• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Lorre23

Omega
ngn som har erfarenhet från ™ lewin skjortor? funderar på att beställa o testa några slim fit men blir osäker om det är slim fit i skandinaviska mått?
Har ett par från Charles Thyrwitt i extra slim fit och dem sitter lösare än vad slim fit i skandinaviska mått gör. Tycker kvalitén är helt ok kontra pris, köpte i London för något år sedan och då hade dem fyra skjortor för 100£
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
ngn som har erfarenhet från ™ lewin skjortor? funderar på att beställa o testa några slim fit men blir osäker om det är slim fit i skandinaviska mått?
™ lewin lr charles tyrwhitt är det same same?
Engelsk slim fit är INTE att likställa med svensk slim fit. Men TM Lewin har väl fortfarande bra storleksangivelser på sina skjortor?
Angående TM Lewin vs. Charles Tyrwhitt skulle jag säga att CT vinner. Nu har jag bara tre skjortor från TML (och från samma linje) men min uppfattning är att CT har mjukare och skönare tyger rent generellt. Jag kan intyga att CT har JBKPK (jävligt bra kvalitet per krona) på sina linneskjortor (de skjortor jag haft och tvättat mest, visserligen inköpta för en 6-7 år sedan så det kan ju ha ändrats). Bomullskjortorna från detta märke har jag inte tvättat lika mycket för att ge ett underbyggd omdöme, men inga problem efter 5-15 tvättar iaf.
 

pankhurst

Omega
Snälla alla skjortbärare, tipsa mig om en bra undertröja som INTE syns under en tunn finskjorta.
Jag har provat alla vanliga casualmärke ex CK, Dressman, Levis etc och mina önskemål är betydligt högre.
TUNNA sömmar, dem flesta har ju 5mm tjock v-ringning och stora muffar i ärmslutet. Gärna stretchmaterial så man slipper överflödigt tyg.

Har googlat lite på Spanx ( det är inte primärt att hålla in överkottsfett :) ) men dyra med typ 650:- per linne, Zalando har Schiesser men saknar min storlek, Sloggi vet jag inte var jag kan köpa ( ICA har bara dam ).
Bor inte i Sthlm men tips på kedjor eller webbutik önskas.
Vi tar det igen, Stretch, tunna sömmar, v-ringad och vit.

Dessutom lite brådis, ska på kryssning i Karibien till helgen.
Kanske lite sent...MEN här kommer ett tips, https://www.aocms.com/men/t-shirt-lightweight-white
 

Golbica

Omega
Engelsk slim fit är INTE att likställa med svensk slim fit. Men TM Lewin har väl fortfarande bra storleksangivelser på sina skjortor?
Angående TM Lewin vs. Charles Tyrwhitt skulle jag säga att CT vinner. Nu har jag bara tre skjortor från TML (och från samma linje) men min uppfattning är att CT har mjukare och skönare tyger rent generellt. Jag kan intyga att CT har JBKPK (jävligt bra kvalitet per krona) på sina linneskjortor (de skjortor jag haft och tvättat mest, visserligen inköpta för en 6-7 år sedan så det kan ju ha ändrats). Bomullskjortorna från detta märke har jag inte tvättat lika mycket för att ge ett underbyggd omdöme, men inga problem efter 5-15 tvättar iaf.
Tack beställda från CT
Har ett par från Charles Thyrwitt i extra slim fit och dem sitter lösare än vad slim fit i skandinaviska mått gör. Tycker kvalitén är helt ok kontra pris, köpte i London för något år sedan och då hade dem fyra skjortor för 100£
Beställda deras nya fit som är den smalaste dom har, mätte vs en stenströms slimline skjorta och dom verkade ha typ samma mått. Håller tummarna :)
 

Arvis

Cartier
2-Faktor
Jag ska iväg 8 nätter på kryss och tänkte att med undertröja kanske man kan ha en och samma skjorta 2 dagar, förutsatt det inte blir för mycket dans ( tenderar bli så efter några skumpor ).
Jag tackar för tipsen och kommer att handla dem i Miami innan resan. Hittar jag inga så överlever jag nog ändå.
För att slippa lökringar ? Har inte varit på sådan här semester förut så vill vara förberedd.
Iof Amerikanskt fartyg och dem gillar ju nog AC .

OK, skippa min stundande resa, frågan gäller även i Svenska förhållande.

Snyggt! ;)
Nä, men vissa av oss svettas mer än andra. Inte så jäkla charmigt med svettfläckar under armarna och på ryggen...

Slår ett slag för detta alternativ. Finns ju olika varianter men kör denna och är nöjd. Kompletterar med sjyst deo för doft. Stoppar svetten istället för att suga upp den.
Fördelar: mindre packning, svalare och snyggare utan tisha under skjortan. Bara en tanke. :rolleyes:
CE59C7B1-00C3-4969-8C09-48CFAE1A69FC.jpeg
 
Nu lider jag inte av enorma svettningar under armarna (vanliga anti perspirant-deo) fungerar bra för mig. Däremot går det väl nu att spruta in botox i armhåla för att hämna svettningarna där? Kanske kan vara ett tips eller alternativ att se över om man lider av det...
 
Äsch kom igen, bara kör på Absolut torr. Störde mig på armsvett länge men efter ett par års användande av absolut torr så kommer jag inte ens ihåg hur det kändes med armsvett.
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Äsch kom igen, bara kör på Absolut torr. Störde mig på armsvett länge men efter ett par års användande av absolut torr så kommer jag inte ens ihåg hur det kändes med armsvett.

Hade en i klassen i högstadiet som trodde absolut torr var som en deo, körde två ggr per dag i två veckor tills i princip armhålorna var rödare än en tomteluva. Det gjorde nog ont. Tveksam dock om han än idag kan svettas :D
 

johpe

Panerai
2-Faktor
Om man nu stör sig på svettningar rekommenderar jag att kolla upp MiraDry behandling (permanent) istället för att spruta in ett av världens giftigaste ämnen (botox) i kroppen var 6e månad.
 

Golbica

Omega
om jag har linne under skjortan är det främst för att deons lukt sätter sig på skjortans armhåla annars, kanske använder dålig deo... ngn rekommendation?
 

Miami

Rolex
2-Faktor
Jag såg en rock i typ denhär färgen
Med lite grått i
Men han inte fråga om märket
Bild snodd på nätet för att visa färg

Tips mottages
image.png
 
Topp