• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Söker lite tips angående skjortor, hoppas det är okej här?

Tyvärr var jag ingen vinnare i genlotteriet då jag inte blev längre än 171 cm (skoja inte om den där sista centimetern, den är viktig :D). Dessutom måste jag ha enormt korta armar. Har mätt lite på mig själv och jag behöver runt 16" i kragen, ärmarna behöver vara runt 30-31". Problemet blir alltså att allt som oftast blir skjortan VÄLDIGT lång (vilket iofs spelar mindre roll, men det känns som att det blir lite konstiga proportioner) samt att ärmarna alltid är superlånga.

Har hittills inte lyckats hitta någon skjorta som sitter bra, och knappt ens hyfsat okej, direkt från hyllan. Testat alla möjliga märken, storlekar etc. Finns det ens? Är det bara inse att man måste måttbeställa alt. skrädda alla skjortor?
På grund av det här så använder jag väldigt sällan skjorta, vilket är lite tråkigt. Så, finns det någon kortvuxen stackare (långa går också bra) här som har några tips?
Känner igen det där. Har preciiis samma problem. Är ändå 179cm (fan den där extra cm hade suttit fint haha) o väger 79 pannor men har en riktig tjurnacke o korta armar..
Får alltid sy upp ärmarna men kanske dags att ge shirtonomy en chans..

Har rensat och sorterat i garderoben har lite kläder som är helt nya med tags bl.a. Lyle & Scott (mest helt nya oanvända pikéer). Körde mycket L&S förr (20-25 årsåldern), är nu 31. Känner nu att märket är lite för ungdomligt och funderar på att sälja av allt. Vad har ni får åsikter om Lyle & Scott? Märket generellt, kvalité etc.
Gillar du material, färg och passform? Isf kör. Sprätta bort den fula pippin bara ;)

Om kläderna passar och du gillar färg/design/etc så ser jag ingen mening med att göra sig av med nåt för märkets skull.

Använt, slit och släng istället. Köp nytt när du behöver ersätta.

Har över 30 st pikéer varav 3-4 st helt nya L&S med tags och allt som jag aldrig kommer använda. Så bättre att sälja och lägga pengarna på klockkontot ;)

Min enda åsikt är att de har världens i särklass fulaste logga, alla kategorier. :D

Med det sagt: Gubbmärke, eller märke för golfspelare. /Kille 21.

Äger en del plagg från Lyle & scott. Gillar inte pippin (borde ta tag i att sprätta bort på skjortorna iaf) men loggan får övervägas av perfekt passform på de plagg som ägs. Och det är inte ofta det händer :) Skjortorna har hållit bra, pikéer är som de är. De bleks snabbare.

Jag tror min avsky mot loggan baserar sig från gymnasietiden, likaså som jag har svårt äga plagg från JL/tiger eller spyr lite av wesc loggan som jag klassar som 100ggr värre :D

Bild på Rota--byxorna!
Screenshot_20180818_134908.jpg
Blir tyvärr retur för mig, tyckte inte de satt så bra. Midjan var ok, men höften var för tight.

Vad tror ni om de kommande inslagen i Lalles Dressmann-kollektion? Finns bilder på hans Instagram. Det pratas om "ull-mix" och i mina öron låter det som polyester+ull.

Finns en fördel med ullblandningar på byxor, det går i regel att maskintvätta vilket jag kan uppskatta under vintermånaderna då nederdelen blir skitigt direkt av stänk vid en kort promenad.
Inte bara jag alltså som stänker ner brallorna. Skönt, trodde jag var felskapt. Ser det seriöst som ett stort problem att man inte ens kan gå från bilen 100m till kontoret utan att skita ner brallorna fullständigt. Lösningen för mig är höga gummistövlar och sen byta skor vid arbetsplatsen. Har även testat att applicera olika gångstilar - och det hjälper - men i gengäld så ser det ut som man gjort på sig. Och det är ju inte optimalt det heller.

Inte bara jag alltså som stänker ner brallorna. Skönt, trodde jag var felskapt. Ser det seriöst som ett stort problem att man inte ens kan gå från bilen 100m till kontoret utan att skita ner brallorna fullständigt. Lösningen för mig är höga gummistövlar och sen byta skor vid arbetsplatsen. Har även testat att applicera olika gångstilar - och det hjälper - men i gengäld så ser det ut som man gjort på sig. Och det är ju inte optimalt det heller.
Ha ha, gjort på sig.
Underbart:D

Man kanske ska testa silly walk i vinter och se om det hjälper:p

Vet inte vad jag tycker om dessa byxor, skönt tyg och snygg färg men det är något som gör att jag tycker det ser konstigt ut vid midjan. Vad tycker experterna?
20180822_181649.jpg

Rensar fortfarande i garderoben och funderar på att göra mig av med Ralph Lauren-skjortor till förmån för några roligare. Har flera i nyskick. (Kanske pikéerna också) Vad anser ni om Ralph Lauren? Främst deras skjortor och pikéer. Har nog tröttnat rejält på hästen och att märket känns ungdomligt. Mvh 31-åringen...

Rensar fortfarande i garderoben och funderar på att göra mig av med Ralph Lauren-skjortor till förmån för några roligare. Har flera i nyskick. (Kanske pikéerna också) Vad anser ni om Ralph Lauren? Främst deras skjortor och pikéer. Har nog tröttnat rejält på hästen och att märket känns ungdomligt. Mvh 31-åringen...
Håller med om att det finns roligare. Både skjortor och pikéer. Och generellt föredrar jag alltid logofria plagg. Men överlag älskar jag RL så länge de håller sig till sin
identitet och inte flörtar med gatan. Och har inga problem att använda både skjortor och pikéer så länge resten av klädseln är klassisk och återhållsam.

Edit: förutsätter nog att vi inte pratar om skjortor/pikéer med överdimensionerad häst på steroider ;)

Häst är bättre än gul pippi.
Bäst är att strunta i vad andra tycker.
Men om du vill ha en åsikt så håller jag med talaren ovan. En piké med bra passform och diskret logga blir sällan fel.

Fyndade på rea i somras..en grön K jacket från Boglioli..tyvärr i bomull så blir lite veck. Brukar annars föredra deras ull o lin.
Är egentligen 2-3cm som kunde kortas i ärmen men fundera på att skippa det då det inte ser konstigt ut eller stör. Brukar dock alltid lägga upp. ilands problem deluxe
6F8ED6AC-EA2E-488E-9D6D-D668A1E3EBB2.jpeg
5A62BCC4-155C-4C15-972F-445E130F50C4.jpeg

Tillbaka
Topp