• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kläderna gör mannen

konkret

Cartier
2-Faktor
Skulle behöva lite hjälp med att lista ut nyårsklädseln. Har följande kavaj jag tänkte använda:

Är lite sent ute och har tappat för mycket vikt för att på ett snyggt sätt bära upp de kostymer jag har. Hur hade ni matchat ovan för nyåret? Eller hade det varit bättre att köra på en sammetskavaj istället?
 
Skulle behöva lite hjälp med att lista ut nyårsklädseln. Har följande kavaj jag tänkte använda:

Är lite sent ute och har tappat för mycket vikt för att på ett snyggt sätt bära upp de kostymer jag har. Hur hade ni matchat ovan för nyåret? Eller hade det varit bättre att köra på en sammetskavaj istället?
Beror helt sammanhang tänker jag. Ett par mörkgråa kostymbrallor till den kavajen hade ju varit enkelt och stiligt om du bara kör en skjorta eller en stickad tröja under.
 

daniel_se

Omega
Jag har alltid velat ha en sjysst brun mocjajacka. Ni vet vilken typ jag menar. Jag är dock 193cm och har långa armar, och hittar aldrig storlekar som passar mig. Finns det någon modell som är extra lång i ärmarna, som finns i långa ärmstorlekar, eller någonstans man kan göra en made to measure för en vettig peng?
 
Tack för tipsen här inne! Blev att klicka hem ett par M7 6x wash till rea dessutom!
 

mrcharlus

Omega
Några vänner av Schott på forumet?
image.jpg
 

bernoulli

Audemars
2-Faktor
Letar efter en dunjacka i typ mellanvikt, dvs inte den allra tunnaste och behöver inte klara en polarexpedition. Budget upp till 4k. Får gärna tåla vind och vatten samt vara lite nedtonad, så inga jättelika loggor. Typ något i denna stil. Grå från Herno och blå från Sail Racing.
Skärmavbild 2020-12-27 kl. 15.07.56.png
Skärmavbild 2020-12-27 kl. 15.14.05.png
 

Duddee

Cartier
2-Faktor
Letar efter en dunjacka i typ mellanvikt, dvs inte den allra tunnaste och behöver inte klara en polarexpedition. Budget upp till 4k. Får gärna tåla vind och vatten samt vara lite nedtonad, så inga jättelika loggor. Typ något i denna stil. Grå från Herno och blå från Sail Racing.
Skärmavbild 2020-12-27 kl. 15.07.56.png
Skärmavbild 2020-12-27 kl. 15.14.05.png

Den här från Borrelli är trevlig. Knappa in 20HOLIDAY så får du 20% extra på priset.

 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Letar efter en dunjacka i typ mellanvikt, dvs inte den allra tunnaste och behöver inte klara en polarexpedition. Budget upp till 4k. Får gärna tåla vind och vatten samt vara lite nedtonad, så inga jättelika loggor. Typ något i denna stil. Grå från Herno och blå från Sail Racing.
Skärmavbild 2020-12-27 kl. 15.07.56.png
Skärmavbild 2020-12-27 kl. 15.14.05.png

Jag har en sån här sedan något år tillbaka som lite slit och släng-jacka och är otippat nöjd med den. Galet bra pang för pengen speciellt när den gått på rea:

 

Dt250

Rolex
Paneristi
Jag har alltid velat ha en sjysst brun mocjajacka. Ni vet vilken typ jag menar. Jag är dock 193cm och har långa armar, och hittar aldrig storlekar som passar mig. Finns det någon modell som är extra lång i ärmarna, som finns i långa ärmstorlekar, eller någonstans man kan göra en made to measure för en vettig peng?
Valstar har rätt långa armar.
 

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor

Xandyr91

Omega
2-Faktor

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Tack för alla tips, @CBO @krämbulle @grodslukarenx och @Duddee, landade tillslut i nedan. Iofs inte provat den så får se hur den känns när den kommer. https://se.zoovillage.com/jlindeberg/barry-stretch-nylon-jl-navy-1
Skärmavbild 2020-12-28 kl. 11.19.15.png

Den där kommer nog bli grym - köpte en Lindeberg till sambon i julklapp och är imponerad av kvaliten och känslan i den.



Köpte den där för ett par veckor sedan, i ’brunt’, innan den kom på rea (morr), och för pengen är den helt okej med!
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Har hört att Ring Jacket har den absolut bästa passformen RTW.
Då har du faktiskt hört fel (eller så har du hört det från någon som helt enkelt svamlar)!
Du är medveten om att "bästa passformen" är ytterst individuellt (ja, våra kroppar är helt enkelt väldigt olika!)? För vissa har har Dressmann bästa passformen!:)
 
Senast ändrad:

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Bara därför bjussar jag på en bild när jag bär en tröja från Dressmann! :)
När vi pratar om passform så har det visat sig att tröjorna från Dressmann senaste åren fungerar för mig (inte helt perfekt passform, men för 300 spänn kan jag inte kräva skräddarsydd passform) medan skjortorna inte passar mig alls,
Men är det inte dålig kvalitet på dessa tröjor hör jag någon ropa! Nä, de är inne på sin tredje säsong och än har jag inte upplevt några problem!
002-jpg.489507
 

Christoban

Cartier
Vad säger tråden om att matcha brunt stickat och grå flanell med svart läder på dressklocka? Bra eller anus?

Tyvärr svårt att fånga på ett vettigt sätt i ljuset nu, men tänk ungefär såhär:
 

Bilagor

  • 9E44DE0C-5A2A-407D-8FEB-120F03C17E59.png
    9E44DE0C-5A2A-407D-8FEB-120F03C17E59.png
    144.3 KB · Visningar: 66
Topp