• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Klockköp från utlandet - lite nojig

Ok då är den gåtan löst. Jag vet, han har ju flera 100 klockor på chrono24. Hotade med polisen, har lagt ut deras namn på WUS och hotade henne men h@@@n la på.

Ska be polisen i Polen ringa, kanske kan få fart på dom

Ja denna historia blir bara mer och mer mystisk. Har svårt att tro att två oberoende handlare på olika ställen i världen skulle vara med på en blåsning som rör tjugofem lax..

Ja?? När han sa att han fått svar på sitt e-brev från dem, dvs att någon där e-postade honom så la hon på luren! Vad är oklart kring detta?

Precis. Jag mailade ju först referensen och fick svar från den mailadressen som tillhör Fernando Monge. Tom när jag insåg att det började skita sig med köpet och mailade honom svarade han (att han inte hade några problem med bedragaren et etc). Nästa mail blev inget svar när jag insåg att jag blivit blåst och begärde mer info om bedragaren. Förklarade i mailet att dom är med i utredningen, ändå inget svar. Därför ringde jag idag och resten vet ni

Och referensen i UK som jag pratade med förnekade allt och hade aldrig hört talas om bedragaren. Den referensen har mailat mig angående bedragaren och gett goda vitsord MEN han påstod att han aldrig mailat mig...

Ok då är den gåtan löst. Jag vet, han har ju flera 100 klockor på chrono24. Hotade med polisen, har lagt ut deras namn på WUS och hotade henne men h@@@n la på.

Ska be polisen i Polen ringa, kanske kan få fart på dom

Dum fråga kanske, men är du säker på att mailadressen till Fernando Monge (tror det är en butik och inte en person) du fick av snubben är den riktiga?

Tycker man kan se att han har varit rätt så föreslagen och uppfinningsrik den här bedragaren.
Det finns en möjlig förklaring men påstår inte att det är så det skett här utan bara en möjlighet.
Att IP-adresser stämmer med städer är ingen säkerhet det löser man enkelt med en gratis VPN cyberghostvpn se länken. Vilket fall så håller jag tummarna för dig och hoppas det löser sig.
http://www.cyberghostvpn.com/en/server

Tycker man kan se att han har varit rätt så föreslagen och uppfinningsrik den här bedragaren.
Det finns en möjlig förklaring men påstår inte att det är så det skett här utan bara en möjlighet.
Att IP-adresser stämmer med städer är ingen säkerhet det löser man enkelt med en gratis VPN cyberghostvpn se länken. Vilket fall så håller jag tummarna för dig och hoppas det löser sig.
http://www.cyberghostvpn.com/en/server

Det skulle väl ändå kräva att han hade tillgång till dessa gmail konton?

Det skulle väl ändå kräva att han hade tillgång till dessa gmail konton?

Tänkte mer på detta som han skrev "Och referensen i UK som jag pratade med förnekade allt och hade aldrig hört talas om bedragaren. Den referensen har mailat mig angående bedragaren och gett goda vitsord MEN han påstod att han aldrig mailat mig...

Tänkte mer på detta som han skrev "Och referensen i UK som jag pratade med förnekade allt och hade aldrig hört talas om bedragaren. Den referensen har mailat mig angående bedragaren och gett goda vitsord MEN han påstod att han aldrig mailat mig...

Tja, de förklaringar som kan finnas där är

1) Bedragaren har tillgång till kontot och svarat på mailen, sedan raderat spåren

2) Bedragaren satsade på att de aldrig skulle svara då de inte hört talas om honom och fejkade svar själv (osannolikt!)

3) ???

edit: nu när jag tänker på det så skulle ju 2) kunna göras genom att bedragaren själv mailar om "sina" referenser om och om igen från diverse konton så de bara slutat svara ang. honom...

Bara så att det blir tydligt

1. Jag Mailar bedragaren och ber om referens
2. Bedragaren mailar mig referenser (mailadress och namn)
3. Jag mailar referenserna och får goda rekommendationer
4. När affären skiter sig mailar jag referenserna åter igen eftersom de gett mig goda rekommendationer
5. Referenserna vägrar känna sig vid bedragaren eller att de mailat mig tidigare gällande klockaffär dom gjort med bedragaren

Medinfoto jobbar du med datorer?
Lider med TS, hoppas det löser sig på bästa sätt.

Jo du har missförstått det helt annars hade du inte skrivit ett sådant okunnigt inlägg som du gjorde. Dessutom tycker jag det är oförskämt när jag försöker visa hur enkelt det är att fejka falska avsändare och inte namnet då utan hela mejladressen så att man kan undvika och gå i fällor med falska referenser och du kommer med en sådan kommentar.:mad:

Det är du som missuppfattar! Jag kan förklara för dig i PM istället, om du vill.

Tja, de förklaringar som kan finnas där är

1) Bedragaren har tillgång till kontot och svarat på mailen, sedan raderat spåren

2) Bedragaren satsade på att de aldrig skulle svara då de inte hört talas om honom och fejkade svar själv (osannolikt!)

3) ???

edit: nu när jag tänker på det så skulle ju 2) kunna göras genom att bedragaren själv mailar om "sina" referenser om och om igen från diverse konton så de bara slutat svara ang. honom...

Förklaring 3) är som jag nämnt innan han har skickat ett mail från https://emkei.cz/ och i rutan avsändare mail har han uppgivit dennes gmail. Eller så har han telnettat genom Cyberghost och då en VPN ifrån England.

Där är vi fullständigt eniga. Kan vara så att Mille79 inte skrivit in någon mail utan bara klickat på en länk i ett mail och den länken kanske inte går till den adressen som där står.

Det minns jag inte men när jag tittar på skickade är det rätt mailadress. Du menar att bakom det jag ser så döljer sig en annan adress? Avancerat i så fall ...

Tillbaka
Topp