S
Staafen
Guest
Ja det stÀmmer! Den kom fram i maj iaf.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Ja det stÀmmer! Den kom fram i maj iaf.
Nej, i detta fall Àr det nog kört!Problemet hÀr Àr ju att paketet kom fram men inte klockan
Postnord lÀr ju knappast hitta en klocka utan paket hos sig.
Ja nog har man ett ansvar som köpare att checka av hur grejerna skickas.Riktigt trÄkigt att höra
Det finns tvÄ sidor av myntet. Först och frÀmst Àr det vÀldigt oproffsigt att skicka en sÄ pass dyr klocka som rek. DÄ sÀljaren sÄlt massor av klockor tidigare borde hen veta bÀttre.
Att skicka rek med postnord frÄn ett land utanför EU Àr som att skalla huvudet i betong.
Som köpare gÀller det att göra klart med sÀljaren hur klockan ska skickas och hur vÀrdet deklareras.
Kostar flera gÄnger sÄ mycket. Men ja; vÀldigt underligt att en dealer skickar dyra klockor oförsÀkrat med snigelpost.FÄr jag bara frÄga, Àr inte vÀldigt insatt.
Varför anlitar inte folk FedEx express.
GÄr det inte i vissa lÀnder? Endast företag?
NÀr jag köper nÄgot frÄn utlandet, över 80k,
sÄ har jag sett att de alltid skickar med FedEx express.
Jag fÄr ett mejl att FedEx har hÀmtat paketet, ofta runt kl 16
svensk tid, sedan knackar nÄgon pÄ dörren pÄ förmiddagen dagen efter.
Dvs runt 18 timmar efter att det lÀmnat sÀljaren. Imponerande.
HÄller med!FÄr jag bara frÄga, Àr inte vÀldigt insatt.
Varför anlitar inte folk FedEx express.
GÄr det inte i vissa lÀnder? Endast företag?
NÀr jag köper nÄgot frÄn utlandet, över 80k,
sÄ har jag sett att de alltid skickar med FedEx express.
Jag fÄr ett mejl att FedEx har hÀmtat paketet, ofta runt kl 16
svensk tid, sedan knackar nÄgon pÄ dörren pÄ förmiddagen dagen efter.
Dvs runt 18 timmar efter att det lÀmnat sÀljaren. Imponerande.
Jo. Mitt allra första köp hÀr pÄ KS var av en frÄn Uppsala. Han skickade i Postnords blÄa kuvert.Problemet hÀr Àr ju att paketet kom fram men inte klockan
Postnord lÀr ju knappast hitta en klocka utan paket hos sig.
Vill ocksÄ nÀmna att mr jones har detta som deras enda fraktsÀtt, det Àr inbakat i priset pÄ deras klockorKostar flera gÄnger sÄ mycket. Men ja; vÀldigt underligt att en dealer skickar dyra klockor oförsÀkrat med snigelpost.
Köpte du en Triss den dagen?Jo. Mitt allra första köp hÀr pÄ KS var av en frÄn Uppsala. Han skickade i Postnords blÄa kuvert.
NÀr klockan var framme sÄ var den uppriven och tom. Jag ringde Postnord och de letade. Klockan hittades efter ett par dagar och jag fick tillbaka den mot beskrivning.
Vi fÄr hoppas pÄ nÄgot liknande för trÄdskaparen.
Hahah, borde gjort det faktiskt!Köpte du en Triss den dagen?
Jag röstar faktiskt pÄ Klockdemokraterna.NÀ, han e inte sosse
Haha, bra det!NĂ€, han e inte sosse
Viktigaste frÄgan Àr förslaget att slopa alla tullavgifter för klockor?Jag röstar faktiskt pÄ Klockdemokraterna.
Ja, men de driver ocksÄ frÄgan om att varje klocka ska fÄ servas med skattepengar.Viktigaste frÄgan Àr förslaget att slopa alla tullavgifter för klockor?
Tur det gick bra!!!Jo. Mitt allra första köp hÀr pÄ KS var av en frÄn Uppsala. Han skickade i Postnords blÄa kuvert.
NÀr klockan var framme sÄ var den uppriven och tom. Jag ringde Postnord och de letade. Klockan hittades efter ett par dagar och jag fick tillbaka den mot beskrivning.
Vi fÄr hoppas pÄ nÄgot liknande för trÄdskaparen.
Man blir ju förbannad nÀr man lÀser det dÀr?!Tur det gick bra!!!
Jag fick en vintage Tudor Snowflake hem i brevlÄdan i postens gröna (förr i tiden) dÀr emballaget inuti bestod av en liten plastpÄse
Tullavgiften Àr ju under tio spÀnn för en klocka, ÀndÄ viktig frÄga!Viktigaste frÄgan Àr förslaget att slopa alla tullavgifter för klockor?
Det Àr vÀl en mÀnsklig rÀttighet? Vi mÄste sÀtta ner foten kÀnner jag.Ja, men de driver ocksÄ frÄgan om att varje klocka ska fÄ servas med skattepengar.
Lite sÄ som du brukar skicka till mig dÄ.Tur det gick bra!!!
Jag fick en vintage Tudor Snowflake hem i brevlÄdan i postens gröna (förr i tiden) dÀr emballaget inuti bestod av en liten plastpÄse
Gick bra det ocksÄ!
HÄller fullstÀndigt med, klockservice borde vara en del av vÀlfÀrden.Det Àr vÀl en mÀnsklig rÀttighet? Vi mÄste sÀtta ner foten kÀnner jag.
SÄ sjukt trÄkigtDet Àr ett antagande jag gjort att postnord Àr ansvarig, detta borde kunna utrönas dÄ de utreder vart och nÀr vikten i paketet förÀndrades. Detta kan för all del ha skett i avsÀndarens land. Det kommer nog visa sig lÀngre fram.
Hade jag haft en tidsmaskin hade jag sett till att inte acceptera hur saker och ting vanligtvis gick till utan krÀvt nÄgon annan typ av leveransalternativ, men nÀr man hittat nÄgon man verkligen vill ha Àr man inte sÄ förtÀnksam alla gÄnger.
De nÀrmaste dagarna fÄr visa vart historian slutar. Lyckades avhÄlla mig frÄn att halsa upp champagnen som skulle tillhört paketöppningen i rent vredesmod i alla fall sÄ jag sparade in en flaska skumpa kan man sÀga. Försöker skÀmta med mig sjÀlv men det fungerar fan inte sÄ bra.
Skön sĂ€ljare? Skickar klocka för 100k, vĂ€rderad till 10k med REK utan separat tillĂ€ggsförsĂ€kringâŠInnehĂ„llet var inte deklarerat till det fulla vĂ€rdet dĂ„ försĂ€kringen Ă€ndĂ„ bara tĂ€ckte upp till 10000kr. Ingen vits att skriva dit ett högre vĂ€rde dĂ„ tĂ€nkte jag. Men jag tĂ€nkte fel, och borde ha tĂ€nkt pĂ„ andra fullförsĂ€krade fraktalternativ.
Jag lider verkligen med dig. Jag kanske har missat det men vad sÀger sÀljaren om allt detta?Det Àr ett antagande jag gjort att postnord Àr ansvarig, detta borde kunna utrönas dÄ de utreder vart och nÀr vikten i paketet förÀndrades. Detta kan för all del ha skett i avsÀndarens land. Det kommer nog visa sig lÀngre fram.
Hade jag haft en tidsmaskin hade jag sett till att inte acceptera hur saker och ting vanligtvis gick till utan krÀvt nÄgon annan typ av leveransalternativ, men nÀr man hittat nÄgon man verkligen vill ha Àr man inte sÄ förtÀnksam alla gÄnger.
De nÀrmaste dagarna fÄr visa vart historian slutar. Lyckades avhÄlla mig frÄn att halsa upp champagnen som skulle tillhört paketöppningen i rent vredesmod i alla fall sÄ jag sparade in en flaska skumpa kan man sÀga. Försöker skÀmta med mig sjÀlv men det fungerar fan inte sÄ bra.
Àr det en klocka som Àr köpt via chrono24?Skulle precis hÀmta en en klocka i 100k klassen som gÄtt som rek via Postnord. KÀnde direkt att paketet inte vÀgde nÄgot och mycket riktigt var tejpen uppskuren och paketet plundrat pÄ allt utom kvittot som de antagligen inte mÀrkt bland allt papper. Har kontaktat sÀljaren hÀr pÄ KS, jag Àr övertygad om att det Àr Posten som ligger bakom detta och inte denne person som Àr trusted dealer med goda referenser. Har inte fÄtt svar Ànnu och kanske kan fÄ nÄgra tips av er hur jag ska gÄ vidare, kanske nÄgon som varit med om samma sak?
Vad gör jag hÀr nÀst? PÄ utlÀmningsstÀllet bad de mig göra en reklamation via Postnord.
PolisanmÀlan antar jag, kontakta eget försÀkringsbolag?
Klockan Àr ovanlig, men jag antar att jag aldrig kommer se varken den eller pengarna igen.
Ăr vĂ€ldigt trött och besviken nu.