• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Klockor i brons

Tyvärr kommer stål versionen ej ha vår vårt egna verk EMC Caliber 39, inte nu i första omgången i vilket fall, för att få till 20 tusen gränsen var vi tvugna att sätta i Sellita. Så !åste säga att brons klockan är en bättre deal.

upload_2019-3-4_14-15-11.jpeg
Brons är underbart! Sjukt lättskött. Om ni vill återställa klockan så applicera en blandning av bakpulver och citronsaft i 30 minuter och skölj sedan av.
Jag rengjorde min Zelos Abyss igår, före och efter bilder
upload_2019-3-4_14-16-14.jpeg

upload_2019-3-4_14-15-11.jpeg

Tycker att en bronsklocka på ett lite grövre läderband är maskulint och rugged. Något jag skulle vilja använda som lite av en beater när vi vinterbadar och är ute på sjön och fiskar.
Förr använde man ju läder även på dykardräkter och liknande. Blir det uppätet fort i lite saltvatten? Finns det något man kan göra för att fådet att hålla lite längre i sådan användning eller något modernt hybridmaterial som liknar läder.

Jag kan sakna en bronsklocka ibland. Denna hade jag i ngt år.

IMG_0019.jpg
Hur upplevdes Anonimo? Jag tänker som klocka ur aspekten upplevd kvalitet, känsla, visuellt intryck, graden av genomarbetad, genomtänkt etc?

Personligen tycker jag bara att det är Breitling som kommer undan med loggan på sekundvisarens ände. Tissots T är galet fult. Men Anonimo ser inte heller bra ut. Tycker jag. Fast i övrigt är jag bra nyfiken.

Hur upplevdes Anonimo? Jag tänker som klocka ur aspekten upplevd kvalitet, känsla, visuellt intryck, graden av genomarbetad, genomtänkt etc?

Personligen tycker jag bara att det är Breitling som kommer undan med loggan på sekundvisarens ände. Tissots T är galet fult. Men Anonimo ser inte heller bra ut. Tycker jag. Fast i övrigt är jag bra nyfiken.

Har aldrig provat varken brons eller Anonimo, men är själv lite intresserad.
Kaplans har en från 2018 (garanti kvar ett par månader?) med utrop 7.000 kr, med tanke på att den listar 29.500 kr så verkar det vara ett ok köp, man lär inte förlora så mycket om man tröttnar och sedan flippar den.
https://www.kaplans.se/sv/auktioner/3746/vara/1595122

Har aldrig provat varken brons eller Anonimo, men är själv lite intresserad.
Kaplans har en från 2018 (garanti kvar ett par månader?) med utrop 7.000 kr, med tanke på att den listar 29.500 kr så verkar det vara ett ok köp, man lär inte förlora så mycket om man tröttnar och sedan flippar den.
https://www.kaplans.se/sv/auktioner/3746/vara/1595122

I mitt tycke ett fantastiskt pris på en bra klocka. Väldigt skön att bära och känns som bra kvalitet och för det priset en no brainer om man vill pröva. Kanske inte det sexigaste urverket på marknaden men min håller COSC sen köp.

I mitt tycke ett fantastiskt pris på en bra klocka. Väldigt skön att bära och känns som bra kvalitet och för det priset en no brainer om man vill pröva. Kanske inte det sexigaste urverket på marknaden men min håller COSC sen köp.

Jag stör mig på datumvisaren. Kunde dom inte gjort datumskivan lite diskretare?

Nybliven ägare till en klocka i brons så väcker tråden till liv.

Min köptes december, 2017 men jag fick den först i helgen. Mao inga tecken på patina då den har legat i dvala sin box.
2E8A6DD7-9E21-4F46-8D46-448B661F32C1.jpeg
Ska bli spännande att se hur patinan utvecklas över tid.

Någon som sitter på före och efter (nutid) bilder på sin brons?

Slänger också in en bild på en av mina bronze favoriter

montres militaire-california skull

Bilagor

• 02DCC378-4409-4BB1-B06D-576EF6201570.jpeg
    02DCC378-4409-4BB1-B06D-576EF6201570.jpeg
    624.3 KB · Visningar: 5
Tillbaka
Topp