jättestor skillnad.

Sedan kommer du se utklädd ut i smoking om ingen annan har det. Men vi verkar ha så troligt olika tankar om detta vilket gör att diskussionen inte kommer någon vart. Även om du bad om råd kring ett problem där samtliga i stort sätt gett dig samma svar.

Mmh ville helst inte bära rosa men de är helt inställda på det så blir nog en clean rosa fluga och kompletterar det med en rosa näsduk. Blå kostym var det första som ploppade upp i tanken men Vi kmr tydligen vara två bestman och vi måste också matcha varandra och den andra bestman har bara kostym i färgen svart.
Edit : fick nyligen veta att det var rosa tema, kanske byta till en rosa smoking istället? Hahah, men hur För jävligt kan det bli bara en fluga ju.
Om du absolut kör rosa fluga, skippa åtminstone rosa näsduk till förmån för en enkel vit.

Hmm, rosa smoking ser bättre ut. :D
image.jpeg

vs
image.jpeg

Jätte, jättestor skillnad.

Sedan kommer du se utklädd ut i smoking om ingen annan har det. Men vi verkar ha så troligt olika tankar om detta vilket gör att diskussionen inte kommer någon vart. Även om du bad om råd kring ett problem där samtliga i stort sätt gett dig samma svar.
Själv tycker jag det är lika fult oavsett kostym eller smoking, vad är enligt dig den stora skillnaden? Jag vill bara höra dit resonemang och inte bara att det är hopplöst.
Om du absolut kör rosa fluga, skippa åtminstone rosa näsduk till förmån för en enkel vit.
Blir det inte riktigt konstigt med omatchande fluga och näsduk?
Hmm, rosa smoking ser bättre ut. :D
image.jpeg

vs
image.jpeg

Jag håller absolut med men att bära svart kostym gör det inte bättre eller?

Själv tycker jag det är lika fult oavsett kostym eller smoking, vad är enligt dig den stora skillnaden? Jag vill bara höra dit resonemang och inte bara att det är hopplöst.

Blir det inte riktigt konstigt med omatchande fluga och näsduk?

Jag håller absolut med men att bära svart kostym gör det inte bättre eller?

mitt resonemang är att inga utomstående färger får matchas till smoking. om man kör på svart smoking ska enbart svart och vitt få synas. kör du på midnattsblå smoking skall enbart midnattsblått, svart och vitt få synas. jag tycker, precis som du, att rosa är fult oavsett kostym eller smoking. Med det sagt är det dock (enligt mig) tusen gånger värre att matcha dessa färger tillsammans vid bärande av smoking.

Detta borde ju betyda att allt detta tjaffs om matchning osv spelar ingen roll, man får ligga ändå? ;)
Så länge man inte bär rosa fluga så finns det fortfarande en chans.
Jag hade vägrat denna clownutstyrsel och föreslagit mörk kostym plus rosa slips. Någon värdighet vill man ha kvar även om bruden fått alla möjliga visioner om hur speciell hennes dag måste vara.

Jag hade vägrat denna clownutstyrsel och föreslagit mörk kostym plus rosa slips. Någon värdighet vill man ha kvar även om bruden fått alla möjliga visioner om hur speciell hennes dag måste vara.
Hahaha jag måste erkänna att jag också hade verkligen försökt göra samma sak på alla sätt.

Gillar annars idén om att köra en pocketsquare i rätt nyans men skippa den där förbaskade flugan om du på något sätt kan komma ifrån det.

haha håller helt med men det är ju inte mitt bröllop så tyvärr har jag ingen röst direkt. Tydligen så har de haft ett "möte" om det då de kom överens om att ha rosa som tema vilket innebär att de har redan beställt klänningar och annat skit som tydligen är i rosa... Det är otroligt löjligt då brorsan som ska gifta sig också tycker att det är fult. (det sa han iaf)

De

Eller så kör du det du tänkt och tar till det klassiska fotoförbudet? Allt löst.
Det är också ett alternativ men man vill ju ha lite kul också inte hela tiden hålla koll på var kameramannen befinner sig :p
Hahaha jag måste erkänna att jag också hade verkligen försökt göra samma sak på alla sätt.

Gillar annars idén om att köra en pocketsquare i rätt nyans men skippa den där förbaskade flugan om du på något sätt kan komma ifrån det.
Har hela truppen emot mig alltså paret som ska gifta sig så ser inte många alternativ tyvärr. Förresten fick jag hem smokingen och den satt väl sådär är lite osäker har ni något ställe ni skulle kunna rekommendera för schyssta kostymer helst under 4000 kronor och har en fysisk butik i stockholm.

Edit: Kan gå upp lite i pris om det är absolut nödvändigt, helst att justering av kostymen ska ingå i priset då det kommer att vara nödvändigt

Senast ändrad:
haha sluta ge mig mer ångest! Önskar att ni kunde ta ett snack med paret och förklara det för dem.

Det är väl bara att säga att det är fel? Man kan inte blanda hur som helst. Säg att det är som att ha vita trekvartsleggings eller leggings till kjol. Det går bara inte. Fluga i samma färg som tjejens klänning känns bara högstadiebal.

Skicka henne länken till tråden..

Det är väl bara att säga att det är fel? Man kan inte blanda hur som helst. Säg att det är som att ha vita trekvartsleggings eller leggings till kjol. Det går bara inte. Fluga i samma färg som tjejens klänning känns bara högstadiebal.

Är väl bara att köra som bruden vill, fult eller inte. Gör det bästa av det bara. Att skita i vad bruden bestämt på sitt bröllop är flöjtigt om något.
Måste tyvärr hålla med LongCon det är trots allt deras bröllop därför bör man respektera deras beslut oavsett hur för jävligt det än kommer att se ut. Skulle däremot behöva hjälp att hitta schysst svart kostym :-D

Har hela truppen emot mig alltså paret som ska gifta sig så ser inte många alternativ tyvärr. Förresten fick jag hem smokingen och den satt väl sådär är lite osäker har ni något ställe ni skulle kunna rekommendera för schyssta kostymer helst under 4000 kronor och har en fysisk butik i stockholm.

Edit: Kan gå upp lite i pris om det är absolut nödvändigt, helst att justering av kostymen ska ingå i priset då det kommer att vara nödvändigt
Har bara en kavaj från TTC men har rekommenderat kollegor som inte vill lägga så mkt på en kostym att handla där. Det har sett helt ok ut efter lite ändringar.
http://www.brothers.se/shoplook/index/index/lookid/309728

Måste tyvärr hålla med LongCon det är trots allt deras bröllop därför bör man respektera deras beslut oavsett hur för jävligt det än kommer att se ut. Skulle däremot behöva hjälp att hitta schysst svart kostym :-D

Jag tror inte någon kommer lägga märke till att en mörkblå kostym inte är svart. Mörkblå ser ju ofta svartare ut än svart. Svart kostym använder man väl aldrig?

Svart kostym med rosa fluga är ingen höjdare, men det är tusen gånger bättre än smoking med rosa fluga. Kan du hala lite på det är rosa slips bättre än fluga och mörkblått är bättre än svart, men det är som sagt lite utanför din kontroll. Det är just det som är grejen med klädkoder (ja, nu är inte svart-med-rosa en klädkod, men...) - man sätter på sig det som är angivet och bryr sig mer om att vara härlig och ha roligt än att tänka på kläder (enda skillnaden mellan att vara nudist och ha smoking är att jag nog ser bättre ut i smoking...). Säger bruden att ni ska ha svarta kostymer, rosa flugor och matchande näsdukar; lev med det.

Du sitter i skiten @chickare. Oavsett vad du väljer blir du en flüte. tough cookies.
Man går ju ta smällen för storebrorsan, det är ju insidan som räknas haha ;-)
Jag tror inte någon kommer lägga märke till att en mörkblå kostym inte är svart. Mörkblå ser ju ofta svartare ut än svart. Svart kostym använder man väl aldrig?
Har förslaget detta men blevblev tyvärr ett nej. Måste "matcha" den andra bestman.. so gaay.
Svart kostym med rosa fluga är ingen höjdare, men det är tusen gånger bättre än smoking med rosa fluga. Kan du hala lite på det är rosa slips bättre än fluga och mörkblått är bättre än svart, men det är som sagt lite utanför din kontroll. Det är just det som är grejen med klädkoder (ja, nu är inte svart-med-rosa en klädkod, men...) - man sätter på sig det som är angivet och bryr sig mer om att vara härlig och ha roligt än att tänka på kläder (enda skillnaden mellan att vara nudist och ha smoking är att jag nog ser bättre ut i smoking...). Säger bruden att ni ska ha svarta kostymer, rosa flugor och matchande näsdukar; lev med det.

Håller helt med, trots allt deras dags liksom.

Tillbaka
Topp