• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kläderna gör mannen

injection

Omega
IMG_8888.jpeg


Vad tycker panelen, vilken färg på byxor hade passat bäst till den här kavajen? Hade det funkat med ljusblå linneskjorta , benvita linnebyxor och gråa tassel loafers? Kan man matcha olika material med varandra? tänker på ull & linne…tex.
 

Psykel

Patek
IMG_8888.jpeg


Vad tycker panelen, vilken färg på byxor hade passat bäst till den här kavajen? Hade det funkat med ljusblå linneskjorta , benvita linnebyxor och gråa tassel loafers? Kan man matcha olika material med varandra? tänker på ull & linne…tex.
Låter väl som en bra plan, tycker jag. Såklart man kan kombinera olika material! Annars skulle man ju inte kunna bära bomullsskjorta med ullkavaj...
Personligen bär jag oftast bomullschinos med mina ullkavajer. Klassisk combo.
OBS! Jag är ingen stilfascist. Kan finnas andra i tråden som har hårdare "regler".
 

grodslukarenx

Patek
2-Faktor
@hexiplex - ingen vill se det här, men skulle du mot förmodan vilja visa upp mer av den gör det någon annanstans. Det här är en tråd där vi diskuterat kläder, suddiga ”fit checks” i dåligt ljus platsar inte här.

Uppvisning av outfits görs i outfit-tråden, men vill inte se det där heller eftersom det endast är ett provokation och rent reaktionssökande.

Du kan ju ta din egenskapade Lyriker-tråd till att visa upp en hobbylyriker/sjuksyrras dekadenta leverne. Sen kan ni ju skapa en keramik/askfatstråd.
 
Hur är era erfarenheter från Blugiallo? Jag tycker oavsett plagg jag beställt att allt hela tiden sitter lite väl tight? Är det meningen att en skräddad skjorta ska strama över rygg så fort man höjer armarna?
 

Joakim

Sugen
2-Faktor
@hexiplex - ingen vill se det här, men skulle du mot förmodan vilja visa upp mer av den gör det någon annanstans. Det här är en tråd där vi diskuterat kläder, suddiga ”fit checks” i dåligt ljus platsar inte här.

Uppvisning av outfits görs i outfit-tråden, men vill inte se det där heller eftersom det endast är ett provokation och rent reaktionssökande.

Du kan ju ta din egenskapade Lyriker-tråd till att visa upp en hobbylyriker/sjuksyrras dekadenta leverne. Sen kan ni ju skapa en keramik/askfatstråd.
Men bäste Grodis, askfat och linjaler som säkerställer passform från min mormors fars skrädderi som klädde upp en anständig fotbollstrupp borde ändå tolereras 😉
IMG_4020.jpeg
 

Herr Potatis

Cartier
2-Faktor
Hur är era erfarenheter från Blugiallo? Jag tycker oavsett plagg jag beställt att allt hela tiden sitter lite väl tight? Är det meningen att en skräddad skjorta ska strama över rygg så fort man höjer armarna?
Har bra erfarenheter. Tycker att måtten på sistone skiljt sig åt lite väl för mycket gentemot vad man förväntat sig, men då har de varit tillmötesgående och skickat plaggen till skräddaren. :)
 
Senast ändrad:

hampusg

Panerai
Friends Of KS
2-Faktor
Hur är era erfarenheter från Blugiallo? Jag tycker oavsett plagg jag beställt att allt hela tiden sitter lite väl tight? Är det meningen att en skräddad skjorta ska strama över rygg så fort man höjer armarna?
Håller helt med, fått anpassa måtten ett par gånger för att det ska bli bra. Ett förslag är att ta med skjortan till blugiallo och be dom anpassa profilen om du vill beställa igen. Dom kanske tom ger någon rabatt ifall det är way off.
 

vanman

Rolex
2-Faktor
Hej, tror jag såg något liknande på NK i Stockholm igår

Det var antingen Tombolini eller Circolo 1901. Kanske går att hitta någonstans
Mycket möjligt, vet att jag provade nått liknande där (eller på pete&harry mer exakt) för en dryg månad senare, kan ha varit plagget jag länkade till ovan.
Tror det var det som sådde ett frö ;-)
Typ allt från Uniqlo?
Det har du rätt i, Får om omvärdera deras ärmlängder igen, har upplevt dom typ -2cm om inte inte gillar ”oversize” looken eller har en mer fyllig kropp 😂
 

New_Guy

Omega
hey guys I just wanted to ask a silly question but where can I find descent trousers that are relatively high-waisted and have adjustable straps on the side. Main focus is on descent, it doesn't have to be more than 1.5-2k SEK.
 

city69

Omega
hey guys I just wanted to ask a silly question but where can I find descent trousers that are relatively high-waisted and have adjustable straps on the side. Main focus is on descent, it doesn't have to be more than 1.5-2k SEK.
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Lökigt att man måste ha konto på twitter nu mer för att kunna läsa(?)!

Och ännu lite mer lökigt att kungen av Spanien känner att han måste köra med en knapp uppknäppt på ärmen. Bra slipsknut och trevliga slag på kavajen där i mot.
Elon Musk gör ju allt för att sänka Twitter, nästan som att han vill att Threads ska bli en succé.
 

Pumba

Cartier
2-Faktor
Var hittar jag lite kortare shorts? De flesta lite mer dressade jag hittar går långt ned mot knäna.

IMG_6183.jpeg
Har ett par Twolum från Tiger som är ganska korta och halvdressade. Som ett par snygga badshorts i känsla och passform, inte lika korta som på bilden men kortare än ”normal” passform. Kanske kan vara något?

IMG_3477.jpeg


 

Psykel

Patek
Var hittar jag lite kortare shorts? De flesta lite mer dressade jag hittar går långt ned mot knäna.

IMG_6183.jpeg
Här har du korta (kanske inte riktigt lika korta som HF's i fotot) från Morris. Gissar på att det var vad @Tobias Eriksson menade.
 
Topp