Har ett par Momotaro 0605 som nog är de bästa jeans jag haft. Ska få sin första tvätt snartNågon här som kan tipsa om bra jeans? Kör ofta Levis, främst 511, men vore kul att ha lite andra märken och rulla mellan. Vad kör ni? Några tips?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Har ett par Momotaro 0605 som nog är de bästa jeans jag haft. Ska få sin första tvätt snartNågon här som kan tipsa om bra jeans? Kör ofta Levis, främst 511, men vore kul att ha lite andra märken och rulla mellan. Vad kör ni? Några tips?
Pistolero beskrivs som "relaxed". Inga långkallingar på mig iaf.Dom är väl inte ”lite lösare”, speciellt inte Tigers jeggings?
Har ett par Momotaro 0605 som nog är de bästa jeans jag haft. Ska få sin första tvätt snart
De är väl så slim fit något kan bli. Tittar man på mer klassiska märken så är väl detta att betrakta som "skin fit".Pistolero beskrivs som "relaxed". Inga långkallingar på mig iaf.
Nä. Deras evolve och slim är mer slimmade. Rex och nico är lite rymligare, kanske kan vara värt en kik.De är väl så slim fit något kan bli. Tittar man på mer klassiska märken så är väl detta att betrakta som "skin fit".
Jag bad inte om tipsNä. Deras evolve och slim är mer slimmade. Rex och nico är lite rymligare, kanske kan vara värt en kik.
Du bad om tips, gillar du inte tipset är det cool. Ha en fin fredag.
Nvm... Mina bilder blir också skit och mina lår gör det inte representativt oavsett.Kan försöka fixa imorgon, pinga mig om jag glömmer
Men vet inte hur mkt jag kan avslöja om passformen eftersom jag själv har lite annorlunda kroppsform (extremt tjocka lår), den är väldigt lik berg&bergs jeans men med lite mer utrymme i låren.
Kostar ju inte många kronor att sy in midjan.På jakt efter ett par ovättade svarta jeans, max 2000 kr till att börja med. Behöver utrymme i lår och 34" i längd. Helst inte över 12 oz (sommarbyxa).
Som referens så sitter Uniqlos vanliga selvagejeans riktigt bra.
Köpte Arkets regular jeans, men 32" som var OK i midja var på tok för tighta i höft och lår. 33" var OK, men alldeles för stor i midja. Är det värt att försöka sy in ett par 700-kronors-jeans?
Nudie och annat med stora loggor går bort. Har sprätt bort Nudieloggor tidigare, men vill gärna undvika
Någon som kan tipsa om alternativ?
Jag har länge letat efter ett bra par svarta jeans och det bästa alternativet för mig är Levi’s 501. Jag har gått upp i storlek för högre midja och en mer bekväm passform. Midjan kan helt klart tas in, men jag är bekväm och använder skärp. Passformen är väldigt lik Levi’s model 1955 från Levi’s Vintage Clothing.På jakt efter ett par ovättade svarta jeans, max 2000 kr till att börja med. Behöver utrymme i lår och 34" i längd. Helst inte över 12 oz (sommarbyxa).
Som referens så sitter Uniqlos vanliga selvagejeans riktigt bra.
Köpte Arkets regular jeans, men 32" som var OK i midja var på tok för tighta i höft och lår. 33" var OK, men alldeles för stor i midja. Är det värt att försöka sy in ett par 700-kronors-jeans?
Nudie och annat med stora loggor går bort. Har sprätt bort Nudieloggor tidigare, men vill gärna undvika
Någon som kan tipsa om alternativ?
På vilket vis?Hade deras "vanliga" i mocka. Riktig skit.
ping @christian-h @Wesslan18 och @FloffenNågon som testat Anglo-Italian?
Anglo-Italian | Online Store
Anglo-Italian marries the ease of soft Italian construction with the gravity of the English palette. Made-To-Measure and Bespoke Tailoring lies at our core, representing a mix of the craft, history and culture which means so much to us.angloitalian.com
Någon som testat Anglo-Italian?
Anglo-Italian marries the ease of soft Italian construction with the gravity of the English palette. Made-To-Measure and Bespoke Tailoring lies at our core, representing a mix of the craft, history and culture which means so much to us.angloitalian.com
Någon som testat Anglo-Italian?
Uniqlo funkar för migSitter vi inne på några bra tips på t-shirts utan logga i bra kvalle som håller formen? Vill köpa ett litet lager vita + svarta.
Tack! Tar en kikUniqlo funkar för mig
Arket. Den med tjockare tyg.Sitter vi inne på några bra tips på t-shirts utan logga i bra kvalle som håller formen? Vill köpa ett litet lager vita + svarta.
+1 på den, deras heavyweight är bra grejer!Arket. Den med tjockare tyg.
Sitter vi inne på några bra tips på t-shirts utan logga i bra kvalle som håller formen? Vill köpa ett litet lager vita + svarta.
Arket. Den med tjockare tyg.
Arket. Den med tjockare tyg.
Är det dessa?+1 på den, deras heavyweight är bra grejer!
Snyggt! Vad kör du för storlek? Jag är 179cm ca 83kg.Kan tipsa om https://bravestarselvage.com/collec...tra-heavyweight-cotton-t-shirt-two-pack-white
Ytterligare kraftigare än den från Arket men jag säga att jag har aldrig ägt bättre t-shirts än dessa. Jag har gjort mig av med alla mina andra och har endast 7 sådana här.. Gäller såklart att man inte har bråttom (för det har inte tullen i Sverge) och med frakt, moms och tull så blir såklart priset klart högre än den från Arket men så får du också en helt annan vara.
Jag skulle säga att storlekarna är väldigt TTS för amerikanska storlekar så en upp jämfört med europeiska. Jag har som ref XL regular hos Asket (inte Arket) och kör L i Uniqlo.Snyggt! Vad kör du för storlek? Jag är 179cm ca 83kg.
Hörde mig för med lokal skräddare, och de verkade inte speciellt sugna, tyvärr.Kostar ju inte många kronor att sy in midjan.
Tack för tips! Såg dessa också, men de verkar vara något smala över lår i förhållande till midja.Jag har länge letat efter ett bra par svarta jeans och det bästa alternativet för mig är Levi’s 501. Jag har gått upp i storlek för högre midja och en mer bekväm passform. Midjan kan helt klart tas in, men jag är bekväm och använder skärp. Passformen är väldigt lik Levi’s model 1955 från Levi’s Vintage Clothing.
Prislappen är 899: - hos CareOfCarl. Mina har börjat få riktigt trevlig patina och jag använder bokstavligen talat skiten ur dem. Alla mina andra jeans är selvedge, men när det kommer till svarta jeans är det här bästa valet för min del.
Levi's 501 Original Fit Jeans Black | Herr - Care of Carl
Världens första blåjeans, de klassiska 501 jeansen från Levi's. Dessa jeans har orginalpassformen med normalhög midja, i en svart färg. Tillverkade i bomull.www.careofcarl.com
Hörde mig för med lokal skräddare, och de verkade inte speciellt sugna, tyvärr.
Tack för tips! Såg dessa också, men de verkar vara något smala över lår i förhållande till midja.
Köpte till slut ett par från Asket, deras "regular"-modell i svart. Den var dock extremt insvängd kring foten. Utseendemässigt fick jag Flashbacks till det här med gummisnoddar runt ankeln. Hade inte gått att ha på sig boots med den byxan, så de åkte tillbaka rekordsnabbt.
Haha, håller med 100%.Hur är passformen på Arkets T-shirts? Svårt att bedöma på deras hemsida då antingen modellerna är väldigt spinkiga eller så har de på sig alldeles för stora storlekar, fattar att det är ett medvetet drag med oversize, men det ser inte klokt ut.