• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Klockköp från utlandet - lite nojig

Jag var i kontakt med hans bank, detta är deras svar. Den j****ln har blåst mig

Dear Sir,
Thank you for your message.
Nordea Bank Poland S.A. in Gdynia, kindly informs you that the confirmation (sent in attachement) of the transfer number FT029384982 contains data that has not been registered in the operating system of our Bank.

Jag var i kontakt med hans bank, detta är deras svar. Den j****ln har blåst mig

Dear Sir,
Thank you for your message.
Nordea Bank Poland S.A. in Gdynia, kindly informs you that the confirmation (sent in attachement) of the transfer number FT029384982 contains data that has not been registered in the operating system of our Bank.

Då är det bara att dra igång hela den här apparaten med polis etc. Ligg på polisen som en igel så att du inte hamnar i någon pappershög på ett skrivbord i Polen bara!

Har följt tråden och innerligt hoppats på ett gott avslut. Verkar ju nu inte bli så, och jag kan bara känna med dig!

Tack för att du delar med dig om detta, tror det är många inklusive mig själv som lär sig mycket av denna historien. Det hade lika gärna kunnat vara jag som råkat ut för det.

Hoppas du får bra respons från polisen!

Lider verkligen med dig, vilken ångest du måste ha haft och har. Hoppas allting går bra med polisanmälan och ligg på polisen som sagt! Hoppas idioten innerligt åker fast.

Kan bara hålla med mina klockbröder - vi lider med dig. Det finns väl en risk att det här inte får ett lyckligt slut men jag hoppas innerligt på att jag har fel. Lycka till!

Detta blir bara konstigare och konstigare.

Pratade med en av referenserna på telefon och han känner inte till att han varit i kontakt med mig gällande säljaren. Antingen så ljuger han för att inte sj hamna i trubbel eller så har säljaren tagit över hans mailadress. Är det ens möjligt?

[email protected]

Låt polisen sköta ärendet för guds skull... kan man ens vara säker på att det inte är en oskyldig persons identitet som "lånats" för detta?

Dessutom skulle nog polisen uppskatta om alla som vill leka Kalle Blomqvist undviker att röra till saker.

Polisen gör inte ett skit. Man måste agera själv om något ska hända. Jaga och sedan åka ner till Polen och lösa det där.

Tråkigt att höra att det inte verkar gå vägen!:(

Ligg på polisen, både här och i Polen i alla fall.
Kanske kan det ge något...

Polisen gör inte ett skit. Man måste agera själv om något ska hända. Jaga och sedan åka ner till Polen och lösa det där.

Tyvärr har jag samma erfarenhet (även inrikes), är man inte minst ett halvt dussin som blivit scammade av samma person så är man otroligt lågprioriterad. Även om man inte tänkt lösa situationen med någon typ av våld så blir det alla gånger mer drag på polisen om man står i receptionen istället för att korrespondera via t.ex. mail. Blir svårt för dem att inte svara när man står face-to-face.

Visst är man bra sugen på att knacka på hos sånna här typer själv, men man vet aldrig vem som öppnar och vad denne är kapabel till.

Sent from my iPhone using Tapatalk 2

Vill absolut inte förringa eller på något annat vis förminska det du varit med om, MEN han har inga vänner på Facebook, hemsidan om hans giftermål innehåller absolut ingen information om honom eller hans blivande fru. Om man skall göra affärer med en sådan ljusskygg person då får dom allt visa upp mer referenser. Är bara ett tips till övriga som handlar utomlands.

Personligen brukar jag tänka på alla bra affärer man gjort istället och det visar sig att det jämnar ut sig i längden. Lycka till och hoppas du får tillbaka dina pengar och kan gå vidare. Dessvärre är värden full av skojare och alla blir vi drabbade för eller senare på ett eller annat vis av dessa individer.

Har följt tråden och tyvärr luktade ärendet surt redan i helgen. Jag tycker banken inte har hjälpt till på ett sätt som de borde. De borde kunnat kolla redan i måndags på alltihop och kunnat ge bättre besked tidigare än att behöva väntat till idag.
Jag lider verkligen med dig!

Det verkar som tjuven har en till klocka ute?
http://www.chrono24.se/chopard/chopard-imperiale-automatic-ladies-watch-388531-6002--id2697833.htm
Kanske någon kan agera bulvan och locka fram honom?

Är du säker på att mannen på bilden är den samme person som du skickat pengar till?

Känner med dig, otroligt tråkigt att det gick åt det här hållet. Hoppas verkligen polisen där nere kan göra något, och bryr sig om att ta tag i det ordentligt.

Har följt tråden och tyvärr luktade ärendet surt redan i helgen. Jag tycker banken inte har hjälpt till på ett sätt som de borde. De borde kunnat kolla redan i måndags på alltihop och kunnat ge bättre besked tidigare än att behöva väntat till idag.
Jag lider verkligen med dig!

Det verkar som tjuven har en till klocka ute?
http://www.chrono24.se/chopard/chopard-imperiale-automatic-ladies-watch-388531-6002--id2697833.htm
Kanske någon kan agera bulvan och locka fram honom?

Är du säker på att mannen på bilden är den samme person som du skickat pengar till?

Jag är inte säker på nåt (om det är han) men det är det enda jag kan gå på. Pratade med en bekant som är polis och han gav mig rådet att skriva ut alla mailkonversationer, hans info, alla dokument, skriva ner det som intr framgår i ovan, lägga det i en mapp, gå till polisen på kungsholmen där bedrägeri sitter, slänga fram mappen och begära ett förhör på plats. Det ska få dom att agera, allt är ju serverat och klart.

Skapade ett fejkkonto och mailade om ovan klocka för ca en timme sedan. Om någon annan kan göra samma sak vore jag tacksam. Tanken är att försöka få till ett avslut f2f och har jag tur får jag fram en adress

Vill absolut inte förringa eller på något annat vis förminska det du varit med om, MEN han har inga vänner på Facebook, hemsidan om hans giftermål innehåller absolut ingen information om honom eller hans blivande fru. Om man skall göra affärer med en sådan ljusskygg person då får dom allt visa upp mer referenser. Är bara ett tips till övriga som handlar utomlands.

Personligen brukar jag tänka på alla bra affärer man gjort istället och det visar sig att det jämnar ut sig i längden. Lycka till och hoppas du får tillbaka dina pengar och kan gå vidare. Dessvärre är värden full av skojare och alla blir vi drabbade för eller senare på ett eller annat vis av dessa individer.

Jag vet, var inte tillräcklig vaksam, men man lär sig varje jag, dock var denna vägen kanske lite onödigt hårt

Börjar för många fråga på en klocka han har ute kommer det veka konstigt, han har haft klockan ute ett tag och en dag får han fem förfrågningar på klockan. Det är inte trovärdigt. Privatdeckare i Polen kan säkert ge något. Kungsholmen kommer inte ge dig mycket enligt egna erfarenheter, bättre ta det med polisen i Polen. Hur fick du fram hans kompis, mycket möjligt det är han som är kompisen..

Uppdatering:

Pratade med polisen i Polen i hans hemstad och det verkar som jag haft lite tur i detta ändå. Hamnade hos en riktig bra person som pratade utmärkt engelska. Vi pratade i en halvtimme, han kollade upp hans kontonummer, som fortfarande är aktiv och står i hans namn och nu ska jag skicka honom all dokumentation och vi ska höras igen på måndag. Har en känsla av att skitstöveln kommer åka dit. Återkommer med mer ...

Uppdatering:

Pratade med polisen i Polen i hans hemstad och det verkar som jag haft lite tur i detta ändå. Hamnade hos en riktig bra person som pratade utmärkt engelska. Vi pratade i en halvtimme, han kollade upp hans kontonummer, som fortfarande är aktiv och står i hans namn och nu ska jag skicka honom all dokumentation och vi ska höras igen på måndag. Har en känsla av att skitstöveln kommer åka dit. Återkommer med mer ...
Riktigt nice.

Hua läst igenom tråden nu och lider med dig.. Vilka as det finns därute! Hoppas allt löser sig!

Uppdatering:

Skönt att höra! Hoppas du får behålla samma tjänsteman i Polen genom hela ärendet, i alla fall som kontaktperson! Fortsätt ligg på som en tok, ring i alla fall 2ggr om dagen och kolla av läget.

nu är utredningen igång och därför tänker jag inte heller gå in på detaljer här något mer förrän det eventuellt är löst. Det jag skulle vilja fråga er som bor eller bott i Polen är vad en pre paid bank card är för något? Tydligen är det det han har haft och hans identitet är påhittat helt och hållet enligt polisen ...

Tillbaka
Topp