Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ingen som helst aning, faktiskt. Men köparen fick sin klocka till slut, dock efter ett långt tag.Hur gick detta till?
Men fortfarande märkligt att säljaren inte tycker sig ha något som helst ansvar. De facto så har hen fått betalt för en produkt som ej har levererats. Hur man då helt sonika kan ge ett entydigt svar att man kan glömma ersättning känns märkligt.
Har nog ingenting att se fram emot skulle jag tro. Den kom från klockornas förlovade hemland så att säga.Då har ni 10k att se fram emot som ersättning. Paketet kom mao från ett land utanför EU?
Låt se vad säljaren har att säga. Ingen seriös dealer värderar 100k högre än sitt rykte.Har nog ingenting att se fram emot skulle jag tro. Den kom från klockornas förlovade hemland så att säga.
Hemförsäkringen täckte inte något, posten ersätter inget då paketet innehöll något som var för dyrt att skickas med rek. De har dock börjat leta efter den.
Så nu återstår bara att den skulle återfinnas, vilket inte är särskilt troligt.
Hade gärna velat höra mer om den historian men kanske den personen uppenbarar sig i denna tråd framöver.Ingen som helst aning, faktiskt. Men köparen fick sin klocka till slut, dock efter ett långt tag.
Momssmuggling då också mao.Har nog ingenting att se fram emot skulle jag tro. Den kom från klockornas förlovade hemland så att säga.
Hemförsäkringen täckte inte något, posten ersätter inget då paketet innehöll något som var för dyrt att skickas med rek. De har dock börjat leta efter den.
Så nu återstår bara att den skulle återfinnas, vilket inte är särskilt troligt.
Så är det absolut, har ingen aning om vad de kostar, men en säljare borde kunna sälja in en försäkring för klockor över ett visst belopp utan problem.Varför? Blir dyrare i längden att försäkra.
Måste fråga expertisen här. Är det verkligen rätt att ens ta emot en öppnad/tom försändelse? Instinktivt skulle jag aldrig göra det. Man har ju ingen aning om vem som öppnat paketet, det kan ju lika väl vara personal på utlämningsstället som någon annan.Vad gör jag här näst? På utlämningsstället bad de mig göra en reklamation via Postnord
Måste fråga expertisen här. Är det verkligen rätt att ens ta emot en öppnad/tom försändelse? Instinktivt skulle jag aldrig göra det. Man har ju ingen aning om vem som öppnat paketet, det kan ju lika väl vara personal på utlämningsstället som någon annan.
Vad betyder KS approved dealer egentligen? Att de betalar för rätten att annonsera? Tycker KS borde ta sig i kragen och sparka ut denna säljare.KS approved dealer ska det vara inte trusted dealer såsom det brukar stå på Chrono24. Vart lite fel på begreppen när hjärnan gick på högvarv. Men vi är i kontakt och vi får se vart och om det leder någonstans. Polisanmälan kommer på Kivra inom ett par dagar, innan dess kan jag inte kontakta mitt försäkringsbolag, och reklamationen mot postnord ska säljaren göra enligt deras hemsida.
Så just nu är det bara fortsätta njuta av första semesterveckan
Jag ar inte kunnig...men ska jag gora det enkelt sa sager jag..Verkligen tråkigt och jag önskar en så bra lösning som möjligt.
Vore jättebra om nån som är extra kunnig på området kunde skriva ihop en liten guide som kan klistras. ”Tänk på att & fallgropar vid frakt”
Det var min klocka och jag skickade den medvetet utan försäkring etc, jag tog en kalkylerad risk och gjorde bedömningen att det var safe nog. Värdet var heller inte i närheten av 100k.Hur gick detta till?
Då har ni 10k att se fram emot som ersättning. Paketet kom mao från ett land utanför EU?
Såg ditt svar efter att jag postat mitt men då stämmer det jag hört.Inte ens det. Vid värden som överstiger försäkrat belopp utgår ingen ersättning alls.
Man lär ju knappast försöka få tillbaka mer än det man deklarerat. Så valde man initialt att fuska så lär man väl troligtvis fortsätta. Och då får man tillbaka 10 om man bara styrker det på valfritt sätt. Dvs om tjänsten man använt erbjuder försäkring upp till det deklarerade beloppet.Såg att någon annan redan skrivit detta.
Jag vet inte om det här stämmer men jag har hört att man inte får ut något alls från Postnord om man skickar något med ett högre värde än vad som är tillåtet/försäkrat. Dvs om det försvinner och man reklamerar med ett värde över 10'. Jag har ingen aning om det stämmer men det var en säljare som nämnde det för mig senast jag mottog en dyrare klocka via Postnords värde.
Ja så är det ju helt klart. Vet inte om de kan kräva in underlag på transaktionen och då måste den vara på högst 10' antar jag?Man lär ju knappast försöka få tillbaka mer än det man deklarerat. Så valde man initialt att fuska så lär man väl troligtvis fortsätta. Och då får man tillbaka 10 om man bara styrker det på valfritt sätt. Dvs om tjänsten man använt erbjuder försäkring upp till det deklarerade beloppet.
Något som styrker värdet.Ja så är det ju helt klart. Vet inte om de kan kräva in underlag på transaktionen och då måste den vara på högst 10' antar jag?
Kan bli tufft i det här fallet låter det som.Något som styrker värdet.
Jag var med om detta men inte från en handlare. Hela paketet försvann och dök 4 månader senare upp från ingenstans. Postnord hade under hela processen otroligt dåliga rutiner och struktur.Jag tror jag vet vem handlaren är. Det var inte allt för länge sedan den handlaren skickade en klocka till en KS-medlem och klockan försvann spårlöst under frakten för att sedan efter ett bra tag (månader om jag minns rätt) helt plötsligt dyka upp till köparen.
Owgm?Jag var med om detta men inte från en handlare. Paketet försvann och dök 4 månader senare upp från ingenstans. Postnord hade under hela processen otroligt dåliga rutiner och struktur.